To o ložiskách debata zajímavá používám běžně SKF kvalita C3 Ty jsou určeny do tepla a motorů na klikovky (ne ojnice tam je jehlové a má jiné podmínky a tolerance a navíc těžko někdo bude rozlisovávat kliku a dělat nový čep a vybrušovat ojnici) podminka aby ložiska vydržely je nerozházená klikovka hazivost v místě uložení ložisek 0,01 mm dále správné vůle a správne nalisování ložisek pak není problém s tím že ložiska odejdou
Takže pokud ne originál od výrobce tak kvalita c3 a od SKF správná montáž a ložiska vydrží
Tam kde nesouhlasí standartní rozměr normalizovaných řad ložisek použiji originál od výrobce pily ten si je nechává vyrabět většinou u SKF
Třeba ložiska na Java 250 Zde je specifikace výrobce
SKF Explorer ložisko 6300 C3 - nerozebíratelné jednořadé radiální kuličkové ložisko otevřené bez těsnění s ocelovou klecí a s radiální vůlí větší než normální. Klec ložiska 6300 C3 je vedena kuličkami.
Ložiska SKF 6300/C3 třídy Explorer představují novou skupinu výkonných valivých ložisek, nabízí podstatné zvýšení hlavních provozních parametrů, jako jsou hlučnost, vibrace, vývin tepla, provozní spolehlivost, dynamická únosnost a jsou vyráběna s vyšší přesností než normální. Přesnost rozměrů odpovída třídě přesnosti P6.
Toť moje zkušenosti s klikovkami jak závodních motorek Mz 90 kamarád je jezdil a já pomáhal a dělal s ním servis tak s pilami U pil nešlo o život jen o zadřený motor ale zadřený motor na závoďáku to šlo přímo o život jakákoli chyba při montáži = prohraný závod nebo držkopád v tom horším případě no kamarádovi je nyní 60 roku takže jsme to s polu dělali dobře nenabil si a zadřený motor měl snad co já vím jen 3x vždy stačil vymáčknout spojku ve všech 3 případech to bylo chybou při montáži někde se něco zanedbalo Jinak ty MZ točíly už tenkrát v 80 letech 12000 ot to co jsme naměřili amatérsky vyrobeným otáčkoměrem od jednoho radioamatéra