Stáří benzinu do pily
|
|
|
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 213.141 (?) 10.4.2009 20:30
Vážení, je několik okolností, které mohou přímo ovlivnit životnost motoru a jeho bezproblémový chod. Jednak je to přímý podíl výrobce, který dal konstrukční a materiálový základ danému motoru. Potom je to podíl obsluhy, která je povinná provádět údržbu. V návodech na obsluhu je přímo uvedeno, co se má a co se nemá. Je opravdu zarážející, že znovu je zde již v několikátém vlákně otevřený tento dotaz. Na toto se dá již odpovědět jen tak, že jestli si svého stroje vážíte, tak nepoužívejte staré pohonné hmoty, jestli ne a nebo tomu nevěříte, je to každého problém. Už zde několikrát servisáci poděkovali za období jara, kdy po zimě mají žně se zadřenými motory. Je třeba si spočítat, kolik ušetříte spotřebováním nějakého zbytku v nádrži, nebo z kanystru proti nákladům na opravu, nebo i nevýhodné z pohledu investice závady, což obnáší zakoupení nového přístroje. Mnohdy v těchto diskuzích je tento problém zlehčován a neznalý majitel pily, kosy a pod. podlehne dojmu, že o nic nejde. Chtěl bych každého upozornit, že se nejedná o banální problém a je reálná šance motor poškodit starým benzínem, zejména starou namísenou směsí do 2T. Nové motory mají přesnější opracování dílů, menší tolerance dílů, pracují ve vyšších otáčkách a vyšších zátěžích, neboť se neustále zvyšuje výkon na objem motorů. Proto musí takový motor dostat kvalitní pohonnou směs, aby se olejový film udržel na třecích plochách. Starší pily mají větší vůle dílů, nižší otáčky a takovým motorům stačilo, nebo neublížilo i méně kvalitní palivo s méně kvalitním olejem. Ale srovnejte si rozdíly proti současným pilám, stojí to za to dát takovému motoru, co potřebuje, neboť potom je to jen o radosti, jak jde práce od ruky.
Umístění příspěvku v diskuzi Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 26.219 (?), 10.4.2009 14:46
No, má první pila Sachs Dolmar, koupená v Tuzexu v r.1987 mi slouží dodnes (vedle nové PS500). V čem je rozdíl? Nové pily pracují s menším podílem oleje (1:50) a s mnohem chudší směsí. To znamená, že oleje bylo u starých pil pro mazání k dispozici více. Tudíž v současnosti jsou pily citlivější na kvalitě mixu, resp. na jeho mazacích schopnostech. A to, že dnešní benzín je jiný než dříve, je známá věc - časem snižuje účinek oleje - rozkládají ho. Nebo chcete říct, že jste před 20 lety mazal olejem poměrem 1:50? Já tedy ne, používal jsem poměr 1:33 a z neznalosti olej M2T - a pila fungovala, dnešní typy by to nepřežily.
|
|
|
|
|
|
|
host - 45.244 (?), 10.4.2009 15:50
To je právě to co si všichni myslí, aniž by měli nějaké další zkušenosti nežli takové co vyčtou z letáků a brožurek, já dodnes ve všem co potřebuje olej v benzinu míchám postaru a jak vidím tak asi nikoliv ke škodě všech strojú jak starých tak i novích, jen mi je divné že nikoho z těch usrtašených a sečtělích brožurkářů nenapadlo požadovat na pumpě doklad o datumu výroby benzínu --asi by se všichni divily co čerstvého tankují né do pil za 12000kč ale do aut za statisíce, je to opravdu jen o zkušenosti a tu mám i z motorek kde na podzim natankuji plnou(pro ty co nevědi proč, tak kvůli korozi nádrže) a neznám motorkáře co na jaře vyleje 16l benzínu že by byl špatný ale opět je to jen moje mnohaletá zkušenost s mnoha stroji bez jakého koliv poškození a nikoho tím k ničemu nenabádám a ani doma neskladuji tuny paliva ale zároven´ nikoho nestraším.PS " Sachs Dolmar je skvělá značka
|
|
|
|
|
|
|
host - 56.174 (?), 10.4.2009 16:04
Stále motáte dohromady čistý benzín a namíchanou směs. To, že benzín rozkládá olej je prostě fakt, a ne výmysl žádných brožurek.
|
|
|
|
|
|
|
host - 45.244 (?), 10.4.2009 16:10
To Vám nikdo neupírá ale ten mix je stále po 4-5 měsících použitelný, nic víc nic mín´
|
|
|
|
|
|
|
host - 56.174 (?), 10.4.2009 16:17
Svou zarputilostí mi připomínáte chemikáře ze Šimka a Grossmana : " Kyselino sírová, zdraví neškodná, vejdi a neuškoď." Já ty zadřené pily s loňským benzínem vidím denně, takže mne o neškodnosti staré směsi prostě nepřesvědčíte.
