Husqvarna 365 - nechce chytit



host - 94.242 (?) 
13.10.2008 6:11, zobrazeno: 37185x

Dobrý den mám novou pilu Hq365.Naštěstí v záruce a odpoledne ji dám do servisu u autorizovaného prodejce kde jsem ji zakoupil.Ale nedá mi to, tak zkusím to ještě nadhodit zde.

Pila je 5 měsícu stará a má zasebou max 20 motohod.Benzín kupuji jen shell u benzínky v místě bydliště, kterou mi ostatně doporučil i prodejce pily.Olej XP koupený s pilou.Benzín jsem zakoupil v pátek a v pátek namíchal směs,1:50 tak jak je nařízeno-to jen na okraj abych vyloučil že palivo a směs jsou OK.

S pilou jsem dělal v sobotu zapálilla na 5 škubnutí se sytičem a pojeho zastrčení na pátý škubnutí nastartovala.Takle se chová od začátku a to je také ok.Po nastartování drží půl plyn a vysoké otáčky, ale po zmačknutí plynu se začala dusit a skoro chcípat to se mi sní ještě nestalo trvalo mi asi 30 s než jsem ji postupným přidávání plynu rozjel.Pak jsem sní vyjel nádrž a pila se chovala normálně.Po asi 1 hodině odstávky jsem chtěl pokračovat v práci a pila ten den již nechytla.Myslel jsem že když jsem startoval po hodině použiju sytič jak jsem zvyklí ale nechytla.Myslel jsem že jsem ji přehltil tak vyndám svíčku byla mokrá párkrát protočim motor, koukám do dírky po svíčce vyšel na první protočení takový mlžný obláček a to je vše.Svíčku vrátil usušenou.Pila ne ane chytnout.V neděli ráno jsem pilu nastartoval asi na 7 zátah se sytičem po škytnutí na 7 zátah nastartovala musel jsem ji zase 30 s postupným přidáváním plynu rozject protože se jí nechtělo moc do otáček jen jsem ji trošku projel pár minut.Po půl dni stání jsem ji chtěl opět natočit a to jsem se sytičem zatáhl asi 15x a vůbec neškytla v domění že asi přechcaná jsem zastrčil sytič a startoval asi napo 20 záčkub vyšel bílý obláček pila ale nechytla, zase škubnu měla tendenci naskočit a zakouřila býle nenaskočila zase škub pila chytla začala strašně kouřit bíle postupně se změnil kouř na modrý pak ustal.Pracoval jsem asi 2 minuty a po dvou hodinách jsem pilu opět pokoušel natočit ale bez ůspěchu.Zkoušel vyndat svíci byla mokra protočit bez svíce jen zase obláček směsi, zkoušel svíci připojit ke kabelu opřít o blok zatočit jestli dává jiskru.Dáva takovou slabě fialovou, ale čekal jsem že dá po každym protočení válce to mi však nepřišlo, spíš nepravidelně.NO odpoledne ji dám do servisu.Jsem docela naštvanej že pila profi po dvaceti hodinách nejde.Chtěl bych jen od zdejších zkušenějších poradit na co to vypadá že tomu je.Protože kdyby mě jako lajka chtěli v servisu odbýt tak abych nevypadal jako ůplný lajk ale jako někdo kdo tomu malinlo rozumí.

ps.Napadá mě že to je směs ale je čerstvá od shell benzín míchaná den předem z benzínu který je také den starý jak jsem psal ze začátku.

Díky Saša

  
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
RadekB - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1424) - 21.230 (?), 13.10.2008 8:02

Dobrý den Sašo, problém jste popsal docela podrobně, jen chybí některé detaily. Např. jak dlouho před sobotou pila stála a zda v ní byl benzín. Příznaky nasvědčují jediné závadě, pila se "ulívá", otázkou je zda vaší vinou, či protože je moc "otevřená". Pokud je při problémech vždy svíčka mokrá, značí to příliž paliva. Jiskru nezkontrolujete 100% jen při pouhém položení na válec, naopak, pokud jste ji několikrát ulil a je tam jak předpokládám NGK, může být na odchodu, japonci jsou citliví na ulití! Ty obláčky signalizují snahu chytnout ale to nejde při velkém množství směsi. Na sytič je třeba startovat tak max. 3 krát, potom již jen poloplyn a také ne moc dlouho. Není na svíčce velký odtrh? I to může dělat problémy při startování (dlouhá slabá jiskra). Byla na základním seřízení po záběhu?  Pokud ano, pak je ještě moc "otevřená". Jak běží na plný plyn? V maximálních otáčkách bez zátěže by měla tzv. čtyřtaktovat. Maximální otáčky změří servis.  7 nebo 15 zatažení se sytičem je zálivka zahrady a ne startování!

Radek

      
host - 94.242 (?), 13.10.2008 8:56

Na seřízení jsem byl po asi po 10-ti spálených nádržkáh.Absolvoval jsem to dokonce dvakrát.Poprvé to bylo tak že servisman pilu natočil držel plný plyn to opakoval několikrát a potom řekl že s karburátorem nic dělat nebude že vše je v cajku.Za týden mně tam měl zas a že trvám na seřízení po záběhu s tím že jsem ho ani neviděl prve brát otáčkoměr, odvětil že ho bral i prve a že jsem ho zřejmně přehlédl asi měl pravdu měl jen takovou malou kostičku v ruce tak tu jsem asi skutečně přehlédl.Pilu opět natočil několikrát držel plný plin vzal si pilu vedle že to došteluje skutečně jsem ho vyděl že s pilou něco dělá.Takže pozáběhu seřízená je.

