Motorova pila ponechana na volnobeh "chcipe" a dalsi
|
|
|
|
|
|
|
host - 223.99 (?) 6.5.2009 13:18, zobrazeno: 45005x
Pila Solo 639, stara cca 8 let, rezani cca 3-5x rocne na chate - mekke palivove drivi, prozatim bez problemu.
1. Po zahrati pily a po 5-10 minutach prace dochazi u zapnute pily ponechane na volnobeh k samovolnemu preruseni chodu a pila "chcipne". Nedochazi k tomu, kdyz je plna nadrz, vzduchovy filtr je cisty, s regulatory otacek motoru (srouby L a H) jsem si nehral...
Kde je problem?
2. Bezprostredne po vypnuti pily po rezani, kdy se uz netoci retez, ale motor se jeste toci, se ozve podivny, nekdy hlasity, jindy mene, zvonive-drncivy zvuk, ktery trva nekolik sekund. Tento zvuk se pred casem neozyval. Co to muze byt, jedna se o zavadu?
3. I pri pouzivani zcela noveho, ostreho retezu, se mi zda, ze kusy pilin, ktere odletuji od pily, nemaji spravny "supinovity" tvar, ale jsou spis drobnejsi, "prachovejsi". V cem jinem muze byt problem nez v (naostreni) retezu?
4. Je lepe pouzivat do palivove smesi benzin Natural nebo Special (cerveny)? Existuji na to ruzne nazory...
Dekuji za vase rady a postrehy.
M.B.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 56.174 (?), 6.5.2009 14:02
Samovolné vypínání teplé pily je typickým symptomem přidřeného motoru, ale nechci strašit. Sundejte výfuk a za pomoci kapesní svítilny zkontrolujte, zda nejsou na pístu či válci viditelné rýhy.
|
|
|
|
|
|
|
host - 231.226 (?), 6.5.2009 14:15
môže byť špinavý kanálik na víku nadržky alebo príliš silne dotiahnuté víko nádržky... nedochádza vzduch, vznikne silný podtlak v nádržke a na volnobeh nedochádza palivo... skuste pootvoriť jemne nádržku či závada zmizne... Juraj
|
|
|
|
|
|
|
host - 231.226 (?), 6.5.2009 14:32
tá druhá závada je skôr asi vyklepaná podložka na hnacom kolečku reťaze... skúste dať dole kryt reťaze pri vypnutej píle a prstom vyskušajte vôľu podložky neni to síce závada ale to zvonenie ruší... v naklonenej polohe to nezvykne robiť iba po vyčistení píly...
a ta tretia závada je pravdepodobne opotrebovaný brúsny kotúč skúste dať pílu nabrúsiť inde...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 220.188 (?), 25.9.2015 19:12
ano mate pravdu. odvzdusnovaci ventil je upchaty.povolil som viko a problemi zmyzli. dakujem za radu. michal orava.
|
|
|
|
|
|
|
RadekB - Diamantový Zahrádkář (1424) - 21.230 (?), 6.5.2009 14:17
Ad 1) Ano, mimo jiné (56.174). Dělal s pilou někdo něco za ta léta? Zůstává směs v karburátoru mezi dny kdy řežete? Možností je víc. Drží po znovu nastartování volnoběh? V řezu běží stejně jako dříve?
Ad 2) Volné segmenty spojky, unavená (volná) pružina spojky
Ad3) V broušení to není, píšete že to je i při novém řetězu, tedy to vypadá na volnou lištu
Ad4) Nemůžete-li se spolehnout na pumpu, kde nakupujete benzín, nic Speciálem neskazíte. Má však nižší oktanové číslo, než dnes převážně prodávaný NA 95 a nemusí obsavat stejné množství aditiv.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 223.99 (?), 7.5.2009 8:33
Ad 1) Dělal s pilou někdo něco za ta léta? Pokud myslite rezani, tak rezu cca 2 m3 prevazne smrkoveho dreva cca 3-5x rocne, vzdy s nekolikamesicnimi prestavkami. Pokud myslite servis, tak pila byla jednou pred dvema roky (tj. cca po peti letech) v servisu na prohlidce, zadny problem nebyl, zadna vymena dilu.
Zůstává směs v karburátoru mezi dny kdy řežete? Ano, rezu vzdy zasobu palivoveho drivi, s nekolikamesicnimu prestavkami. Mel bych vzdy po rezani nechat dojet pilu dosucha?
Drží po znovu nastartování volnoběh? Pote, co je spotrebovana cast paliva v nadrzi, pila temer vzdy chcipne, nez dam do kozy nove poleno. Kdyz je pila plna paliva, tak to nedela (a to jak po uplne prvnim startu - studena, tak i po startu tepleho motoru). Problem je v tom, ze to drive vubec nedelala, objevilo se to az posledni dobou, bez zjevne priciny. Problem mozna bude v nejake necistote kdesi v pile - zrejme to chce ji kompletne rozebrat a vycistit?
V řezu běží stejně jako dříve? Ano, ale mozna je o neco malinko linejsi, mozna uz nejde tolik vytocit ve vyssich otackach jako "zamlada", ale mozna je to jen muj vsugerovany subjektivni dojem...
M.B.
|
|
|
|
|
|
|
RadekB - Diamantový Zahrádkář (1424) - 21.230 (?), 7.5.2009 10:40
Všechno může být spojeno s ponecháním směsi v nádrži a především v karburátoru. SOLO 639 mají karb. Walbro HDA 127, jsou to poměrně velké membrány a hodně trpí nekvalitní směsí, která se časem v karb. utvoří. Regulační membrána se propadne a není schopna teplý motor zásobit dostatkem paliva. Odvětrání nádrže je v hadičce v levo od karb., která jde k přepážce, nosiči karb.. Je v ní ventilek odvětrání nádrže paliva. Pokud je neprůchodný, po samovolném zhasnutí motoru opatrně otevřete zátku, ozve se výrazné syknutí. Pak je třeba ventilek vyměnit. Všechno ale ukazuje na karburátor a membrány, ztvrdlá regulační může otevřít jehlu i tak, že se motor naopak přeplaví. Tomu by nasvědčoval i ten "snížený" výkon v plném zatížení. Benzín před uložením vyjeďte z nádrže i karburátoru. A ještě jedna zkouška, nalijte jen půl nádrže a uvidíte zda se zhášení bude opakovat, po nalití plné nádrže není motor ještě tak zahřátý a závada se projeví až déle.
|
|
|
|
|
|
|
host - 223.99 (?), 7.5.2009 13:17
Kdyz tak jeste premyslim o tom, co jste napsal, tak mi take pripada (a myslim, ze to take neni jen subjektivni dojem), ze drive, kdyz pila na volnobeh nechcipala, jsem na celou nadrz dokazal porezat vetsi mnozstvi dreva - to by mohlo odpovidat jednak vyssi spotrebe smesi pri nucenem opakovanem startovani, tak i vasi domnence o zahlcovani motoru nadbytkem paliva... Ne?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|