Dobrý den,
na začátek se přiznám, že jsem naprostý laik v tomto oboru, který se týká motorových pil a tak zde hledám radu od Vás, kteří zde obohacujete diskuze dle mého názoru věcnými názory a zkušenostmi z praxe.
Důvod koupě motorové pily je u mě prostý, rád bych totiž udělal radost svému otci, který již motorovou pilu vlastnil, ale jednalo se o použité zboží staršího vydání, které se již stalo neopravitelné nebo dle sdělení táty by oprava vyšla na 1/3 ceny pily nové, což mi nepřijde až tak výhodné a nová pila je nová pila přeci? Bavil jsem se s otcem, takže přibližnou specifikaci, kterou by měla pila splňovat dle jeho představ znám. Jeho volba vycházela hlavně z výkonu a rozměru předchozí pily, což byla také Stihlka, ale přesný typ již nevím. Zřejmě tatí nemá zkušenosti v typech motorových pil a tak dle letáku z OBI vycházel z ceny a přibližného výkonu některé z uvedených pil pro mě dost pochybných značek. Jelikož tatí chodí na školení o motorovkách, tak samozřejmě výše uvedené značky, na které se tady dotazuji zná a možná s některou i občas pracuje.
Při výběru zde na internetu jsem si vybral z následujících typů pil:
Sihl MS 230 nebo snad MS 230 C-BE?
Husqvarna 440e? (ta je momentálně v akci, no což také přihlížím samozřejmě)
Johnsered 2141 S nebo 2250 S? (opět je tento typ v akci a cenový rodíl se mi nezdá ve srovnání těchto dvou typů tak markantní, takže uvádím tyto dva typy)
Oleo-Mac 956 (ta je sice dražší, ale pořád je zde možnost slevy do konce března v kole štěstí)
Pila by neměla sloužit k těžbě dřeva v lese, ale k občasnému řezání na zahradě a případnému řezání odpadu z katru, který si otec nechává vozit v balících nebo občasné rozřezání dovezeného stromu hlavně tedy větvoví tvrdších dřevin.
Omlouvám se předem, pokud jste již tento problém při výběru obdobného typu zboží zde řešili, ale vzhledem k množství diskuzí zde umístěných a nedostatku času, nebyla možnost vše nastudovat.