Dolmar 420 - vysoké otáčky volnoběhu
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 39.38 (?), 24.3.2014 10:31
Měl jste pilu déle odstavenou? Pokud ano, tak použijte do směsi stabilizázor paliva a pročerpejte primerem. Je možné, že bude třeba pootevřít L a po protočení motoru vrátit do stejné polohy, příp upravit volnoběh protože mohou být v karburátoru úsady z paliva a mění /snižují průtok u sedla trysky L. Puštěná a zatížená pila je rozdíl, palivový filtr se nečistí, ale mění, čistí se sítko v karburátoru, olejový a vzduchový filtr. Nejprve vyměňte palivový filtr a použijte stabilizátor, ten rozpustí gelové úsady.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 39.165 (?), 24.3.2014 14:54
V tomto případě bychcnejprve použil stabilizátor briggs straton v ceně cca do 80 Kč, zhodí se i do sekačky a pod. Teprve po aplikaci a dopravením primerem do karburátoru, nastartování motoru a ponecháním min 10 min v chodu s příp. zvýšením otáček nechat působit. Zkusit příští den stav.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
PavelO - Bronzový Zahrádkář (59) - 76.46 (?), 25.3.2014 10:20
Něco podobného se mi stalo u pily Homelite, taky jsem dělal všechno možné, až nakonec jsem zjistil že lanko s bovdenem do karburátoru byl příliš krátký, takže když se pila zahřála trochu se s ní pohlo a lanko se naplo a zvýšilo to otáčky. Vzal jsem original bovden o kousek ho zkrátil a najednou bylo po problému.
Pavel
|
|
|
|
|
|
|
host - 9.229 (?), 25.3.2014 10:59
Tohle není novodobá Homelitka ;) Půjde nejspíš o usazeniny z biosložek v benzínu - zalepený pal. filtr, zmenšený průřez trysek v karburátoru. Zmenšeným průtokem se ochudí směs a zvýší volnoběh.
Chce to vyjíždět do sucha při odstávce delší než týden, používat benzín bez biosložek. Pro krátkodobá použití typu "jednou za měsíc 10 minut" je ideální Aspen...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
PavelO - Bronzový Zahrádkář (59) - 76.46 (?), 25.3.2014 11:18
Jasně jen jsem chtěl napsat, že vás dokáže pozlobit úplná blbost která se hodně špatně hledá. Ale zdá se mi trochu, že z toho děláte kovbojku. Taky mám dolmar 420 a benzín v ní nechávám furt a to třeba půl roku neřežu. Přijdu nacepuji a nastartuji. Pila funguje úplně v pohodě. Mám ji zhruba 2 roky a zatím bez závad.
Pavel
|
|
|
|
|
|
|
host - 9.229 (?), 25.3.2014 12:19
jj,
ale kovbojka to neni - začíná se od nejpravděpodobnéjší možnosti a od jednoduchých úkonů. Ten stabilizátor paliva může usazeniny rozpustit. Kovbojka by byla hned to rozebírat, čistit karburátor ultrazvukem atd.
Nechávat směs půl roku atd. - tím si koledujete o problémy. Když to přirovnám k autům, tak je to něco jako v naftě commonrail - taky je citlivý na kvalitu paliva, když tam nalejete friťák tak to nemusí přežít. Dnešní benzíny jsou pěkný sajrajt, problém jsou jak usazeniny z biosložek (takový rosol - pryskyřice), tak i rychlé rozkládání oleje a ztráta mazací schopnosti.
Jak se tu objevuje názor "Dolmarky se zadíraj", tak hlavní příčina je váš způsob provozu - půl roku stará směs, přijdu načepuju řežu, dva roky v pohodě a když se zadře tak je Dolmar šmejd, protože stará pila takhle fungovala roky. Není šmejd, jen není tak blbovzdorný jako byla pila před nim...
|
|
|
|
|
|
|
host - 72.149 (?), 25.3.2014 12:36
Daníku, když po zatížení má pila trochu zvýšený volnoběh, tak se po chvilce vrátí na správné volnoběžné otáčky, nebo to tak zůstane napořád?
FO
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|