|
|
|
|
|
|
|
host - 45.244 (?), 10.4.2009 16:42
To jsem ani neměl v úmyslu jen jsem chtěl upozornit brožurkáře na to že pokud se budou stryktně držet příruček tak ani nemusí zjistit že lze řezat nebo kosit na plný plyn a proto by se měli jít podívat třeba k sousedovi co stále michá poměr 1ku 33 a to nemůže zadřít ani kdyby chtěl, apropo vy jako opravář by jste mi měl tedy poděkovat že nás takových neznalců je hodně a Vy máte kšeft
|
|
|
|
|
|
|
host - 96.29 (?), 10.4.2009 17:31
Pridam osobni zkusenost. Mam kolo s pomocnym motorem 0,65 kw, 1Nm. Micham 1:25. Pokud mam novy benzin, vyjedu na namesti bez problemu. Namichany benzin starsi nez cca 3 mesice me tam uz nevytahne. Nekdy mam take smulu a na nasi bezejmenne pumpe nakoupim jiz nekvalitni benzin, ktery pak musim vyjet v krovinorezu. R.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 45.244 (?), 10.4.2009 19:25
Smůlu nemáte, spíše štěstí protože dle předchozích příspěvků ba jste měl mít už zadřené oba motory
|
|
|
|
|
|
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 213.141 (?), 10.4.2009 20:30
Vážení, je několik okolností, které mohou přímo ovlivnit životnost motoru a jeho bezproblémový chod. Jednak je to přímý podíl výrobce, který dal konstrukční a materiálový základ danému motoru. Potom je to podíl obsluhy, která je povinná provádět údržbu. V návodech na obsluhu je přímo uvedeno, co se má a co se nemá. Je opravdu zarážející, že znovu je zde již v několikátém vlákně otevřený tento dotaz. Na toto se dá již odpovědět jen tak, že jestli si svého stroje vážíte, tak nepoužívejte staré pohonné hmoty, jestli ne a nebo tomu nevěříte, je to každého problém. Už zde několikrát servisáci poděkovali za období jara, kdy po zimě mají žně se zadřenými motory. Je třeba si spočítat, kolik ušetříte spotřebováním nějakého zbytku v nádrži, nebo z kanystru proti nákladům na opravu, nebo i nevýhodné z pohledu investice závady, což obnáší zakoupení nového přístroje. Mnohdy v těchto diskuzích je tento problém zlehčován a neznalý majitel pily, kosy a pod. podlehne dojmu, že o nic nejde. Chtěl bych každého upozornit, že se nejedná o banální problém a je reálná šance motor poškodit starým benzínem, zejména starou namísenou směsí do 2T. Nové motory mají přesnější opracování dílů, menší tolerance dílů, pracují ve vyšších otáčkách a vyšších zátěžích, neboť se neustále zvyšuje výkon na objem motorů. Proto musí takový motor dostat kvalitní pohonnou směs, aby se olejový film udržel na třecích plochách. Starší pily mají větší vůle dílů, nižší otáčky a takovým motorům stačilo, nebo neublížilo i méně kvalitní palivo s méně kvalitním olejem. Ale srovnejte si rozdíly proti současným pilám, stojí to za to dát takovému motoru, co potřebuje, neboť potom je to jen o radosti, jak jde práce od ruky.
|
|
|
|
|
|
|
host - 45.244 (?), 11.4.2009 10:05
Toto je už moje opravdu poslední reakce, připadá mi jako bych měl doporučovat používat 3 roky starý mix, pokud předchozí pisatel svojim takřka továrním článkem to tak myslel tak bych měl pár doplnků, je nad míru jasné že jsou motory dělány s větší přesností a dle Vašeho vypozorování potřebují i lepší palivo, ale pokud výrobce udává na tyto parametry strojů o kterých tak odborně hovoříte poměr směsy 1ku 50 tak to je dle mě /co by toho hlupáka/ právě ten problém zadřených motorů, zaměřte se právě na tento problém protože jiný není, dělal jsem si ve svém okolí průzkum kdo jak a co používá a ze 35 lidí nikdo benzin navylévá a nikdo taky ještě nic nepoškodil, nikdo nepoužívá doporučený poměr1/50 ale 1/35 takže toto vtloukejte neznalým lidem do hlavy a ulehčíte opravnám.Můžetet i klidně porovnat nepřímo ze závodními auty a motorkami pokud jste se někdy o ně zajímal a cítil tu specifickou vůni přidávaného ricinového oleje do benzínu aby se předešlo vysoce namáhanému motoru před zadřením takže zkuste používat otřepané přísloví "Kdo maže, ten jede" a určitě pomůžete vícero lidem nežli rozbor výroby a konstrukce motoru která se mimochodem takřka nezměnila oproti Vámi uváděným dřívějším modelům a současným. Takže znovu opakuji je to jen moje dlouholetá zkušenost (nebo neznalost) a nikoho k ničemu nenabádám a přeji všem hodně odpracovaných hodin se starší či právě vyrobenou benzínovou směsí ale vždy se zdravím rozumem a dostakem oleje
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|