Oleo Mac 951
|
|
|
|
|
|
|
datel - (2) 12.7.2007 13:51, zobrazeno: 29880x
Dobrý den, chtěl bych se zeptat zdali má někdo zkušenost se startem pily Oleo mac 951. Před nedávnem se mi stalo že tato pila nešla nastartovat. Pilu sem tedy rozebral a vyčistil, nic vadného jsem nenašel. Opět jsem ji složil a teď to začalo chytala jen když jsem ochřál svíčku. Znova jsem ji rozebral vše znova vyčistil překontroloval a zase nic nenasvědčovalo nějaké chybě, znova ji složil a od té chvíle už nejde nastartovat vůbec. Ještě bych dodal že si stím nevědi rady ani v servisu, radši si prý mam pořídit novější typ.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
datel - (2), 16.7.2007 20:40
Znova jsem dvakrát pilu rozebral vše v pořádku složil a stejně neběží. Ani nemá náznak toho že by naskočila.
|
|
|
|
|
|
|
host - 174.51 (?), 11.8.2007 9:09
|
|
|
|
|
|
|
host - 166.25 (?), 31.8.2007 22:21
Zkuste to takhle, měl jsem taky potíže a tohle mi pomohlo. petrsky - start pily A. Odbrzdíme pilu!!! B. Vypínač v poloze "Vypnuto" C. zapnutý sytíč D. Dekompresní ventil zamáčknutý E. zaaretovaný plný plyn F. pila je na rovné zemi (kryt listu sejmutý a kolem řetězu žádné kameny), nohou přišlápnuté držadlo k zemi G. 3x až 4x roztočit motor pomocí startovacího lanka H. vypnout sytič a vypínač do polohy "Zapnuto" I. pomocí startovacího lanka nastartovat pilu a po uvolnění aretace plynu ručně ovládat otáčky motoru
|
|
|
|
|
|
|
host - 29.2 (?), 1.9.2007 16:57
Rád bych zareagoval na váš dotaz 'pila nejde nastartovat'. V první řadě jste mel vyzkoušet jinou svíčku stejných hodnot. Pokud by ani toto nepomohlo je na ředě vyzkoušení za je funkční zaplování. Toje vyndat svíčku zapnout zapelování, dát svíčku do fajfky přiložit k válci a zkusit start na prázdno. Tím zjistíte zda je funkční zapalování, na svíčce musí přeskakovat jiskra. Pokud i toto budu v pořádku je chyba v palivovém systému. Případně příliš opotřebené pístní kroužky.
|
|
|
|
|
|
|
host - 72.3 (?), 22.2.2009 11:48
vyzkuošel jsem Váš postup a nejde, ale všiml jsem si že svíčka je suchá.Pravděpodobně tam nepůjde palivo. nevím jak dále postupovat, do hloubkového rozebírání se mi moc nechce. zdravím Karel
|
|
|
|
|
|
|
|
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 213.141 (?), 22.2.2009 12:50
Nejprve musíte ověřit základní funkce - podmínky pro chod motoru. Přísun paliva do karburátoru - stačí sundat hadičku z karburátoru a nasadit na injekční stříkačku - musí se při nasátí téměř celá zaplnit. Když se tak nestane, vyměnit filtr paliva a ověřit odvzdušnění nádrže, případně vyměnit hadičku z nádržky. Je vhodné pozorně prohlédnout sítko karburátoru a to případně vyčistit. Po zpětné montáži dílů je třeba vyzkoušet, zda při zapnutém sytiči dochází k vytváření mlhy směsi z otvoru po svíčce(vypnuté zapalování!! pozor na jiskru a zapálení směsi!!!) Když se tak děje, je třeba použít správnou svíčku - dle výrobce pily a funkční a tu správně dotáhnout a nasadit fajku. Potom je možné vyzkoušet start, pokusy dříve vedou k nutnosti opakování postupů a opětovné demontáži. Záleží také na kompresi, která pokud je nízká motor neuvede do chodu. Je možné také zkusit použít trochu paliva a injekční stříkačkou trochu stříknout do sání, nebo pod svíčku. Pokud se motor rozběhne a hned zhasne, je problém s přívodem paliva, nebo je narušena činnost impulsů, které čerpají membránou palivo do karburátoru. To je potom další kapitola. Jinak je třeba ověřit i dotažení šroubů válce a karburátoru, neboť netěsnosti chod motoru neumožní, nebo úplně rozhodí. Pokud dosud pila jela a nejde nyní nastartovat, tak nezasahujte do nastavení karburátoru, to se dá ověřit - upravit až po nastartování pily.
|
|
|
|
|
|
|
host - 141.12 (?), 20.12.2016 10:50
Svíčka by mokrá být ani neměla, jinak je motor ulitý. Měl jsem stejnou závadu - pila nechytala, ale pouze za studena. Po výměně svíčky se nic nezlepšilo, svíčka jiskru házela i ta původní. Když jsem ji dal do Mountfieldu na opravu, tak vyčistili a seřídili karburátor, vyměnili svíčku, přede mnou ji nastartovali. Když jsem ji ale přivezl domů, tak jsem ji po pár hodinách nenastartoval. Zjistil jsem, že v Mountfieldu startují studené pily za použití speciálního paliva. Hned jsem opravu reklamoval, opět vyčistili, seřídili a nic. Tak jsem ji dal chlapovi, co tyto pily opravuje, a ten se jen usmál a ještě ten den mi pilu opravil - chyba byla v zapalovací cívce. Prý se to stává. Nová cívka ale stála 1.000,- Kč.
Jinak je to pila s dobrým motorem, ale bohužel úskalí je plastové uchycení rukojeti a drahé opravy v Mountfieldu.
|
|
|
|
|
|
|
host - 86.228 (?), 20.12.2016 13:34
Zdar. Tak než zase něco rozdělávat tak šplíchnout trochu paliva pod svíčku a startovat. Může to chvili trvat, klidně 10 až 15 zátahů. Jestli ani neštěkne tak servis nebo někoho kdo rozumí pile. zdar laslo
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|