Stáří benzinu do pily



host - 45.244 (?)
12.4.2009 13:21
Je škoda že jste tu dobu nezažil (MYSLÍM TÍM TU TECHNICKOU, ta politická by vám zamotala hlavu ještě více) protože by jste se alespon´ něco naučil a nemusel se zuby nechty držet návodů, brožurek a příruček -ty totiž byly právě tenkrát kromě politických jen informativní a tdud jsou ty naše zkušenosti které dle Vás konkurují výrobním radám a poučkám, nikdy jsem je sám neignoroval ale vždy jsem uměl použít i mozek
Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
                     
RadekB - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1424) - 21.230 (?), 11.4.2009 12:24

Ano jistě a pohled na naši politickou scénu to jen potvrzuje. Česká republika je soliter v celém světě, nabitý superodborníky. Pak se divím, proč ještě nediktujeme světu, většina této techniky se konstruuje v zahraničí a největší krok dopředu ve výrobě této techniky, zaznamenává Asie!? Jestliže výrobci a píši výrobci, strojů doporučují poměr 1 : 50, v Čechách to je automaticky 1 : 35, jestliže doporučují nepoužívat směs starší 3 měsíců do strojů současné výroby, pak u nás to znamená klidně i 3 roky stará! Dává-li někdo poměr 1 : 35, motoru to neublíží, nechci však vidět ty následky, až se splete a namíchá skutečně kanystr 1 : 50, to pak bude vinit každého, včetně babičky, proč se mu rozsypalo to ložisko na klice, praskl pístní kroužek, či něco podobného. Pokud skuteční odborníci na maziva a paliva potvrzují, že oleje TC v dnešním palivu po určité době degradují, vždy se najde někdo, kdo "to má zaručeně ozkoušené ", že tomu tak není! A nejlépe je toto dokazovat na motorech s odděleným mazáním! Případně na pile 30 let staré, kde píst viklá jak špatný zub! Ony ty oleje mimochodem obsahují složky, které se do nich přidávají, nebo jsou (syntetické), celé tzv. skládané z komponentů, takže zpětně zase některé ty složky separují agresivitou některých složek přidaných do paliv!

                     
host - 194.26 (?), 11.4.2009 12:36
Výrobce doporučuje poměr 1 : 50, ale za dodržení určitých podmínek! I výrobce se jistí tím, že když podmínky nebudou dodrženy tak doporučuje v PHM větší poměr oleje, nebo dokonce hrozí ztráta záruky. Čím větší množství oleje v PHM, tím menší riziko zadření – v tom se asi shodnem všichni. Když někomu nevadí kouř z výfuku a možnost většího zakarbonování, tak proč ne? Nicméně složení benzínu se za posledních 30 led podstatně změnilo a konstrukce motoru také. Pokud chceme aby motor dobře a dlouho pracoval, musí se přístup obsluhy změnit také. Je pravdou, že se nekvalitní benzin dá částečně eliminovat přidáním do něj většího množství oleje, ale mnohdy ani to nestačí. „Benzíny“ z NĚKTERÝCH pump jsou tak nekvalitní, že tři měsíce stará PHM dokáže zničit motor do 20 minut práce. Jestli to pánovi jede dobře i po půl roce, není to vyloučené, ale musel nakoupit dobrý benzin. Problém je v tom, že jak to chcete poznat kde je dobrý benzín a kde špatný, když ani ČOIka to nechce prozradit. Není to jistější brát tak, že jakoby byl špatný všude a používat pouze čerstvou směs?
                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 213.141 (?), 11.4.2009 14:09

Klidně používejte poměr 1:35, nebo lépe řečeno, kdo maže, ten jede. Já používám poměr 1:50, motor je čistý a výfukové plyny jsou v rámci technických možností motorů málo nepříjemné, resp. škodlivé. Můj tovární článek je pouze o tom, co se běžně děje. Výrobci doporučují poměr 1:50, to je ještě s rezervou, ale když koupíte nekvalitní benzín, máte jej doma 6 měsíců i více, tak se nedivte, to je v rozporu s návody, Vy se chráníte vyšším poměrem, ale zase to přináší jiné nepříjemnosti a nechtěl bych to celý den dýchat někde v lesní kotlině. Navíc se ještě šetří na kvalitních olejích. Mě to stačí, nechci Vás nijak přesvědčovat, jen je třeba to popsat, aby se někdo nespletl a udělal by to stejně, jako Vy a to s poměrem 1:50. Návod, jak se zachovat v případě starého benzínu je zde vícekrát popsán, správná varianta je uvedena v návodech jednoznačně. Je to na každém majiteli a osobně bych Váš postup nikomu nedoporučil. Když se běžně objevily oleje na mísení 1:50, tak to bylo super. Po M6A a M2T - nesrovnatelné. Nyní takový olej mísit zbytečně 1:35 je návrat zpět.

                     
ARB - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (215) - 177.66 (?), 11.4.2009 15:24

Mňa by zaujímalo či by nebolo lepšie pre Kawasaki Ninja ZX 10R použiť do motora olej dajme tomu M6A a potom tomu dobre naložiť aspoň na 240. Veď motoru je asi jedno čo ho maže že? Veď staré štvortakty nepoznali nič iné a ako dobre a dlho jazdili. Alebo v tom najhoršom a najposlednejšom variante použiť olej aký odporúča v návode na údržbu výrobca.