Co se týče té odstávky pila nejela asi 3 neděle a v nádržce mi zbyl asi panák směsi tak jsem ho tam nechal.Po té dolil čerstvou zakvrdlal a začal pracovat.Co se týče startu tak startuji se sytičem dokud pila neškytne (bývalo to ždy na pátý zátah) pak zastrčím sytič a pila chytne vždy po pátém zátahu.TOTO PRO STUDENÝ START.Teplou startuji sytič zatáhnu hned vrátím a na prvním tahu chytí ani ji nepokládám tahám z ruky.Po více jak 30 minutách stání pily startuji stejně jako u studené pily.

Dělám vše jak mi bylo vysvětleno v prodejně, po diskuzích tady a co se píše v manuálu.To že když mi necvrkne se sytičem do pátého tahu ho vypnout slyším až nyní prvně, ale pila mi startovala vždy stejně pátý tah škytne a pátý tah naskočí.

Ps: Jen mi nejsou jasné některé termíny:

NGK?

pila se ulívá    :  to bude asi uchcaná, přelitá atd.

Pila je otevřená: To bude asi bohatost směsi seřízená pro záběh?

Děkuji vám za odpovědi a moji neznalost omluvte.

         
host - 94.242 (?), 13.10.2008 9:04

A ještě omluvte ty hrubky, poslal jsem to a pak pročítal je jich tam jak máku

            
host - 44.138 (?), 13.10.2008 12:15
Mne by zajímalo, zda se problém projevil hned po zásahu servisákem do karbecu, nebo až později. Myslím tím že pila ještě studená šla těžko do otáček.
               
host - 94.242 (?), 13.10.2008 12:19

Ta my šla od začátku za studena prvních pár sekund špatně do otáček po zásahu servismana se to o něco zlepšilo.A nyní se to rapidně zhoršilo plus ty špatné starty Saša

                  
host - 44.138 (?), 13.10.2008 12:35
Vyměnit svíčku (raději bych dal Champion) a vyzkoušet zda se situace změnila. Důvodů vzniku tohoto problému může být více, ale být vámi nic víc bych s tím nedělal, protože bude ještě v záruce, takže vzít a do servisu.
                     
RadekB - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1424) - 21.230 (?), 13.10.2008 19:08

Takže Sašo, nejprve ty otázky. Za 1) NGK = výrobce svíček, za 2) ulitá = slušný výraz pro uchcaná :-), za 3) nastavená na větší množství paliva, za 4) je třeba těch zatažení se sytičem provést méně, tj. tak 3. Pokud je karburátor opravdu otevřený příliš, přeplaví se motor. Ty pokusy chytnout značí snahu po částečném odvětrání do výfuku. Nepomůže li ani toto, najděte si jiný servis!

Radek

                     
host - 9.33 (?), 14.10.2008 1:14
Sašo, nechci srovnávat 365 se 136,kterou jem koupil od nějakého rak. dealera, ale měl jsem podobnou závadu. Po asi měsíci, kdy řežu jen o víkendu, velmi podobné co Vy. Ačkoliv si servisuji svou babičku 266 a 268 sám, neměl jsem čas se na 136 hned podívat a využil jsem nabídky známého, že ji vezme servisákovi do LZ. Ten se prý zhrozil ne nad tou nejlevn, hobinou, ale že z nádrže údajně vylil benzín do flašky, kde se usadilo asi deci bílých krystalků připomínajících sůl. Odpřisáh jsem čistý ben, i kan,,olej HQ - nikdo neví. Po 1-2 měsících znovu-zdechání, nešla do toček apod. Náhodou jse pro 136 našel řešení-dotáhnout /a spočítat otáčky L a H, at to nemusím znovu ladit/ do sedel-jemně, jako kdyby tím dotažením jsem rozdrtil nějaký ten krystalek, co tam ještě zůstal. Interval potř. dotažení se prodlužoval, až byl od toho pokoj. Tím nechci říct.že je to řešení pro Vás, ale: 1. technik musí uvažovat každou i nepravd. závadu 2. setkal se už někdo z /se vší úctou/ "pánů servisáků" s něčím podobným? Jen mě tak napadlo, že by to byl silikagel? Lada
                     
RadekB - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1424) - 21.230 (?), 14.10.2008 8:01

S něčí velmi podobným jsem se setkal již několikrát, ovšem nebyl to silikagel, ale prachobyčejný cukr! Majitel nalil palivo z použité, špinavé lahve od limonády (nejlépe použít od cocacoly), co to dělalo s motorem, snad ani popisovat nemusím. Ultrazvuk to rozpustil až na podruhé, musel jsem vypíchnout i zátku kanálku trysek! Láďo, nešlo také najít jiné řešení, třeba změna čerpací stanice a benzínu? Vaše totiž nic neprokazuje, jen prodlužuje vaše trápení. Silikagel, dle mého názoru, nemůže vytvářet krystalky už jen dle názvu - gel. Kdoví co u vás "vynalezli" pumpaři do benzínu, jsou to mnohdy koumáci!

Sašo, po více jak 30 minutách stání, zkuste nejprve start s půlplynem (jedno až dvě zatažení a nikdy z ruky!), nechytne-li, pak teprve sytič, ta změna svíčky také není od věci.

Radek

zahrada.cz
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika