Dolmar ps-420 karburator nastavenie
|
|
|
|
host - 107.237 (?) 11.4.2012 10:16
3 3/4 je opravdu hodně, viz kouř a karbony co tečou z výfuku až na kryt řetězu.
Nastavení je kombinace L a H, pokud bude L už chudší a zavřete H o 1/2 otáčky, tak to klidně zadřít můžete. Zavírání L až na doraz dělejte jen za klidu. 5 vteřin to ještě přežije, ale půl minuty už může být konec motoru. A doraz hledejte lehce opatrně, větším dotáhnutím uděláte důlek v sedle.
Bez zkušeností a otáčkoměru to nastavte takhle: H nechte otevřený k omezováku, L dejte na 1 1/2 nebo až na 1 3/4 (to vrátit zpět o 1/4 znamená otevřít o 1/4)
Za studena může být při přidání plynu "díra", už při mírném ohřátí už ale být nesmí, pokud je = chudá směs = otevřít L o 1/4 a zkusit znova.
Zkusit vyřezat nádrž, sledovat náznaky chudé směsi, pokud to je OK, tak větší zátěž, pak zkontrolujte svíčku (světle cihlově červená)
Umístění příspěvku v diskuzi Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 150.118 (?), 6.4.2012 19:28, zobrazeno: 38997x
dobry den, rad by som sa spytal na spravne nastavenie karburatora.
Z obchodu bola skrutka L otvorena na 3 3/4 (nema ziadny obmedzovac a po jemnom dotiahnuti na doraz motor zhasne) a skrutka H ma obmedzovac a je mozne s nou tocit o 1/2 otacky a je v polohe otvorena, 1/2 otacky proti smeru hod. ruciciek
pila je zabehnuta a chcem sa spytat ci mozem bez obav nechat nove nastavenie bez obav o zincenie pily, nove nastavenie je skrutka L 1 1/4 otacky a skrutka H je nastavena na max otvorenie (teda 1/2 otacky otvorena, tak ako bola pri kupe)
olej pouzivam dolmar 1:50 a riedim ho presne pomocou 20ml striekacky, pila slape bez problemov, aspon doteraz. Dnes som zmenil nastavenie skrutky L na 1 1/4 z povodneho 3 3/4 a skrutku H som ponechal v povodnom stave otvorenu
|
|
|
|
|
|
|
host - 107.237 (?), 8.4.2012 9:10
po jemnom dotiahnuti na doraz motor zhasne) V jí dáváte zahulit, tohle je pokus o zadření ;-)
Bez ověření podle chování pily + otáčkoměru, pak po jedné nádrži v zátěži podle barvy svíčky a vzhledu výfuku nejde říct jestli to máte dobře nebo ne... = ověřit u někoho kdo umí a má vybavení (otáčkoměr). Pokud jste s tím už řezal a výfuk je úplně čistý a svíčka bílá, tak to je na zadření, pokud z výfuku teče karbon tak to je zase už moc bohaté...
|
|
|
|
|
|
|
host - 138.232 (?), 8.4.2012 11:25
to dotiahnutie L na doraz o jednu otacku trva tak 5 sekund, takze strach o zadreny motor asi nieje na mieste, este som nic nerezal, len sa mi zda byt nastavenie z vyroby prilis moc 3 3/4 otacky???
s H skrutkou nechcem robit nic, nevadia mi nizke emisie, ekologia je fajn a nepotrpim si na dosiahnuti maximalnej hranice otacok motora. A ked ju aj pootocim, 1/2 otocenia by urcite nemalo ublizit motoru.
pri ladeni L skrutky som zacinal z polohy 1 1/2 a maximalne otacky som dosiahol niekde medzi 1/2 az 1/4 otocenia ale takuto, potom by som to mal vratit spat o 1/4 spat, ci? Takze by to malo byt nastavene asi na 3/4
ja si nechavam rezervu este o 1/2 otocenia, takze som na 1 1/4 zavite alebo este lepsie na 1 1/2 otocenia skrutky
nechcem nechat motor v povodnom nastaveni na 3 3/4 otocenia L skrutky, je to vela, dost ten motor dymel.
len by ma zaujimalo ake je obvykle nastavenie L skrutky, vsade pisete zakladne nastavenie L+1 H+1 a potom ladit ale v akej polohe obvykle skonci skrutka L po naladeni??? je to menej ako +1 alebo viac?
|
|
|
|
|
|
|
host - 138.232 (?), 8.4.2012 11:28
poznamka, pila ma uz nieco odrezane, je ako sa hovori zabehnuta ale maze az prilis, dymi, karbon na kryte retaze.
|
|
|
|
|
|
|
host - 107.237 (?), 11.4.2012 10:16
3 3/4 je opravdu hodně, viz kouř a karbony co tečou z výfuku až na kryt řetězu.
Nastavení je kombinace L a H, pokud bude L už chudší a zavřete H o 1/2 otáčky, tak to klidně zadřít můžete. Zavírání L až na doraz dělejte jen za klidu. 5 vteřin to ještě přežije, ale půl minuty už může být konec motoru. A doraz hledejte lehce opatrně, větším dotáhnutím uděláte důlek v sedle.
Bez zkušeností a otáčkoměru to nastavte takhle: H nechte otevřený k omezováku, L dejte na 1 1/2 nebo až na 1 3/4 (to vrátit zpět o 1/4 znamená otevřít o 1/4)
Za studena může být při přidání plynu "díra", už při mírném ohřátí už ale být nesmí, pokud je = chudá směs = otevřít L o 1/4 a zkusit znova.
Zkusit vyřezat nádrž, sledovat náznaky chudé směsi, pokud to je OK, tak větší zátěž, pak zkontrolujte svíčku (světle cihlově červená)
|
|
|
|
|
|
|
host - 120.31 (?), 11.4.2012 10:42
Bez zkušeností a otáčkoměru tu pilu vemte zaneste ji někam kde mají zkušenosti a otáčkoměr!, nebo Váš další příspěvek bude mít nadpis zadřená pila Dolmar PS-420
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 224.55 (?), 11.4.2012 13:38
Navod na nastavenie je v kazdej zakladnej prirucke k pile DOLMAR. Len treba trocha ovladat cudzie jazyky a vediet hladat na internete. V nasledovnom su vytahy zo zkladnych priruciek v nemcine:
1. Grundeinstellung
Einstellschrauben für Hauptdüse (H) und Leerlaufdüse (L)
behutsam bis zum fühlbaren Anschlag rechtsherum (im
Uhrzeigersinn) hineindrehen.
Einstellschraube (H) und (L) 1 Umdrehung linksherum
(gegen den Uhrzeigersinn) herausdrehen.
2. Leerlauf einstellen
Leerlaufdrehzahl gemäß technischer Daten einstellen.
Hineindrehen der Einstellschraube (Speed) im Uhrzeigersinn:
Leerlaufdrehzahl steigt an. Herausdrehen gegen den
Uhrzeigersinn: Leerlaufdrehzahl fällt ab. Sägekette darf
nicht mitlaufen.
3. Höchstdrehzahl einstellen
Höchstdrehzahl durch minimales Regulieren der Einstellschraube
(H) gemäß technischer Daten einstellen. Hineindrehen
der Einstellschraube (H) im Uhrzeigersinn: Drehzahl
steigt an. Herausdrehen gegen den Uhrzeigersinn:
Drehzahl fällt ab.
4. Beschleunigung kontrollieren
Bei Betätigung des Gashebels muß der Motor übergangslos
von Leerlauf auf hohe Drehzahlen beschleunigen.
Bei zu träger Beschleunigung Einstellschraube (L) in kleinen
Stufen gegen den Uhrzeigersinn herausdrehen, jedoch
maximal 1/8 Umdrehung mehr.
5. Leerlaufdrehzahl kontrollieren
Leerlaufdrehzahl nach Einstellen der maximal zulässigen
Höchstdrehzahl kontrollieren (Sägekette darf nicht mitlaufen).
Einstellvorgang ab Punkt 2 wiederholen, bis Leerlaufdrehzahl,
gute Beschleunigung und max. zulässige Drehzahl
erreicht sind.
alebo v podstate to iste :
Folgende Arbeitsschritte sind für eine korrekte Einstellung
notwendig:
1. Grundeinstellung (bei ausgeschaltetem Motor)
Motor starten und warmfahren
2. Leerlauf einstellen
3. Max. zulässige Höchstdrehzahl einstellen
4. Beschleunigung kontrollieren
5. Leerlaufdrehzahl kontrollieren
Schritte (ab Punkt 2) wiederholen, bis Leerlaufdrehzahl,
gute Beschleunigung und max. zulässige Drehzahl erreicht
sind.
1. Grundeinstellung
Einstellschrauben für Hauptdüse (H) und Leerlaufdüse (L)
behutsam bis zum fühlbaren Anschlag rechtsherum (im
Uhrzeigersinn) hineindrehen.
Einstellschraube (H) und (L) 1 Umdrehung linksherum
(gegen den Uhrzeigersinn) herausdrehen.
2. Leerlauf einstellen
Leerlaufdrehzahl gemäß technischer Daten einstellen.
Hineindrehen der Einstellschraube (speed) im Uhrzeigersinn:
Leerlaufdrehzahl steigt an. Herausdrehen gegen den
Uhrzeigersinn: Leerlaufdrehzahl fällt ab. Sägekette darf
nicht mitlaufen.
3. Höchstdrehzahl einstellen
Höchstdrehzahl durch minimales Regulieren der Einstellschraube
(H) gemäß technischer Daten einstellen. Hineindrehen
der Einstellschraube (H) im Uhrzeigersinn: Drehzahl
steigt an. Herausdrehen gegen den Uhrzeigersinn:
Drehzahl fällt ab.
4. Beschleunigung kontrollieren
Bei Betätigung des Gashebels muß der Motor übergangslos
von Leerlauf auf hohe Drehzahlen beschleunigen.
Bei zu träger Beschleunigung Einstellschraube (L) in kleinen
Stufen gegen den Uhrzeigersinn herausdrehen, jedoch
maximal 1/8 Umdrehung mehr.
5. Leerlaufdrehzahl kontrollieren
Leerlaufdrehzahl nach Einstellen der maximal zulässigen Höchstdrehzahl kontrollieren (Sägekette darf nicht mitlaufen).
Einstellvorgang ab Punkt 2 wiederholen, bis Leerlaufdrehzahl,
gute Beschleunigung und max. zulässige Drehzahl
erreicht sind.
|
|
|
|
|
|
|
Milamm - (4) - 44.96 (?), 11.4.2012 19:36
Dobrý den, máte možnost si vybrat zaplatit za odborný servisní úkon, nebo za odbornou opravu zadřeného motoru. Základní nastavení karburátoru bylo na vaší pile správné. S pozdravem a přáním správného rozhodnutí M.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|