                     
Jiříček - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (463) - 211.38 (?), 11.4.2009 20:02

Pánové nezlobte se, ale z těch nekonečných debat o benzínu do pil, je mi slušně řečeno na zvracení, každý koumá zda koupit tu či onu pilu (hlavně aby byla co nejlepší) a pak má strašný problém koupit a nalít pořádné palivo, zamyslete se prosím už někdo nad svým chováním a přestaňte do nekonečna řešit věci dávno vyřešené!!!

                     
host - 4.138 (?), 11.4.2009 20:28

Pánové já osobně používám benzín Special 91 a mísím s olejem M6A v poměru 1:25 případně 1:20.S příspěvkem 45.244 souhlasím.A to používám moderní profi pilu značky, kterou určitě budete neradi tady slyšet Oleo Mac.

                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 213.141 (?), 11.4.2009 20:37

Přesně tak J.K., možná se dostaneme časem k tomu, že návod od výrobce bude uživatelem respektován. Zatím to vypadá tak, že to jakoby výrobce neumí a někteří to dělají lépe po svém. To byla mám takový dojem 80. léta minulého století, kdy se doma dodělávalo to, co se koupilo částečně funkční.  

                     
host - 45.244 (?), 12.4.2009 13:21
Je škoda že jste tu dobu nezažil (MYSLÍM TÍM TU TECHNICKOU, ta politická by vám zamotala hlavu ještě více) protože by jste se alespon´ něco naučil a nemusel se zuby nechty držet návodů, brožurek a příruček -ty totiž byly právě tenkrát kromě politických jen informativní a tdud jsou ty naše zkušenosti které dle Vás konkurují výrobním radám a poučkám, nikdy jsem je sám neignoroval ale vždy jsem uměl použít i mozek
                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 213.141 (?), 12.4.2009 13:51

Nevím, jak můžete posuzovat, kdo jakou dobu zažil. Když jsem psal o 80. létech minulého století, tak to jsem zažil a vím, jak jsme se snažili co nejvíce udělat a opravit. Jednak to nebylo a když to bylo, tak se doma automaticky opravovalo a případně vylepšovalo. Ale tu dobu jsem uvedl hlavně z jiného důvodu. Jistě si pamatujete, co tehdy nebylo a dnes je - mám na mysli vždy jen techniku a jiné vymoženosti. Například nyní absolutně běžný mobilní telefon by bylo zařízení, které by bylo velké, jako bedna na ovoce a mělo by to dosah pár kilometrů, počítače se snadno vešly do několika místností a po silnicích se proháněly Trabanty a Wartburgy. Kdo si vzpomíná, tak jej musí až zamrazit, když kolem chodníku, kde si hráli děti projiždělo jedno takové auto za druhým a modrý opar se držel v bezvětří tak dlouho, než byl obnoven dalším autem. Tím jen náznakově přibližuji dobu, kterou se ohánějí někteří zastánci starého paliva, aby byl znatelný ten technický pokrok. Není možné přece zamrznout myšlením v 80 letech a stejné praktiky aplikovat na současnou techniku. Sice je to dost často běžné, ale těmto lidem, kterým to hlava nebere je třeba alespoň naznačit, že od doby, kdy se poprvé svezli na Pionýru uplynula hezká řádka let technického pokroku.    

                     
host - 45.244 (?), 12.4.2009 15:20
Psal jsem že už se k benzínu nebudu vyjadřovat jelikož dnes jsem vyřezal bez potíží 2l podzimního benzinu jako každý jaro ale jde mi o tu techniku, dostalo se mi důvěry pracovat se strojem za 1 milion korun, když byl stroj od nejmenované rakouské firmy továrními techniky připraven dle návodu a ti ho začaly zkoušet ejhle stroj pracoval ale na 3/4 výkonu a produkt z něho padal dosti neforemní a tak to začalo, telefon za telefonem mezi techniky a zástupci v ČR, nové nastavování a seřizování ale užani né podle návodu ale podle telefonátu a tak to trvalo 2dny, kdy jsem využíl situace a ač jsem stroj vyděl prvně a pečlivě jsem si pročetl návod co a jak by měl stroj dělat jsem opět nedbal pokynů výrobce a nastavení jsem provedl dle svého teoretického předpokladu a ejhle stroj vyšlapoval jak od výrobce leč nastaven hlupákem co zažil 80tá létá, ne není to žádné vychloubání proto jsem to nepsal i když to tak někdo pojme ale pro mě je to koloběh znalostí právě z toho pionýra na dnešní NINJU 900R a Sachs-Dolmar k Husqwarně a věřte nebo né za tu dobu od toho pinýra v r.1970jsem najezdil, nasekal,nakosil, nařezal a to i jako profesionál dodneška tolik km, motohodin,hektarů, kubíků a vše bez jediného poškození motoru zaviněnou špatným palivem které jsem používal.Přeji všem hodně zdaru i těm co se jim dělá špatně
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Jak je to s kvalitou Red Einhell?22.11.2024
Inspiraci pro zahradní domky22.11.2024
Obsyp zapuštěného bazénu22.11.2024
Jak je to s kvalitou Red Einhell?21.11.2024
Jak je to s kvalitou Red Einhell?21.11.2024
Jak je to s kvalitou Red Einhell?21.11.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika