Pila nestartuje
|
|
|
|
host - 56.206 (?) 2.12.2013 15:46
Svíčka zkontrolovaná, takže asi jiskru háže, je to tak? Nemusí ji ale házet uvnitř válce, kde je vyšší tlak při kompresi, takže abyste vyloučil možný problém ve svíčce, vstříkněte do válce trochu benzínové směsi (lze i přes karburátor, do difuzoru) a zkuste startovat. Pokud motor aspoň trochu blafne, můžete vyloučit problém v zapalovací soustavě a zaměřte se spíš na palivový okruh (hadičky z nádrže, karburátor, filtr). Pokud je po marných pokusech o start svíčka suchá, nejde do válce palivo. Pokud byla mokrá, je motor "přechlastaný", ulitý a palivo do něj jde.
Umístění příspěvku v diskuzi Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 56.206 (?), 2.12.2013 15:46
Svíčka zkontrolovaná, takže asi jiskru háže, je to tak? Nemusí ji ale házet uvnitř válce, kde je vyšší tlak při kompresi, takže abyste vyloučil možný problém ve svíčce, vstříkněte do válce trochu benzínové směsi (lze i přes karburátor, do difuzoru) a zkuste startovat. Pokud motor aspoň trochu blafne, můžete vyloučit problém v zapalovací soustavě a zaměřte se spíš na palivový okruh (hadičky z nádrže, karburátor, filtr). Pokud je po marných pokusech o start svíčka suchá, nejde do válce palivo. Pokud byla mokrá, je motor "přechlastaný", ulitý a palivo do něj jde.
|
|
|
|
|
|
|
host - 186.92 (?), 17.12.2013 12:13
Partner 351 mě po 10 letech začala špatně startovat a zhasínat. Po delší době jsem zjistil, že zapalovací cívka (magnet) upevněná jedním šroubkem je posunutá. Stačí nastavit minimální mezeru a řádně utáhnout. Při větší mezeře je slabá jiskra.
|
|
|
|
|
|
|
host - 56.206 (?), 19.3.2014 16:52
Dobrý den,
nechci zakládat nové téma, tak pokračuji v tomto. Dostala se mi pod ruku nebožka Einhell MKS 38/41 (další z klonů McCullochů řady 8xx, prodávaný i pod jmény AL-KO, Farmer, Talon, atd.), původně zamýšlená jako dárkyně ND na totálně poničenou pilu mého otce. Pila byla bez několika součástí, ale v překvapivě zachovalém a málo používaném stavu, takže jsem se nakonec rozhodl ji zprovoznit a nechat jako zálohu ke své pětačtyřicítce a na zápůjčky v rodině. Dokoupil jsem chybějící díly, vyčistil a složil stroj a pochopitelně pokusil se nastartovat. Jiskra jde, svíčka v pořádku, palivo do karburátoru také teče (Walbro WT439). Pila se startuje s půlplynem a naplno vytaženým sytičem, po čtyřech zataženích za šňůru se má přepnout na polosytič a nastartovat. Problém je v tom, že pila na plný sytič blafne, na polosytič i naskočí a kolísá běh: chvíli vysoké otáčky, až se točí řetěz, chvíli volnoběh a po pár vteřinách zhasne. Poté nutno opakovat kolečko plný sytič, polosytič, opět zařve a roztočí se naplno, párkrát zakolísá a zhasne a tak dokola. Volnoběh nedrží, úplně zavřít sytič nelze (zhasne ihned) ani kejkle s plynem/poloplynem nezabírají. Mám podezření na karburátor - nijak jsem ho nerozebíral, pouze zvnějškou ofoukl vzduchem a při otevřených klapkách profoukl difuzor. Pila je stará odhadem 8 let?, můžou se takto projevovat slepené či unavené membrány? Nebo mám zkusit laborovat s nastavením trysek (mají omezovače a netuším, jestli si s tím někdo hrál - podle indicií ale pilu někdo už dřív rozebíral)? Jde mi o to, zda někdo zkušenější nemá poznatky, že se takto projevuje nějaká typická závada. V případě potřeby můžu natočit video na Youtube. Děkuju za Váš čas a případnou snahu poradit (rady typu "Vhoď to do kontejneru!" netřeba, díky).
|
|
|
|
|
|
|
host - 136.63 (?), 20.3.2014 6:53
Zdravím, postupujte dle "Pila Homelite CSP3314 nestartuje", vypadá to na podobnou závadu. Profouknutí difuzoru mohlo být pro karburátor likvidační. Standa.
|
|
|
|
|
|
|
host - 49.142 (?), 20.3.2014 9:48
Pokud nepoužijete hlavu a máte kompresor na nákladní auta, tak ano. Když použijete spray čistič, nebo stačí WD, a pod, tak dosáhnete vyčištění, pozor na oči, pokud nevíte ze kterého otvoru olej/čistič vystříkne. Já vždy ještě vyšroubuji oba šrouby H, L, někdy je překvapující, co z karburátoru vyleze, i tříska. Jinak pozor na těsnění membrán, čerpací membrána, těsnění na membránu je pod jedním velkým šroubem, membrána jehlového ventilu, těsnění pod membránu a s citem pevně dotáhnout. Při čištění karburátoru se kontroluje stav sítka, membrán, mechanika ovládání jehlového ventilu, těsnost ventilu, stačí pumpičkou, vytvořit mírný tlak, při složeném karburátoru a středovým otvorem opatrně zatlačíme na kovový střed membrány, v tomto stavu ventil otevře a musí po uvolnění membrány těsně uzavřít, po krátkém provozu zkontrolujeme, zda kolem membrány není viditelný únik paliva, spoj pod krytem musí být suchý. Následně ověříme seřízení karburátoru, i když jsme vrátili L, H do původního nastavení.
