Sachs-Dolmar 112 - přechod z volnoběhu
|
|
|
|
host - 197.254 (?) 14.5.2014 8:55
Děkuji za bleskové reakce.
Prodejce tvrdil že je pila v pořádku s dobrou kompresí.
Ten M2T leju do sekačky i do mašiny, tak jsem ho nalil i do pily s nejlepšími úmysly.
Pokud to tedy správně chápu, tak za 15 minut by se pila takhle zadřít neměla, pokud ve směsi bylo aspoň trochu oleje. takže prodejce navíc nemluvil pravdu, když tvrdil že má dobrou kompresi, když pila nechtěla ani nastartovat (po nastarování šlapala dobře - šla do otáček hladce a volnoběh byl dost vysoký). Zasílám ještě jedno foto.
Tohle měla být pila "na celý život", tak docela zamrzí že nevydržela ani jeden strom.
Umístění příspěvku v diskuzi Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 213.141 (?), 9.10.2009 17:43
Orientačním bodem pro Vás může být sundání tlumiče/výfuku a provedení kontroly výfukového kanálu. Tam poznáte dle karbonů, na co pila asi jela. Za daných okolností se Vás zeptám, na co nyní pilu provozujete. Osobně bych sundal válec a věděl bych více, ale takto těžko soudit, zda má význam se snažit používat spec. olej např. v poměru 1:40, což by šlo, ale vzhledem ke stavu motoru. Kdyby nebyl motor příliš zakarbonován, použil bych ochranné aditivum a směs 1:40. Toto mám x krát vyzkoušené, ale jak jsem napsal, dle stavu motoru a zda to má vůbec význam.
|
|
|
|
|
|
|
host - 215.98 (?), 9.10.2009 9:09
K technické dokumentaci si odpovím sám: Našel jsem manuál pro Sach-Dolmar 112, 114, 117 a 120 na této adrese. Kdo má zájem, je volně ke stažení.
MN.
|
|
|
|
|
|
|
host - 106.84 (?), 9.10.2009 17:22
Náhodou jsem narazil na tuto diskusi, vlastním stejnou pilu už několik let, zatím bez problémů. Nevím, jak je to u nás s náhradními díly, ale našel jsem německý eshop schreiber-zweiradshop.de, kde najdete díly i na tak starou pilu....jen pro informaci.
PN
|
|
|
|
|
|
|
host - 197.254 (?), 13.5.2014 16:08
Koupil jsem tuto pilu přes aukro a už od začátku sem s ní měl problémy. Nejdříve nešla vůbec nastartovat - už jsem ji chtěl vrátit že nefunguje ale nakonec naskočila. Leč hned se na liště objevil olej a po pár minutách řezání pila chcípla a řetěz na liště byl zaseklý - fest zaseklý. Samozřejmě že všechen olej pro mazání lišty byl pryč, tak jsem dolil nový, povolil řetěz a ještě řezal pár minut než pila chcípla a už se mi ji nepodařilo nastartovat. Poslal jsem ji zpátky prodejci, ten mi tvrdí, že pilu jsem zničil příliš řídkou směsí, kdy jsem nedal dostatek M2T oleje do benzínu (ředil jsem cca 1:50). Foto zadřeného válce v příloze.
Na fotce zjevně chybí pístní kroužek a vypadá na vyhození.
Moc dlouho mi tedy radost nedělala, no a teď k otázce.. pilu jsem koupil za necelé 3tis, vybíral jsem ji dlouho, protože jsem chtěl opravdu "nerozbitný" kus, ale dlouho i radost nedělala, nepokácela ani jeden malý strom. Je opravdu možné že by se zadřela za tak krátkou chvíli (cca 10-15 minut)? Mě to dost štve, protože s ní byly problémy už při doručení když chcala olej a hlavně dost obtížně startovala, pořád se mi nezdá že by takovou škodu způsobila tak rychle řidší směs.
Děkuji za názor, jestli je vina tedy na mé straně, nebo pila byla už "načatá". jak říkám, 3000 za 15 minut, to je silná útrata :-(
| |
|
|
|
|
|
|
|
host - 216.69 (?), 13.5.2014 16:35
Na zadření stačí málo. Po M2T jste použil směs 1:50. Na obrázku je vidět čerstvé zadření, jinak by byl píst černý, kdyby poslal přidřenou pilu s uvolněným pístním kroužkem. Měl jste se zeptat na co pila jela, než jste ji koupil.
|
|
|
|
|
|
|
host - 56.206 (?), 13.5.2014 17:30
Podle krusty karbonu má pila něco nalítáno a buď na příliš mastnou směs, nebo horší olej (to M2T by odpovídalo). Každopádně po 15 minutách by tam taková krusta ani od M2T nebyla - na druhou stranu, M2T hnědý (API TB) pro mazání pil vhodný není a už vůbec ne 1:50, když už, tak M2T červený (API TC). Píst je hotový, kroužek také a bůhví, jak na tom je válec a jestli by šel ještě zachránit. Nakolik jste se podílel na zničení Vy nebo předchozí majitel, to je těžké určit, ale na Aukru je to vždycky o náhodě a štěstí - já si pilu po koupi komplet rozebral a prohlédl.
|
|
|
|
|
|
|
host - 128.6 (?), 13.5.2014 22:29
Zdravím, špatně startovala protože měla mizernou kompresi. Absence kroužku je trochu podivná, buď se pootočil a rozlámal přes hranu kanálu a nebo tam vůbec nebyl. To napoví celkové rozebrání motoru. Nelprve jste "udělal" lištu, když jste řezal bez oleje a potom motor ze stejného důvodu. Oprava se možná ani nevyplatí. Standa.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 72.149 (?), 13.5.2014 23:27
Tam ale kroužek je, jenže je částečně překrytý rozmáznutým pístem. Rozebrat, prohlédnout válec, když nepůjde opravit, tak vyhodit. Příště koupit pilu s návodem a ten si dobře přečíst.
FO
|
|
|
|
|
|
|
host - 197.254 (?), 14.5.2014 8:55
Děkuji za bleskové reakce.
Prodejce tvrdil že je pila v pořádku s dobrou kompresí.
Ten M2T leju do sekačky i do mašiny, tak jsem ho nalil i do pily s nejlepšími úmysly.
Pokud to tedy správně chápu, tak za 15 minut by se pila takhle zadřít neměla, pokud ve směsi bylo aspoň trochu oleje. takže prodejce navíc nemluvil pravdu, když tvrdil že má dobrou kompresi, když pila nechtěla ani nastartovat (po nastarování šlapala dobře - šla do otáček hladce a volnoběh byl dost vysoký). Zasílám ještě jedno foto.
Tohle měla být pila "na celý život", tak docela zamrzí že nevydržela ani jeden strom.
|
|
|
|
|
|
|
host - 216.69 (?), 14.5.2014 9:58
Samotné zadření je otázka chvilky, jak se sejdou podmínky. Pilu jste tak z 99% na tvrdo zadřel vy jen už nikdo nezjistí jestli nebyla už načatá, než se jí zbavil.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|