Hned druhý post od vrchu jste formuloval tak nešťastně, že se to chápat tak, že karburátor něco sám přiškrtí.
Jinak k té výhřevnosti, jak jsem psal, nepozoruji nějaké větší zahřívání válce, pokud se něco o těch 5% více zahřívá, tak výfuk, nemalý podíl bude mít vliv i okolní teplota, něco jiného je řezat teď v zimních měsících a něco jiného v parném létě. Napsal jste to přesně jak to vidím já, chce to hlavně o pilu aspoň trochu pečovat, mít trochu citu nervat pilu co to dá, selský rozum a pak nevidím ve více oktanech problém spíše naopak, jak ukazuje test, Verva nemá mk propady a táhne krásně od spodu, normální 95 má 3,5% a více biolihu viz ten test co jsem postoval a Verva 100 má 0,3% a navíc má aditiva, což je značný rozdíl. Znám profíka dřevorubce co pravidelně po třech měsících zhuntuje pilu, takovým pak je každá rada zbytečná, ale pro občasného pilčíka co netrhá normy bych více octanů bez obav doporučil.
U rapidu jsme už po padesáti kilometrech cítili, že něco je jinak. Že motor razantněji zabírá ve spodním pásmu. Malinké turbo u 1.2 TSI se totiž činí především v nízkých otáčkách, největší plnicí přetlak dá už pod dvoutisícovou hranicí. A tehdy také nejvíc hrozí klepání. Na brzdě se nám dojmy potvrdily. Absolutní hodnoty sice téměř bez rozdílu, ale zcela jiný tvar křivky při nástupu točivého momentu. U 95 oktanů je jasně vidět zásah regulace a po něm pozvolnější nástup. U stooktanové vervy má křivka v náběhu fyzikální tvar bez nutných korekcí.
Tady ještě tabulka složení 100 oktanových benzínů.