Jak často brousíte řetěz?
|
|
|
|
|
|
|
host - 134.68 (?) 24.10.2006 21:55, zobrazeno: 24702x
Poslední dobou mám pocit, že po vyřezaní 4-5 nádrží ztupím řetěz, ať řežu měkké či tvrdé dříví. Za jak dlouho ztupíte řetěz obvykle vy ? (nemám na mysli situace, kdy zaříznete někam, kam byste neměli)
Díky
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 4.125 (?), 24.10.2006 22:52
To záleží, jaké dřevo se řeže, jestli je tvrdé nebo měkké. Je rozdíl řezal čerstý smrk, nebo suchý akát, dub, buk ... Dřevorubci v lese brousí někdy řetěz i několikrát za den. Jinak tupý řetěz se pozná tak, že pila jde již těžko do řezu, špicí lišty se již nezařízne vůbec do dřeva a místo velkých hoblin padají jen třísky nebo prach. Záleží fakt na situaci, pokud jsem řezal celý den palivové dřevo, tak jsem večer alespoň trochu přibrousil řetěz, za ten den řezání byly již na něm známky otupení.
|
|
|
|
|
|
|
host - 10.16 (?), 13.11.2006 10:42
nejlepší by byla odpověd profi dřevaže ale někde jsem četl že je dobré
při dolití benzinu nebo každem druhém doliti doostřit 2-3 tahy pilníku
sice to zdržuje ale je lepší řezat lechce a rychle než se trápit jak otrok
a určitě i délky zubu budou rovnoměrnejší.
|
|
|
|
|
|
|
dalas - (1), 13.11.2006 12:43
Pilu brousím pravidelně každý den po řezání 3-5 hod.Stačí jeden až dva tahy pilníkem.Pokud je pila tupá i v průběhu dne, že je pila tupá to poznáte i podle třísek.
|
|
|
|
|
|
|
host - 10.192 (?), 14.11.2006 20:35
Tak to vám všem závidím jaké máte čisté dřevo. Když manipuluji přiblížené dřevo tak brousím tak 2 až 3x za nádrž. ( v tom lepším případě) . Vyřešil jsem to řetězem rapid duro
|
|
|
|
|
|
|
host - 43.253 (?), 20.11.2006 15:07
Co je retez rapid duro ? resp. co se jeho pouzivanim vyresi ? ja ted brousim prakticky po kazdem vikendu (obvykle po 3-5 nadrzich), ale treba by rapid duro neco vyresil ?
diky
|
|
|
|
|
|
|
host - 213.71 (?), 14.11.2006 21:21
Poslední dobou, jak píšete může znamenat, že jste špatně brousil. Z počátku byly úhly správné a postupně jste je třeba rozhodil. Takový řetěz už tak dlouho nevydrží, je nutno jej správně přeostřit. Vycházím z toho, že Vaše reakce na to je při řezání zhruba stejného dřeva. Důležitý faktor je správně mazat, nastavit pokud jde čerpadlo. Horní plochy zubů nesmí být špinavé, jako by narezlé. Takový řetěz má větší odpory a snižuje se řezný výkon. Hrany zubů musí být vybroušeny při poškození tvrdé vrstvy, aby toto poškození bylo odstraněno. Většina se snaží jenom zub lehce obtáhnout, ale takový zub je stejně rychle otupen, a výsledkem je nutnost častěji brousit. J.S.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 46.106 (?), 15.11.2006 7:39
Otázka pro J.S. , když jsou narezlé plochy horní zubu , tak to znamená co. děkuji za odpově´d. PAVEL
|
|
|
|
|
|
|
host - 213.71 (?), 15.11.2006 8:46
To bylo srovnání pro lepší představu = horní plochy zubů musí být kovově lesklé, když tomu tak není je řetěz vzhledem k povaze řezání málo mazán. Buď se přidá na olejovém čerpadle, nebo je nutná změna oleje, který je např. moc řídký a odstřikuje, nebo hustý a je ho málo vytlačeno čerpadlem(tady pozor hustý olej je nebezpečný - hrozí poškození čerpadla zejména při nízkých teplotách) a tím je řetěz málo mazán. Potom to mohou být již závady, které toto způsobí - ucpaný otvor na liště, nebo ve vedení oleje, vadné odvzdušnění olejové nádrže - zde většinou pomůže pouze otevřít ol. nádrž a hned zase uzavřít, podtlak se vyrovná a pak se již nevytvoří, nebo při ucpání ventil profouknout, vadné olejové čerpadlo, nebo pouze zaseknutý pístek čerpadla, zde stačí pokud je na čerpadle nastavení dávkování několikrát opatrně pootočit seřizovacím šroubem čerpadla. Ještě může být ucpaný olejový filtr, to je způsobeno tím, jak je obsluha pily v tomto směru čistotná, před doplněním oleje odfouknout, nebo malým štětcem očistit piliny a prach a doplnit čistý olej, bez sedimentů a nečistot. J.S.
|
|
|
|
|
|
|
host - 225.18 (?), 15.11.2006 11:49
Jako profesionál doporučuji přebrušovat (nikoliv brousit) řetěz při každém dolévání nádrže. Stačí 1-2 tahy pilníkem. Pokud se přebrušování vyhýbáte, vězte, že se to nevyplatí. Trpí jednak řetěz, nadměrně se opotřebovává lišta, zbytečně se nadřete a máte vyšší spotřebu paliva.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|