Husqvarna 560
|
|
|
|
host - 140.103 (?) 6.5.2014 14:28
Myslím, že Standa von Königgrätz to má popletené a plete dohromady obyčejný benzín a Aspen. Pro informaci klasický benzín co koupíte u čerpací stanice např. Benzina se získává rafinací ropy. Natural 95 s příměsí biosložek 36,50Kč a potom na této čerpačce koupíte i Vervu 100, což je prémiový benzín bez biosložek a stojí 39,50Kč. Zbytečnost to je do té doby, dokud nemáte problém a nekoupíte právě šurvajz s podobě biosložek ze dna nádrže (nechte benzín rok ve sklenici a pak se podívejte co to udělá) dole vznikne rosolovitá vodnatá břečka. Tato voda pokud se dostane do karburátoru dokáže menší kanálek ucpat, hladina vody díky narážení molekul má jak známo obrovskou sílu a dokáže vytvořit takovou pevnost, že žiletku udrží na hladině. Osobní zkušennost např. v autě, kdy jsem nemohl nastartovat a musel jsem auto roztahovat a teprve až při 45km rychlosti při zařazeném prvním rychlostním stupni se vytvořil takový podtlak, že to dokázalo tuto břečku nasát z karburátoru do motoru. Zatímco Aspen o kterém podle mého Standa von Königgrätz mluví se prodává pro 2takty s olejem a 4takty bez oleje a tento benzín se nezískává rafinací, ale syntetickou cestou, přijde mi to něco na způsob E85, prodává se v kanistrech 1L, 5L a 25L a je to benzín navrhnutý firmou Husqvarna. S tímto benzínem mám také zkušennosti a musím říct, že zvětrává, otevřený kanistr je potřeba spotřebovat do jednoho roku, poté tento benzín hůře startuje a je potřeba nastavit na karburátoru bohatší směs. Zatímco Aspen může být pro profíka zbytečnost, za cenu za kterou se prodává to dává smysl spíše hobíkům co řežou párkrát do roka o Vervě 100 toto říci nemůžu, jak jsem psal 3Kč na litru není zas takový rozdíl a ušetříte si eventuelní problémy, po vyzkoušení nemůžu než doporučit, malé a titěrné karburátory na sekačkách, pilách a křoviňákách nemají s tímto palivem problémy.
Umístění příspěvku v diskuzi Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 140.103 (?), 6.5.2014 14:28
Myslím, že Standa von Königgrätz to má popletené a plete dohromady obyčejný benzín a Aspen. Pro informaci klasický benzín co koupíte u čerpací stanice např. Benzina se získává rafinací ropy. Natural 95 s příměsí biosložek 36,50Kč a potom na této čerpačce koupíte i Vervu 100, což je prémiový benzín bez biosložek a stojí 39,50Kč. Zbytečnost to je do té doby, dokud nemáte problém a nekoupíte právě šurvajz s podobě biosložek ze dna nádrže (nechte benzín rok ve sklenici a pak se podívejte co to udělá) dole vznikne rosolovitá vodnatá břečka. Tato voda pokud se dostane do karburátoru dokáže menší kanálek ucpat, hladina vody díky narážení molekul má jak známo obrovskou sílu a dokáže vytvořit takovou pevnost, že žiletku udrží na hladině. Osobní zkušennost např. v autě, kdy jsem nemohl nastartovat a musel jsem auto roztahovat a teprve až při 45km rychlosti při zařazeném prvním rychlostním stupni se vytvořil takový podtlak, že to dokázalo tuto břečku nasát z karburátoru do motoru. Zatímco Aspen o kterém podle mého Standa von Königgrätz mluví se prodává pro 2takty s olejem a 4takty bez oleje a tento benzín se nezískává rafinací, ale syntetickou cestou, přijde mi to něco na způsob E85, prodává se v kanistrech 1L, 5L a 25L a je to benzín navrhnutý firmou Husqvarna. S tímto benzínem mám také zkušennosti a musím říct, že zvětrává, otevřený kanistr je potřeba spotřebovat do jednoho roku, poté tento benzín hůře startuje a je potřeba nastavit na karburátoru bohatší směs. Zatímco Aspen může být pro profíka zbytečnost, za cenu za kterou se prodává to dává smysl spíše hobíkům co řežou párkrát do roka o Vervě 100 toto říci nemůžu, jak jsem psal 3Kč na litru není zas takový rozdíl a ušetříte si eventuelní problémy, po vyzkoušení nemůžu než doporučit, malé a titěrné karburátory na sekačkách, pilách a křoviňákách nemají s tímto palivem problémy.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 56.206 (?), 6.5.2014 15:16
Můžu se zeptat, jak benzín s vyšším OČ zvyšuje kompresi?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 72.149 (?), 6.5.2014 15:39
Ano, vyšší oktanové číslo znamená vyšší odolnost vůči detonačnímu hoření (hoří pomaleji). Proto může být vyšší kompresní poměr. Nakonec se také oktanové číslo měřilo na zkušebním motoru s proměnnou kompresí (a možná ještě měří). S tím ale také souvisí moje otázka. Jak to bude dopadat u 4T motorů na př. B&S, které mají doporučený benzín 95, kdybych použil 100okt bez úpravy základního předstihu. Co tomu říkají výfukové ventily? Chci mít jen jeden benzín, proto používám Fuel-Fit do 95. Ale také nevím jak to je s použitím tohoto stabilizátoru u motoru s katalyzátorem. Může k tomu někdo něco zasvěceně říct?
FO
|
|
|
|
|
|
|
host - 216.69 (?), 6.5.2014 16:39
Ke každému motoru je návod a doporučené palivo. Asi se chcete řídit podle pily, neboť do 4T dávat 100 okt je zbytečné a motor se více zahřívá. Už tak ty brigsy jedou s různými zakolísáními, zejména při nižších otáčkách. V pile je třeba používat více než 91, což dnes nahradil 95 Natural. Tím bych víc neřešil. Jestli si někdo koupí pilu a ta spolehlivě řeže jen na 100 okt, tak snad se podle něho nebudeme řídit s jinými pilami:-). Katalyzátoru nevadí více oktanů, jeho účinnost snižuje vyšší podíl oleje ve směsi. Stabilizátor je nemá vliv na životnost motoru, pouze zabraňuje tvorbě usazenin z paliva, které nejvíce komplikují funkci karburátoru a cestu paliva do karburátoru.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 72.149 (?), 6.5.2014 17:15
Asi jste úplně nepochopil. Chci mít jeden benzín, jak pro pily, tak pro4T motory. Nyní používám B95 a někdy přidávám B&S stabilizátor. Kdybych se rozhodl používat 100okt. Jak dopadnou výfukové ventily u 4T motorů? A když použiji uvedený stabilizátor má vliv na životnost katalyzátoru? Vím že některé stabilizátory jsou pro motory s kat nepoužitelné. O tom ale výrobce B&S v návodu nic neuvádí. Proto se ptám jestli o tom někdo ví více. Já používám B95 a problémy nemám, jen mi ten benzin někdy déle leží v navijáku a v někdy i v sekačce, tak preventivně dám stabilizátor. Pak ho použiji i v pilách, z nichž jedna je s kat. Zatím je kat funkční - původně jsem kat na 2T motoru považoval za nevhodné řešení.
FO
|
|
|
|
|
|
|
host - 216.69 (?), 6.5.2014 17:49
Nepochopil jsem, nač 100 okt benzín do zahradní techniky howgh
|
|
|
|
|
|
|
host - 115.106 (?), 6.5.2014 18:50
Už to zde bylo zmíněno, co je natural 95??? Je to benzín s biosložkami a postupně se tato cizí přísada od benzínu odděluje a vytváří problémy v podobě vody. Voda v karburátoru je průser, protože udělá k kanálcích neprůstupnou membránu. Jak psal Standa je potřeba brát benzín na benzínkách, které mají velkou výtoč a pravidelně odkalují, ale které to jsou??? Ve správě ČOI dostalo 55% čerpaček v ČR pokuty za špatnou kvalitu. Velmi dobrou kvalitu benzínu bych viděl u Benziny, ale pokud neberete zrovna na premiové čerpačce, jak z toho ven??? Existují různé stabilizátory a podobně jako používá F.O. ve skutečnosti jsou to jen další finanční náklady navíc, tento stabilizátor je totiž tvořen z 99,9% lihem. Proč to tak je??? Protože líh jak známo na sebe váže vodu tutéž co v benzínu dělá problém, proto když do benzínu cvrknete trochu tohoto stabilizátoru, ale stačí i obyčejný 100% technický líh, tento na sebe vodu naváže a projde i s vodou bez komplikací do spalovacího prostoru a shoří. Do 95 se dává už od výrobce určité procento lihu, ale někdy je to málo a líh nestačí na sebe navázat všechen šurvajz, proto různé stabilizátory apod. Naproti tomu kvalitnější benzín bez biosložek tak velké problémy nemá, nestárne tak rychle, proto bych ho viděl jako lepší řešení. O ventily se nemusíte bát, rozdíl mezi 95 a 100 není tak velký, aby byl pozorovatelný a co se týče obavy o katalyzátor, o ten taky nemusíte mít strach, je to obyčejná drátěná síťka stabilizátor na zanešení nemá vliv, horší je to jak správně píše J.S. s poměrem oleje, čím více, tím dříve se zanese a zničí.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|