Motorová pila Oleo-mac



         
host - 109.57 (?) 
13.10.2006 13:32
   Pánové, na prd je když se to tak vezme všechno. I ta Husqvarna má chyby i ten Stihl není nerozbitný, ale proč je někdo srovnává s něčím jako Oleomac? Srovnejte v automoilismu Fiata a Volvo nebo Mercedes. S tím že Dolmar v mých očích asi Opel. Dobrý, ale S-klasse to nikdy nebude. Ale proč sem se teď do toho tak zamotal? Proč stojí Oleo-mac(Fiat) to co Husqvarna(Volvo) a nikomu to nepřipadá zvláštní? jo dáme vodu, benzín, kolo...
   Nevím já na Husku(Jonsereda) a Stihl nedám dopustit, chce to trochu hlídat akce a koupíte dobrý stroj za dobré peníze. Nelíbí se Vám že husqv. má na karburátoru napsáno made in China, Stihl použítá ty samé akorát si tam dají svoje Stihl. Ale kdyby jste za onen stroj měli dát o Xtisíc víc s tím že ten díl byl vyroben v evropě, nelíbilo by se vám že je mašina drahá. Tak jak tedy?
     Že Husqvarna patří Elektroluxu a ten vyrábí vysavače? Pchááá! Kdo si pamatuje, že Opel dělal šicí stroje a Lamborghini traktory? Jooo globální svět je sviňa a dnes všechno patří někomu, jinak nemá šanci, si myslím.
  
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
            
host - 235.12 (?), 15.10.2006 13:55

Vlastním pilu Oleo Mac 951 od r. 1997. Vlastní zkušenosti poměrně dobré. Řežu každoročně cca 40m3 dřeva. Problémy za tu dobu 1x svíčka, 1x silentblok(pružina) držení rukojeti. Problémy s mazáním řetězu, ucpal se mi filtr oleje, teď co ho občas vyčistím je to v pohodě. Dále nemožnost shasínání pily, upadl drátek od vypinače. Rozbitý kryt filtru po pádu kusu dřeva. Jinak výměna několika řetězů. Lištu mám sice původní ale je již v žalostném stavu. Benzín dávám natural 95 a olej Oleo mac 1:40. Lištu mažu čím se dá původně M6A ale teď M7ADS3 byl levnější.  V servisu jsem byl jednou na výměně silentbloku, spěchal jsem. Řetěz brousím sám dle vodítka, jde to celkem dobře. Dnes uvažuji o výměně, pokud bych musel  investovat více jak 2000kč. Koupil bych stejnou značku ale trošku silnější.Nehodí se na kácení vzrostlých stromů. Jinak jsem dříve vlastnil MC CULLOCH MAC 130 hoby pila také bez problému jako hoby. Při mých pracech problém s natočením po uhřátí ( ohřátí benzínu v nádrži). Po vychladnutí opět řezala. Nevhodný výběr na práce většího rozsahu. Po 5 letech jsem ji prodal a koupil silnější . Do benzínu jsem dával dle návodu M6A 1:20.  Motor pracoval perfektně ale vadila mi větší kouřivost. Dále by mě vadil servis, v blízkosti žádný nemám. Jinak hodně záleží na vhodnosti výběru, vlastním přístupu a také štěstí při koupi.

            
host - 119.86 (?), 18.10.2006 17:59
No co si budeme vykladat.Kup ole a máš benzín slevu a kde co.Tak to každeho trkne že spotřeba není jista sleva =dlouha zaruka.Nemam žadnou pilu ale znami co dělejí denně s pilami (servis)tak rob jak chceš  stihl , husqarna nebo dolmar.Ja chci řezat
            
host - 156.230 (?), 25.12.2006 22:50

Souhlasím se všemi negativními ohlasy na pily Oleo-Mac. Skutečně, za peníze, které stojí "profi" Oleo-Mac je možné koupit opravdovou profi pilu Stihl, Husquarna nebo třeba Sachs-Dolmar, přičemž subjektivně bych vybíral v pořadí, jak jsem to napsal. Samozřejmě, Stihlky jsou o něco těžší, proto také profesionální těžaři (s výjimkou vojenských lesů) používají HQ, ty ovšem ani v nejmenším netrápí životnost pily. Takže na pořezání 50-ti kubíků dřeva ročně se mi jeví jako nejvýhodnější jakákoliv pila Stihl s objemem min 50 ccm (nejen u aut platí že "objem ničím nenahradíš") a to klidně i 10 let stará. Taková pila vám s tímto zatížením vydrží minimálně dalších 10 let. Stihl už kdysi nastavil laťku tak vysoko, že pokud sledujete nové modely této značky, tak musíte přijít na to, že kromě změn čísel modelů a drobných technických změn se v podstatě nic neděje. Osobně také dávám přednost hořčíkové slitině před plastem.

Nicméně můj bratr s otcem bohužel koupili Oleo-Mac 962. Už když jsem ho poprvé uviděl měl jsem hodně smíšené pocity ("Na co je ten kus průhledné gumy?") a když jsem se podíval dovnitř přišla další překvapení (konstrukce řetězky, při jejíž výměně je nutné odmontovat spojku, konstrukce nouzové brzdy a napínače řetězu, ale co mě opravdu dorazilo je konstrukce přechodky mezi vzduchovým filtrem a karburátorem). Tohle všechno by se dalo s přimhouřením obou očí nějak zvládnout, kdyby ta pila aspoň fungovala. Přihodila se totiž poměrně nepříjemná porucha - přidřel se píst i válec. Reklamační stanovisko prý bylo obdobné, tak jak to popisují mnozí přede mnou - chyba obsluhy - nějaké smítko mezi žebry válce. Když jsem to od otce slyšel, tak mi pusa snad sama řekla: "No to si snad dělají pr...". Takže případným zájemcům o tuto kvalitní značku doporučuji koupi pouze v případě, že si věří na vytočení slevy 100%.

Bohužel však už je pila koupená a nefunkční, proto se na vás obracím s prosbou, jestli náhodou někdo z vás nevlastní OM 962 "zemřelý na nějakou jinou nemoc" a nemohl by mi poskytnout válec případně i s pístem za nějakou rozumnou cenu.

Děkuji

Roman Kopecký (xKopeckyR@seznam.cz)

               
host - 19.83 (?), 25.9.2008 2:45

Oleomac 940C tzv. farmářka. 10 let provozu typu řezání polen atp. Tento podzim jsem se s ní vypravil do lesa a odpracoval 20 motohodin. Pila nebyla extrémně přetěžována. Co vám budu zbytečně povídat, zkrátka posrala se strachy. OLEOMAC JE NA PRD!!! Pokud s ní nechcete třeba prořezávat růže...

               
host - 1.3 (?), 1.3.2007 15:48

Nic proti, ale při výměně řetězky musíte i u mnoha typů Husqvarny, Jonsereda, Homelitky apod. demontovat spojku.

Kde jste přišel na to, že Stihlky jsou těžší něž Husqvarny?

                  
host - 187.51 (?), 24.5.2007 8:51
Jestli jsem to dobře pochopil,tak řetězka je to,co pohání řetěz.Viděl jsem pilu,myslím,že to byl Hecht 945,který měl řetězku jenom nasouvací kolečko na hřídel od tělesa spojky  / u všech ostatních pil jsem to viděl z jednoho kusu-tj.těleso spojky dohromady s řetězkou/. To náhradní kolečko stojí prý jen 200 Kč a nemusí se při jeho výměně rozebírat nic.Proč se u tak namáhané součástky u všech ostatních pil  toto technické řešení neujalo?
                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388), 24.5.2007 9:28
Konstrukce řetězového kola se dá rozdělit na - pevně spojené se spojkovým bubnem a na tzv. prstýnek - vyměnitelný hnací díl, který je nasunut na spojkovém bubnu a zajištěn proti uvolnění. Hlavně na profi pilách je řešení s vyměnitelným prstýnkem, a toto řešení zajišťuje i klidnější běh řetězu. Dle opotřebení se vymění pouze ten prstýnek, nebo kroužek - dle místního zažitého označení a vlastní spojkový buben až dle opotřebení a zvětšení vůle mezi kroužkem a bubnem. Výhoda je ten klidnější běh řetězu a možnost vyměnit pouze kroužek, třeba 4 x i více dle stavu bubnu, ekonomičtější provoz, výhodnější po fin. stránce u častého provozu. Druhá možnost je ta, že hnací kolo řetězu je pevně spojeno se spojkovým bubnem, v tomto případě je hvězdicové a po opotřebení - cca nad 0,5mm vymačkané je nutné jej celé vyměnit. Jeho životnost je větší, než životnost 1 kroužku, ovšem s přibývajícím opotřebením se zvyšuje negativní vliv na běh řetězu a jeho životnost. Tato řešení mohou být použita z pohledu spojky pod spojkovým bubnem, nebo je napřed spojka a potom spojkový buben. Z hlediska požadavků profi provozu je nejvhodnější řešení kombinace - vyměnitelný kroužek a spojka schovaná pod spojkovým bubnem - resp. kroužek přístupný pro demontáž, bez nutnosti povolit spojku. Taková výměna je otázka uvolnění pojistné vnější Segerovy pojistky, podložka, kontrola stavu náboje, ložiska, promazat, nový kroužek, podložka, pojistka - potom dle stavu řetěz vyměnit - na novém kroužku by neměl být provozován opotřebený řetěz .     
Bez názvu
Bez názvu
Bez názvu
Bez názvu
                     
Zdeněk Dukát - Bronzový Zahrádkář .Bronzový Zahrádkář. (70) - 62.215 (?), 10.1.2008 12:12

Pane J.S. čtu často, toto diskusní fórum. Je jasné, že věcem kolem pil rozumíte. Samozřejmě jak se říká "každý má tu svou, za jedinou". Já jsem si dal opravit v Křivoklátě pilu Husqarnu. Bylo to děsné. Nikdy více. Takže lituji, že nebydlíte vedle.

                     
host - 35.142 (?), 25.5.2009 14:05

Jo jo servis od Moravce je fakt lahůdka. Bacha teď se přestěhovali do Kladna a Rakovníka.

zahrada.cz
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika