Hecht 945 při volnoběhu "cinká", Hecht 951 docela peče



host - 39.220 (?) 
9.5.2020 21:51, zobrazeno: 2820x

Dobrý den,

používáme v rodině již dlouhá léta levné malé pily Hecht na samovýrobu v lese, cca 10-20m3 dřeva ročně. Po cca 7 letech začaly být s pilou Hecht 945 problémy. Nejdřív se rozpadl takový ten prstýnek, který tahal řetaz, což v servisu opravili a tvrdili, že jinak je pila v pořádku. Ale po dalších 5m3 začala pila při volnoběhu hlasitě "cinkat" či "chrastit". Vzhledem k tomu, že v našem Hecht servisu nejsou moc rychlí a zrovna probíhala akce na pilu Hecht 951 za 2300, rozhodl jsem se, že místo opravy 945 si koupím novou 951. Se starou pilou do servisu nespěchám (mám teď starší 950 a novou 951), ale říkal jsem si, že bych si třeba rozšířil obzory a zkusil pilu rozebrat a problém vyřešit svépomocí. Napadá vás, co by mohlo problém způsobovat? Pokud by šlo třeba o ložisko, nemělo by být zase tak těžké to opravit, ne?

Nicméně, pokud jde o tu novou 951, tak ta řeže jak ďábel (v porovnání s tím, na co jsem u malých pil Hecht zvyklý), ale ikdyž je řetaz ostrý, dobře utažený (ani moc volný, ani moc přitažený) a já pilu nijak extra nehoním (tedy podle mě), připadá mi, že docela hodně peče. Po pokácení dvou stromečků o průměru 15-20cm, odvětvení a pořezání na 2m dlouhé kusy, pila vypadala hodně rozpáleně. Při pohledu do výfuku jsem viděl do červena rozpálený kov. To mě trošku rozhodilo. Přišlo mi, že víc to dělá u suchých stromů než u surových. Těžil jsem borovici, smrk a břízy.

Nepřekvapuje mě, že je pila horká, ale překvapuje mě do červena rozpálený kov. Může to být ještě pořád v mezích normálu anebo bych měl zpozornět? Pila fungovala pořád stejně, nijak jinak, než tím červenáním, se neprojevovala.

Řetěz nedrhne, lišta vypadá OK, řetěz vypadá OK, pila není zanesená, maže dobře (zkoušel jsem různé bio i minerální oleje), vzduchový filtr je čistý, poměr benzinu a oleje 50:1. Jinými slovy, vše dělám stejně, jako u ostatních pil a nevidím na první laické oko žádný problém.

Nutno říct, že něco podobného jsem zažil i u starší 950 ve chvíli, kdy jsem měl tupý řetaz. Stačilo řetaz nabrousit a problém zmizel. Ale tady u té 951 to nezabírá.

Děkuji předem za vaše rady.

Roman

  
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
host - 39.220 (?), 9.5.2020 22:03

Jo, pardon, ta pila je jen "Hecht 51". Já tam pořád tu devítku na začátek dávám. Nevím proč. To jen pro ujasnění.

      
host - 67.101 (?), 12.5.2020 15:28

do červena rozpálený výfuk svedčí o velkej a dlhotrvajucej zátaži. Skuste na nu menej tlačit a dávat jej prestávky. I ked rozpálený výfuk ničomu nevadí, je tažké povedat, či sa neprehrieva i samotný motor. U tej staršej píli máte príliš vysoký volnobeh alebo praskla, prípadne je unavená pružina v spojke.

         
host - 67.84 (?), 22.5.2020 9:05

rozžeravený výfuk ba tiež mohla sposobovat chudobná zmes. Chudobná zmes produkuje velké množstvo tepla, a tým trpí i motor. Vysoké tepelné namáhanie a zlé mazanie. Vyberte sviečku po odstavení píli, ked spozorujete, že je výfuk červený a skontrolujte, aku farbu maju elektrody na sviečke

            
host - 39.220 (?), 26.5.2020 10:50

Co z barvy elektrod na svíčce poznám? Chudá směs jakože málo vzduchu? Filtr byl čistý, s nastavením karburátoru jsem si nehrál. Takže seřízení karburátoru v servise by mohlo pomoci?

               
host - 73.76 (?), 28.5.2020 19:35

chudobná zmes-vela vzduchu, málo paliva. Diagnostika farby elektrod:

tehlovočervená O.K.

Biela-chudobná zmes-málo paliva

čierna, sadze na kontaktoch-bohatá zmes-vela paliva, málo vzduchu

zahrada.cz
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika