Chřadnoucí sloní noha

host - 105.193 (?) 
8.3.2012 13:45

Dobrý den, má krásná velká sloní noha se poslední dobou vůbec nedaří.Začala se na ní objevovat taková divná bíla pěna..Čím to může být?Děkuji

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna

konvalinka - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1285) - 143.17 (?), 9.3.2012 0:15

Jestli myslíte na listech, tak bych tipovala červce. je na to postřik, ale nevím přesně který, zkuste si to pohledat tady v diskusích.

host - 159.231 (?), 30.7.2012 21:03

Zdravím všechny nadšené pěstitele sloní nohy.

Mám problém..před časem mi sloní noha začala usychat - má suché listy, začaly schnout od spodu a teď jich je suchách docela dost.

Jsem amatér, sloní nohu jsem dostala darem a je to dar mně cenný, nerada bych ji ztratila. A neumím si poradit, jediné co mi k tomu bylo řečeno je, že se má zalévat málo a ne přímo do hlíny a jen ji občas orosit nohu, lístky, jinak zalít tak 1xtýdně -1x za 14 dní.

To jsem dělala, bohužel začala usychat.. Poraďte mi někdo prosím, co dělám špatně.

Děkuji

P.S. Není přesazená.. má smysl to teď udělat? A pokud ano, do jaké zeminy? Pokojové rostliny nebo má něco specielního?

host - 63.6 (?), 1.8.2012 10:29

Přesazením určitě nic nepokazíš, ale podívej se současně, v jakém stavu jsou kořeny. Pokud mají světlé špičky, je všechno v pohodě. Pokud jsou tmavé, nerostou a je to důvod, proč ti schnou listy. V tom případě opatrně kořenový bal uvolni, přesaď do nového substrátu stejně hluboko, jako byl dosud (kaudex musí být nad zemí). Použij vlhký substrát na květiny smíchaný s říčním pískem 3: 1 a po přesazení dej na stinné místo, zalej vždy až po proschnutí, ale teď v létě má i nolina ráda zálivku. Ona sucho přežije, ale spotřebu vody si redukuje právě tou ztrátou listů. Takže i to může být tvůj problém. Přeji hodně úspěchu v dalším pěstování

host - 159.231 (?), 3.8.2012 20:40