Povinnosti prodejce motorove pily: co zakaznikovi ukazat a co ne?



kcg - Bronzový Zahrádkář .Bronzový Zahrádkář. (66) - 122.186 (?) 
20.8.2008 15:55, zobrazeno: 4191x

Dobry den,

byl jsem ted v lokalnim krame, ktery prodava Husqvarna/Jonsered a pri koupi pilniku, sablon, kanystru a noveho retezu doslo na to jak se retez brousi. Prodavac na mne koukal jako na pitomce a kde, ze jsem tu pilu koupil a opravdu mi prodejce nevysvetlil jak se provadi tak zakladni vec jako je brouseni retezu?

Pro vasi informaci, prodejce (Dolmar/Makita) mi pilu sestavil: ukazal jak se dava lista, jak se nasazuje retez, jak se retez dotahuje, jak se kontroluje. Dale vysvetlil jak se meni a cisti vzduchovy filtr. Nalil benzin a ukazal a vysvetlil jak se pila startuje. Tot vse. Byl jsem tedy nalezite prekvapen, kdyz se mi prodavac Husqvarny snazil vysvetlit, ze vysvetlit a ukazat zakaznikovi jak se retez brousi je zakladni povinnosti prodejce motorove pily.Ja na to, ze si to clovek muze precist v navodu. On, ze to je jedno, ze to ma prodejce ukazat.

Dovolte mi otazku: jak to bylo pri koupi vasi prvni retezove pily? Ukazal vam prodejce do detailu jak se retez brousi?

Diky a pekny den, Karel

  
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
ARB - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (215) - 177.66 (?), 20.8.2008 17:18

Ja som to mal jednoduché. Moja prvá pilka - stihlka prišla na dobierku od veľkodovozcu, takže som pekne zobral návod na obsluhu a študoval. Žiadny názorný príklad sa nekonal. A ani nebolo treba, návod bol dostatočný a časom po nejakom tom brúsnom tréningu získate potrebnú skúsenosť. U nás v meste v predajni som videl ako mechanik názorne vysvetľoval zákazníkovi ako na to. Ale vtedy mal na to čas, nedá sa aj obsluhovať, vybavovať objednávky a zároveň komunikovať s šéfom. Takže ak to časovo vydá v našej stihl predajni nie je problém aby mechanik príp. predavač vysvetlil hobbypilčíkovi ako si prelíznuť reťaz. Záleží na koho v predajni narazíte a kedy tam prídete. Ak bude pred pultom niekoľkometrová rada ľudí, ťažko sa Vám budú venovať s názornými ukážkami. Riešením môže byť napr. niekto známi kto má pílu.

      
host - 21.230 (?), 21.8.2008 13:19

Opravdu kvalitní prodejce, nejen že kupujícímu předvede jak se řetěz brousí, ale nabídne i správnou brousící sadu, kanystr a náhradní řetěz! Vždyť pro něj je to další obchod. Jsou dva druhy obchodníků a bohužel začínají převažovat ti co se dají nazvat podejci. Prodejci znají sortiment i z praxe, připojí několik rad, jak si ulehčit práci a upozorní na část návodu (pokud ho obsahuje), o bezpečnosti práce! Dovozci tyto lidi pomalu likvidují svou politikou minimálního skladu a tlakem na prodej místo servisu. K čemu je v zalesněné oblasti bez velkých vil a zahrad, nutnost držet skladem sekací traktor?

Radek

         
kcg - Bronzový Zahrádkář .Bronzový Zahrádkář. (66) - 122.186 (?), 21.8.2008 16:56

Diky za informaci, takze uz vim, ze ten muj mistni obchodnik je kvalitni prodejce. Skoda, ze jsem si od nich nemohl koupit pilu. Dolmar totiz nevedou (zato HQ/Jonsered, kdyz dalsi prodejna HQ je hned 2km vedle), ale uz jsem si od nich koupil brousici sadu, nahradni retez, husqvarnacky kanystr a prilbu a budu asi od nich brat spotrebni veci... Jsem zvedav jestli budou ochotni mi objednat neco od Makity.

Diky a preji pekny den,

Karel

zahrada.cz
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika