Benzín Verva 100 do motorové pily HQ
|
|
|
|
|
|
|
host - 182.227 (?) 23.12.2015 15:12
Placebo efekt ne, jestli budete s autem jezdit denně, poznáte sebemenší změnu.P
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 192.96 (?), 23.12.2015 14:48
Děkuju všem za odpovědi, fakt mi příjde, že pila jede líp.Akorát jsem se zalekl te jiskry z výfuku. Mám naředěno 5 litrů, takže jestli to výlet do malotraktoru a koupít 95 natural a mít klid, že to nezadřu. A další obava byla s uvolnění karbonu a ložiska na klikové hřídeli. ikdyž pila je zánovní.
S Vervou 100 mám zkušenosti u upravených závodních motorů bud do aut anebo hasičských mašin. Kde se zvšuje obsah 1500 ža 2000-. Tam jsme použili párkrát benzín i 102, zde právě udávají lepší hoření směsi tím nežádoucí hoření, či spalování =měnší teplota ve válci.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Karelll - (37) - 140.103 (?), 23.12.2015 22:57
Tady test benzínů, jak je vidět Benzina je lepší jak OMV a Shell nic moc a vliv aditiv.
|
|
|
|
|
|
|
Standa_hk - Diamantový Zahrádkář (5555) - 248.136 (?), 25.12.2015 10:03
Sám o sobě více oktanový benzín pile tolik neuškodí, jako jí uškodí nerozumný majitel. I s 95kou můžete na tvrdém dřevu s velkým přítlakem pilu přehřát. U více oktanového benzínu a pile nastavené na 95ku však snadněji, protože se nebude tolik dusit a padat tolik z otáček dolů. Musíte počítat s tím, že na o5% více vydané mechanické energie musí žebrování a karter odchladit o 10-12% více energie tepelné.
Takže Vervu 100 nemusíte vylévat ale měl by jste:
-
pilu používat standardně a nepřetěžovat ji.
-
po provozu s vysokou zátěží nechat dochlazovat za chodu na volnoběh. Pokud by se Vám podařilo chcípnout pilu při ohřátí skříně na 105°C, může se Vám stát, že příště již pilu nenastartujete.
Za volnoběhu je pila zevnitř mazána a zvenku rovnoměrně ochlazována od ventilátoru. Za volnoběhu se zbaví i nedohořelých zbytků a karbonu, takže se nemá šanci usadit a spéci v drážce pístních kroužků.
-
udržovat žebrování pily čisté a pilu odkládat tak, aby i karter rovnoměrně odchlazoval svůj díl tepla.
-
pečlivěji dbát na ostrost řetězu a správné sbroušení omezovacích zubů. Nízké omezovací zuby se s nedodržením výše uvedených zásad násobí.
-
když dáte pilu do servisu, vždy servisáka upozorněte na to, jaký máte nalitý benzín. Pokud by Vám nastavil karburátor podle zvyklostí v domění, že tam máte 95ku, budete mít chudou směs a tudíž nastanou komplikace již výše diskutované.
-
na poškození způsobené provozem na benzín s oktanovým číslem 98 a vyšším se nevztahuje záruka.
Hezký zbytek Vánoc a spolehlivou pilu v roce 2016
S.
|
|
|
|
|
|
|
host - 17.231 (?), 25.12.2015 20:08
Zdravím SvK, proč si myslíte, že se na palivo s vyšším okt.č. musí pila přestavovat na chudší směs? Neni to tak, někdy se jen trochu "doladí" volnoběh a to většinou jen u pil s nižším obsahem. Každá pila by se měla nechat po větší zátěži "odchladit" a to z důvodu možného přenesení tepla z váce na zapalovací modul (nenáchylnější díl motoru na teplotu). Kroužek je ve své drážce chlazen velmi účinně a to přes dno pístu z klikové skříně, která je neustále proplachována studenou nasátou směsí a ještě je zde odebírané teplo potřebné pro odpaření aerosolu z karburátoru. Dovolím si tvrdit, že píst je nejlépe chlazený díl motoru (samozřejmě mám na mysli dvoutakty). Standa.
|
|
|
|
|
|
|
Standa_hk - Diamantový Zahrádkář (5555) - 248.136 (?), 25.12.2015 21:17
Jistě se shodneme na tom, že při použití výhřevnější palivové směsi je vyšší pravděpodobnost zkrácení životnosti pily nedodržováním potřeby dochlazení pily po vysoké zátěži během na volnoběh.
Ano, píst je nejlépe chlazenou částí uvnitř motoru, ale pouze pokud je motor v běhu. Pokud motor zastavíte, v prostoru mezi válcem a pístem nebude regenerována vrstvička oleje a následný start po ochlazení motoru prostým stáním bude více opotřebovávat "suché" povrchy.
Myslím si, že vše na co je potřeba dávat více pozor při užívání víceoktanových benzínů už výše v diskusi zaznělo. Nyní je na každém, "aby používal při řezání hlavu". Nejlépe vlastní s vlastním selským rozumem.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 6.6 (?), 26.12.2015 20:52
Zdravím SvK, ano na první větě se shodneme ale Verva nemá vyšší výhřevnost, všechny automobilové benzíny ji mají stejnou. Tam jsou jen přidány přísady, které potačují detonační hoření při vyšším tlaku. Proto se tento benzín používá především v motorech s velkým kompresním poměrem, nebo v přeplňovaných motorech. Motor s menším kompresním poměrem má naopak asi o 3% menší výkon na palivo s vyšším oktanovým číslem než doporučuje výrobce. Lidičky nekrmte králíka klobásami, když má raději trávu. Standa.
|
|
|
|
|
|
|
Standa_hk - Diamantový Zahrádkář (5555) - 248.136 (?), 27.12.2015 1:10
Jmenovče, tvůj příspěvek xxx.xxx.6.6 (?) 26.12.2015 20:52 považuji za přínosný a pravdivý.
Ano, možná to špatně pojmenovávám a jde o poměry, kolik energie se přemění na mechanickou a kolik na tepelnou. Analog s trávícím traktem živočichů je trefný "Lidičky nekrmte králíka klobásami, když má raději trávu".
|
|
|
|
|
|
|
host - 26.74 (?), 2.9.2016 15:39
V návodů pil husqvarna je napsáno používat benzin s okt.číslem 90 a víc. A dále je tam doporučení při odvetvovani, kdypila běží ve větších otáčkách používat benzin s vyssim okt.číslem.Nikde není napsáno nic o neuznani záruky a zákazu používat benzin s více oktany.:-)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|