Správně to je, ale bohužel to není pouze o vyfoukání a už vůbec jen o vzduchovém filtru! Začnu od zadu. Filtr je třeba při takto intenzivním ucpávání také vyprat ve vlahé jarové vodě, protože jemné prachové částečky spolu s mlhou paliva zalepují tkaninu filtru a tu nestačí pouze vyfoukat. Jak dlouho tento jev pozorujete? Prohlédněte po demontáži filtru také koleno kompenzátoru, ten je právě určen k eliminaci takového jevu, je li v něm to samé co na filtru, bude nutné demontovat víčko karburátoru a očistit prostor nad membránou (nemá možnost dostatečného pohybu). Jak máte čistý a hlavně nastavený předfiltr? Musí být v poloze - vločka/zima -. V neposlední řadě je potřeba zjistit proč vůbec dochází k takto velkému znečištění filtru. Jaké dřevo řežete? Jak máte ostrý řetěz? K takto nadměrnému znečištění dochází pokud řetěz není ostrý, nebo dřevo nadměrně práší. Staré, napůl ztrouchnivělé trámy, prkna, kuláčky, dokáží zanést každý filtr během chvilky. Pokud je dřevo kvalitní, suché, chybu hledejte především v řetězu a jeho nabroušení. Další z příčin mohou být již méně pohyblivé, ztuhlé membrány, zejména regulační (propadlá), která drží pootevřenou jehlu a tím dodává více paliva.