|
|
|
|
|
|
|
host - 56.206 (?), 20.3.2014 13:02
I Vám moc děkuji za tipy - karburátor jsem zatím nerozebíral, pokud k tomu dojde, objednám si nejprve opravářský kit membrán a ventilů. Pila se po jednodenní odstávce pod palivem a několikerém promačkání primeru a proplavení karburátoru rozhodla netrucovat a už naskočí i běží jakž takž - z vysokých otáček jsme se postupně dobrali až k volnoběžným. Zřejmě stála dlouho na suchu a směs v karburátoru se rozložila a zanesla ho, jednodenní lázeň v čerstvé směsi to trochu uvolnila.
Teď je problém v tom, že po přidání plynu "spadne do díry" - odfrkne a otáčky klesnou, vytočit jde pouze opakovaným túrováním plynem, sama jde při držení plynu výš jen pomalu a neochotně. Buď je karburátor pořád zanesený, nebo je rozvrtané seřízení trysek - v rámci omezovačů by to ale nemělo být tak strašné. Zkusím na ně mrknout, jestli to bude mít vliv, ale spíš mě čeká ta cesta do hlubin karburátoru.
Jen pro jistotu: zanesený palivový filtr se projevuje jak? Nechal jsem původní (porexový? - vypadá jako brusný kámen, filc ani sítko to není) a vyzkoušel ho foukáním do hadičky s filtrem ponořeným do benzínu - pěnilo to jako vzduchovací kámen v akváriu, tak jsem soudil, že ještě ujde.
|
|
|
|
|
|
|
host - 32.51 (?), 20.3.2014 13:26
Díru po přidání bych tipoval na nějakou netěsnost v sání, nebo motoru, může to být ještě nevyčištěný karburátor, zkuste stabilizátor, seřízení v omezovačích asi nikdo zásadně neměnil. Palivový filtr musí umožnit snadné nasátí paliva do inj stříkačky při uzavřené nádrži a to opakovaně. Sada membrán s těsněním je dobrá věc, tím se vyloučí částečné opravy. Palivový filtr, který je zanešený nejprve zvyšuje otáčky motoru, potom je díra od chudé směsi, podobně odvzdušnění nádrže.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 56.206 (?), 20.3.2014 13:46
Zdravím a děkuju pěkně - tu netěsnost bych takřka s jistotou (99%) vyloučil - na karteru je plastový sací kus s těsněním, ten jsem přitáhl pečlivě a šrouby zajistil tmelem. Pak je další těsnění a karburátor, i ten je pečlivě přitažený. Nad ním už jen plastové těleso filtru (mezi ně jsem dokonce vystřihnul papírové těsnění, původně bylo bez, ale i tak by jen přisávalo vzduch mimo pěnový filtr před, nikoliv za karburátorem - viz obr.). Ten filtr v nádrži zkusím přes stříkačku, děkuji za tip!
|
|
|
|
|
|
|
host - 32.51 (?), 20.3.2014 14:59
Před karburátorem jste max zajistil, že těsní sání karburátor/ filtr, dejme tomu ničemu to nevadí. Já jsem psal o pozicích 696, 776, 704 za karburátorem, dále gufera 642, výfuk resp výfukový kanál 775. V karburátoru po sundání membrány jehlového ventilu vidíte v tělese karburátoru malé otvory, ty profoukněte sprayem s přiložením trubičky. Vždy musíte dosáhnout profouknutí buď zpět jiným otvorem, nebo do difuzoru.
|
|
|
|
|
|
|
host - 56.206 (?), 20.3.2014 15:54
Zkusil jsem v mezích omezovačů protočit škrtícími šrouby L a H, po nastartování a doladění volnoběžných otáček (byly příliš vysoké a točil se i řetěz) i za pomoci T dorazu už je vše v pořádku. Pila naskočí studená i teplá, volnoběh klidný, spojka vypnutá - po přidání plynu okamžitá reakce bez prodlev, natož poklesu otáček. Naklánění ani otáčení kolem os bez negativního efektu. V řezu bere taky hezky (v mezích LP 3/8 a 16" lišty na 1,4 kW motoru), takže asi hotovo. Další "olejnička" (čerpadlo maže pořád a fest, ideál na staré suché prášivé dřevo) zachráněna před sběrným dvorem.
Pravděpodobně ty úsady v karburátoru po delší odstávce, rozhýbáním a čerstvou směsí se to zřejmě uvolnilo. Objednám ten kit a vyčistím ho pořádně, až bude chvíle. Všem děkuju za ochotu poradit a pomoci a vážím si toho, že se nezištně dělíte o zkušenosti a fígle ze servisáckého života - smekám, pánové! A tahle modrá vosa Vám taky děkuje:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|