Ze sportu oživuji mrtvou Partner 351, kterou jsem dostal zadarmo.
Nyní dumám nad karburátorem. Doufám, že principiálně se karburátory přiliš neliší.Myslím si, že:
1) Impulzním kanálkem jde změna tlaku z klikové skříně pod víčko, které kryje jazýčkovou membránu. Část membrány pak pumpuje benzín do karburátoru.
2) Benzín pak prochází jehlovým ventilem pod druhou membránu. Ta slouží (?) k vyrovnávání množství benzínu v karburátoru. Část benzínu jde přes regulačnbí šrouby H a L do ejektoru a pak do válce, přebytek benzínu se vrací do nádrže.
3) Pumpičkou před startem nasávám benzín a protlačuji jej do karburátoru. Čili trasa benzínu je: nádrž - pumpička- jazýčková membrána- jehlový ventil- válec ( nebo zpět do nádrže).
NEVˇIM, zda má jehlový ventil být v klidovém stavu tlakem membrány otevřený, nebo ne. Když bude uzavřený, nepřetlačím přes něj pumpičkou benzín k tryskám reg. šroubů (tj nejde pumpovat před startem). A co pak ventil otevře, když na membránu zvenčí nepůsobí žádný tlak?
Nebo na membránu působí podtlak způsobený prouděním vzduchu přes karburátor, membrána se prohne a tím pak otevře jehlový ventil?
Začal jsem nad tím přemýšlet proto, že jsem si nechal poslat nový karburátor a ten měl výstupní otvor, kterým jdou impulzy pod víčko jazýčkové membrány zaslepený (výrobní vada?).
Prosím nepište moudra typu " vyhoď to, kup si nový karburátor, dej to doborníkům atd.". Jde mně o pochopení, jak karburátor funguje.
Děkujji za kvalifikovanou odpověď. Jirka