Solo Twin
|
|
|
|
RadekB - Diamantový Zahrádkář (1424) - 21.230 (?) 18.2.2011 13:21
Zdravím. Začnu odzadu, ale neberte to nijak ve zlém. Právě takoví veteráni jsou ta nejlepší škola pokory a respektu ke konstruktérům, technikům, ale i dřevařům těch dob. Firma, která dokázala byť jen třeba v omezené sérii něco takového, nemůže být špatný výrobce, konstruktér ani dnes. To, že tito veteráni nejsou Vaše parketa, je celkem chyba, na nich pochopíte některé zákonitosti, které vypadají jinak, než ve skutečnosti jsou. Dnes se např. téměř každý přední výrobce holedbá beznářaďovým krytem válce a tady byl již v roce 1965.
Ale k filtru, nemýlíte se, je složen z 90 kusů velmi tenkých plíšků. Jen ta tyčka má trochu jiný účel a zná ho každý, kdo měl někdy co dočinění s Pragou V3S. Ano, slouží na otáčení, čištění prostorů mezi plíšky! Kolínko, jeden celek s filtrem, je přišroubováno klasicky k nosiči karburátoru dvěma šrouby. Červeně je označená "tyčka otáčení".
Takže ještě zbývá otázka olejové nádrže a jejího plnění. Napovím, na jedné fotce v zakládacím příspěvku je trochu vidět.
| | Umístění příspěvku v diskuzi Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
RadekB - Diamantový Zahrádkář (1424) - 21.230 (?), 17.2.2011 23:24, zobrazeno: 23837x
Zdravím přátelé. Dovolil jsem si založit takové více méně téma pro zajímavost. Kdo bude mít zájem, ptejte se, kdo o ní něco ví, pište. Je to rarita podobně jako Dolmar KMS 4. Tato pila má dva válce, dvě zapalování a jeden karburátor. Nemá AV prvky, neboť konstrukce dvouválce je daleko klidnější při běhu než válec jeden. Celkový obsah motoru je 100 cm3 a výkon kolem 5 koní. Hmotnost se uvádí 11,8 kg s lištou a řetězem! První zajímavostí je vzduchový čistič. Další zajímavostí je nalévací hrdlo a zátka oleje pro mazání řetězu. Ví někdo kde se nachází a jaký je vzduchový čistič?
Dám sem pár fotek a při první správné odpovědi doplním.
|
|
|
|
|
|
|
host - 164.164 (?), 18.2.2011 6:54
První pila kterou jsem vyděl se startváním na pravé srtaně
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 4.243 (?), 18.2.2011 7:44
Ty válce jsou "dvě díry" v jedné hmotě? Tak jak to bylo u českého skůtru myslím.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
RadekB - Diamantový Zahrádkář (1424) - 21.230 (?), 18.2.2011 13:21
Zdravím. Začnu odzadu, ale neberte to nijak ve zlém. Právě takoví veteráni jsou ta nejlepší škola pokory a respektu ke konstruktérům, technikům, ale i dřevařům těch dob. Firma, která dokázala byť jen třeba v omezené sérii něco takového, nemůže být špatný výrobce, konstruktér ani dnes. To, že tito veteráni nejsou Vaše parketa, je celkem chyba, na nich pochopíte některé zákonitosti, které vypadají jinak, než ve skutečnosti jsou. Dnes se např. téměř každý přední výrobce holedbá beznářaďovým krytem válce a tady byl již v roce 1965.
Ale k filtru, nemýlíte se, je složen z 90 kusů velmi tenkých plíšků. Jen ta tyčka má trochu jiný účel a zná ho každý, kdo měl někdy co dočinění s Pragou V3S. Ano, slouží na otáčení, čištění prostorů mezi plíšky! Kolínko, jeden celek s filtrem, je přišroubováno klasicky k nosiči karburátoru dvěma šrouby. Červeně je označená "tyčka otáčení".
Takže ještě zbývá otázka olejové nádrže a jejího plnění. Napovím, na jedné fotce v zakládacím příspěvku je trochu vidět.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|