Dobrý den, opět všem děkuju za podněty a rady a zařídím se podle nich. Chápu, co měl na mysli pan Standa: nepřepísknout bypass natolik, aby olej volil snazší cestu obtokem zpět do nádržky a k otvoru na lištu se dostalo jen malé množství slabě proudícího oleje, které by piliny v drážce mohly ještě víc zbrzdit nebo zcela zastavit. Regulovatelné olejové čerpadlo sice lze omezit a piliny otvor přesto neucpou, regulace ale probíhá v omezeném pásmu a nelze přiškrtit čerpadlo zcela, takže olej má i na minimu stále dostatečný tlak.
Zkusím sehnat T kus a vybalancovat to nějak kompromisně, aby k liště nešel celý sloupec oleje, ale dejme tomu o třetinu nižší - tu odvedu bypassem zpět do nádržky. Pro představu: nádržka na olej má cca 2 dcl, na benzín cca 3 dcl. Po třech litrech vyjeté směsi jsou vybryndány 2 litry oleje. U Hechtky mám na plný průtok čerpadla o 0,5 l nižší spotřebu oleje, přiškrcením ještě víc.
Jinak jsem rozebral karburátor a byl tam! Tedy rosolovitý šlem z rozložené směsi, těsnění u membrány jehlového ventilu bylo přilepené, na membráně lakové úsady a sítko zanesené. Vyčistil jsem to isopropylem (nic jiného po ruce nemám), objednám kit a vyměním. A do benzínu rozhodně začnu přidávat stabilizátor, i když si míchám vždy čerstvou směs.