Začiatočník

host - 224.43 (?) 
9.2.2012 16:31, zobrazeno: 24092x

V predpestovávaní priesad som začiatočník. Pokusil som sa o to minulý rok. Iba paradajky, papriku nepestujem. Nemám skleník ani foliovník, takže vysádzam len von.

Prvý výsev som uskutočnil presne 1.2. Semienka vzišli, ale zčali sa ťahať do výšky, tenké a slabučké, väčšina vyhynula, podarilo sa iba zopár priesad, ale oproti tým z trhu od Madarov boli s, ajke rovnako vysoké, oveľa tenšie, slabšie a bledšie.

Druhý výsev 15.3. boli síce priesady nie tak vytiahnuté, ale predsa len časovo oneskorené.

všimol som si, že mnoho učastníkov diskusie tu tých, ktorí kladú otázky, odkazuju, aby si prešli staršie príspevky. Prešiel som si ich, ale tie rady sú dosť rôzne., líšia sa a niekedy neviem, či sú to rady pre poľných pestovateľov alebo skleníkárov.

Takže-paradajk-kedy výsev.

vysievam do takého plastového akože-pareniska. Ked to vzklíči, mám to nechať na parapete v obývačke, kde je 22-23C? Alebo na lodžiu, kde je 18-19?

Zakryté krytom, či odokryté?

Aká teplota, aby sa nevytiahli do výšky?

Prísun svetla asi neovplyvním.

Ďakujem a ešte raz: Staršie príspevky som čítal, ale nezmúdrel som z nich.

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna

host - 220.182 (?), 9.2.2012 20:38

Vysévám ještě později, až koncem března. Po vzejití v přikryté misce na parapetu (20-22C) přepichuji do kelímků od jogurtu (zasadím až po první lístky) a dávám na parapet do místnosti, kde je 17-18°C co nejvíce na světlo. Ničím nezakrývám. Jakmile by rostlinky byly ve větším teple, moc by se táhly (určujícím faktorem je světlo - jelikož je ho zjara méně, musí být nižší teplota).Po zmrzlých sázím ven (rajčata šikmo do hloubky -ponořím do země skoro polovinu rostliny, vespod v jamce mají hnůj).

Bejbino
Bejbino

host - 134.38 (?), 10.2.2012 9:21