Zdravím. Začnu odzadu, ale neberte to nijak ve zlém. Právě takoví veteráni jsou ta nejlepší škola pokory a respektu ke konstruktérům, technikům, ale i dřevařům těch dob. Firma, která dokázala byť jen třeba v omezené sérii něco takového, nemůže být špatný výrobce, konstruktér ani dnes. To, že tito veteráni nejsou Vaše parketa, je celkem chyba, na nich pochopíte některé zákonitosti, které vypadají jinak, než ve skutečnosti jsou. Dnes se např. téměř každý přední výrobce holedbá beznářaďovým krytem válce a tady byl již v roce 1965.
Ale k filtru, nemýlíte se, je složen z 90 kusů velmi tenkých plíšků. Jen ta tyčka má trochu jiný účel a zná ho každý, kdo měl někdy co dočinění s Pragou V3S. Ano, slouží na otáčení, čištění prostorů mezi plíšky! Kolínko, jeden celek s filtrem, je přišroubováno klasicky k nosiči karburátoru dvěma šrouby. Červeně je označená "tyčka otáčení".
Takže ještě zbývá otázka olejové nádrže a jejího plnění. Napovím, na jedné fotce v zakládacím příspěvku je trochu vidět.