Prosim o pomoc pri vybere mot. pily
|
|
|
|
|
|
|
Baca - Stříbrný Zahrádkář (106) - 181.56 (?) 14.11.2013 16:44
Tak. Rok sa stretol s rokom a som tu zasa :). Dnes som sa stal majitelom troska lepsej pily ako bola neboha Gude K400B. Nechal som sa ukecat (sam sebou a penazenkou) a v Mountfielde som si kupil za 399e Solo 651C. Viem ze mountfield nie je ziadna vyhra, ale cena presvedcila aj s vedomim, ze k nim asi NIKDY ani na zarucny servis nepojdem a radsej si pilu (ak to bude v mojich silach) opravim sam, dufam, ze to nebude coskoro :-)
Mam vsak otazku, (precital som si navod ako prvu vec) rad by som cital nazory skusenych, ako si stoji tato pila v ich ociach. Na co si u nej mam davat zvyseny pozor a ci ma nejake svoje specificke muchy. :-)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 211.38 (?), 14.11.2013 20:56
Konečně jste si koupil (opravdovou pilu),tak čerstvé palivo a kvalitní olej spolu s ostrým řetězem jí bude ku spokojenosti stačit.Vaše slova o trošku lepší pile, vezmete časem jistě zpět, protože jste vyměnil Trabanta za Mercedes, s touto pilou se dost lidí dokáže uživit (pracovně),takže jistě chápete, že to ostatní zpočívá převážně ve Vašem přístupu (k věci).
Přeji mnoho spokojenosti při provozu (majitel stejné pily).
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 140.103 (?), 15.11.2013 8:23
Určitě chce pila rukavice aspoň pracovní, zaprvé snížíte větší vibrace a bez rukavek mě přední madlo při delší práci dře do ruk, Huska dobře ví, proč dává hladký potah. Zátky nádržek nejsou úplně ideální, já si udělal z pásovinky klíč na povolování a koupil i štětec na očištění bordelu který díky zapuštěným víčkům potřeba očistit před otevřením. Když budete odstavovat pilu na měsíc, dva -tři, doporučuji naplnit nádržky benzínu a oleje do plna, palivový filtr mě při 3 měsíční odstávce mírně zlobil a pila trucovala s nastartováním. Filtrace vzduchu není na tak vysoké úrovní jako u výrobců co používají předčištění tzn. (Husvarna, Shindaiwa, Stihl) častěji tedy čistěte a kontrolujte filtr.
Výhodnost této pily je na velice dobré pozici a poměr výkon/cena/váha/provedení je u ní hodně dobrý, u Husqvarny, Stihl by jste musel minimálně 5k připlatit, jediná konkurence jsou pily Dolmar 4605 kde by jste připlatil litr a dostal by jste prakticky stejnou pilu a nebo pak Shindaiwa 490, která stojí stejně, ale je o 0,7Kg lehčí, má bytelnější konstrukci ale staršího data výroby oproti Solu.
|
|
|
|
|
|
|
host - 96.2 (?), 15.11.2013 9:19
Já bych byl opatrnější s naplněním nádrže benzínem před delší odstávkou. Pile to jistě neškodí ale benzím smíchaný s olejem po několika týdnech či dokonce měsích začíná stárnout..
|
|
|
|
|
|
|
host - 140.103 (?), 15.11.2013 9:40
Osobně používám Aspen a ten nestárne a můžu ho mít v pile třeba rok, u klasického benzínu hrozí samozřejmě kromě stárnutí, leptání a odpařování i usazeniny v karburátoru, proto píšou při dlouhodobém neužívání pily vylít benzín a vyjet zbytek z hadičky a karburátoru až do vzdechnutí pily, věc má ale háček, takto vyjetá pila pak zteří. Co mám vyzkoušené, tak i když benzín leptá a dělá usazeniny v karbecu je lepší při odstávce nechat pilu natankovanou a pokud je směs v pile do 3 měsíců dokápnout čerstvý olej a nebo vylít před použitím a namíchat novou. Vyjíždění bych prováděl jen při opravdu dlouhodobém neužívání.
|
|
|
|
|
|
|
host - 56.206 (?), 15.11.2013 11:15
Můžu se jen zeptat? Jak dopadla ta nebohá Gude - opravoval jste ji, nebo nechal u ledu přidřenou?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Baca - Stříbrný Zahrádkář (106) - 181.56 (?), 15.11.2013 21:13
Dakujem za odpovede :-)
Neboha Gude je stale neboha, rozobrata v krabici. Zatial nebol cas a ani peniazky na nakup nahradnych dielov (neviem ci som uz nezmeskal a Gude uz diely na tuto pilu nerobi - cena by zodpovedala asi polovici ceny novej pily) navyse som zistil, ze pri rozoberani som zlomil taku prepazku medzi karburatorom a valcom a ta medzi nahradnymi dielmi v ponuke nie je. Je z takeho divneho materialu pripominajuci velmi tuhy asfaltovy papier (samozrejme je to nieco ine, katran paper by od valca zhorel :-)) Ak bude cas a zbytocne peniaze rad by som Gude opravil a poskladal a nechal si ju ako zaloznu pilku. Ved ma mnoho naucila a nebyt nevedomosti tak sluzi doteraz :-(
|
|
|
|
|
|
|
Baca - Stříbrný Zahrádkář (106) - 181.56 (?), 15.11.2013 21:20
Na margo SOLO 651C. Nasiel somm si manual v cestine, ale zatial som nenesiel instukcie k zabehu pily. Predavac U BEDI mi tvrdil ze hned od zaciatku miesat 1:50 a vlastne zabeh akoby ani neriesit. U takychto vysokootackovych motorov sa mi to nezda. poseriem nieco ked budem tych prvych 10 nadrzi miesat 1:40?? (Okrem toho ze bude ovela viac smrdiet)
Ten isty pomer som namiesal v kamaratovej Stihl MS 181 ktora nebola nikdy zabehnuta, rezalo sa s nou pred tromi rokmi zhruba hodinu a odvtedy lezala v stodole (mali ste vydiet ten kentus v nadrzke na retazovy olej, vyriesil to cistic na brzdy a plna nadrzka benzinu a asi hodina casu, pred rezanim som tam nalial asi deci benzinu dolial novym olejom a nastastie Stihlka retaz mazala).
|
|
|
|
|
|
|
host - 56.206 (?), 16.11.2013 18:04
V manuálu by mělo být uvedeno, jaký poměr oleje k palivu namíchat - a pokud by se lišil v záběhu a po něm, uvedli by to tam. Pokud tam je jen jeden palivový poměr, bude asi i pro záběh stejný. Každopádně zvýšením podílu oleje (kvalitního) ve směsi nic nezkazíte, opak by byl horší. Moderní technologie, používaná seriózními výrobci, umožňuje dosažení přesných rozměrů s požadovanými tolerancemi u všech navzájem po sobě se pohybujících součástí, proto si mohou dovolit nižší podíl maziva v palivové směsi. U čínských produktů, kde je obvyklá lajdácká výroba se zednickými vůlemi a místo frézy opracovává stěnu válce rovnou píst při provozu, je nutno mazat mnohem víc a proto je poměr oleje u těchto motorů i 1:25.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|