100 oktanový benzín do pily a křovináku
|
|
|
|
Standa_hk - Diamantový Zahrádkář (5555) - 223.242 (?) 29.12.2015 8:56
Pane PP, děláte z toho téměř válku. Vám přidření nehrozí. Jednak z dřívějších příspěvků je známo, že používáte oleje malinko víc (cca 1:45) a za druhé, že nevrkáte. K tomu všemu asi nemáte místo středního či lehkého trojzubu ten trojzub těžký (např 300 mm s tloušťkou 4 mm). Takže na rozpojení spojky stačí torzní pružnost náhonu (taky proto je spojka u motoru). Tlakové poměry v sacím traktu ovlivňuje i sací efekt klikové skříně v okamžiku, kdy jde motor do decelerace a je mu přes spojku dodávána mechanická energie).
A pak je otázka, jaký používáte benzín a jak máte seřízen karburátor.
Rozhodně ale výrobci motorů doporučují používat čerstvý benzín a nikoliv užívat víceoktanové benzíny. Myslíte si, že to mají jen proto, aby měly větší podíl zamítnutých reklamací? Stroje se starým benzínem většinou nejdou nastartovat. Ty s vysoceoktanovým benzínem končí přidřené levně v bazarech. Jsou často tak nové, že původní umělec u nich píše "nevhodný dárek, pouze rozbaleno a vyzkoušeno".
Jinak pokud máte ověřené argumenty pro zvrácení "zamítnutí reklamace", tak je em dejte. Stačí blbý odkaz na nějaké posudkové pracoviště.
Umístění příspěvku v diskuzi Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 38.63 (?), 28.12.2015 17:56
A co jste čekal? Že uděláte z 60 kubíkové pily 70 kubíkovou, nebo že bude míň papat benzín, kdepak. Doma pila snese takové pokusy, neboť je čistá a sváteční pilčík ji jen lechtá. Vy jste ji navalil s delší lištou do většího stromu, žebra a chlazení zašpiněné a motor se kousl. Ze 40 kubíkové pily karburátorem nevymáčknete silnější pilu, akorát zásahem do H pilu zadřete. Ale vykládejte svátečním pilčíkům, že si měli rovnou koupit silnější pilu.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 32.96 (?), 28.12.2015 22:22
Stando von, mohl byste popsat důvody, které jsou typické pro zadření vysokootáčkového 2 taktu?
|
|
|
|
|
|
|
Standa_hk - Diamantový Zahrádkář (5555) - 223.242 (?), 29.12.2015 0:32
Pokud jsem si všimnul, tak u křoviňáku je odstředivá spojka a nikoliv volnoběžka. To znamená, že dokud otáčky hřídele neklesnou pod horní mez hystereze spínacích otáček, tak těžký kotouč táhne. Strunovka je lehká, ta jde poslušně za plynem. Takže 100oktanový+vrkání+těžký3zub=riziko nedomazání chudou směsí. Docela by mne zajímalo, jestli ten "15 let profesionálem" tu pilu MS361 s Vervou kousnul při vyvětvování.
Každý karburátor má jistou hysterezi bohatosti směsi pro akceleraci a deceleraci (ale i běhu naprázdno a pod plnou zátěží). Tuto hysterezi odstraňuje až přímé vstřikování paliva... tj absence karburátoru.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 35.51 (?), 29.12.2015 8:45
Škoda, že Standa von neodpověděl na moji otázku, zadření motoru nastane přerušením olejového filmu na třecích plochách válce s pístem. Příčin je několik a to ochuzení směsi z karburátoru, ochuzení směsi narušením těsnosti za karburátorem, nedostatkem oleje ve směsi, překročením mazací schopnosti směsi. Překročení mazací schopnosti směsi se stane překročením teplot, otáček motoru. Mazaný, chlazený motor se nezadře. Standa von dotáčením nástroje poukazuje na vysoké otáčky bez zátěže, s minimální zátěží, ale to by se Stando von zadřely motory všech křovinořezů.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Standa_hk - Diamantový Zahrádkář (5555) - 223.242 (?), 29.12.2015 8:56
Pane PP, děláte z toho téměř válku. Vám přidření nehrozí. Jednak z dřívějších příspěvků je známo, že používáte oleje malinko víc (cca 1:45) a za druhé, že nevrkáte. K tomu všemu asi nemáte místo středního či lehkého trojzubu ten trojzub těžký (např 300 mm s tloušťkou 4 mm). Takže na rozpojení spojky stačí torzní pružnost náhonu (taky proto je spojka u motoru). Tlakové poměry v sacím traktu ovlivňuje i sací efekt klikové skříně v okamžiku, kdy jde motor do decelerace a je mu přes spojku dodávána mechanická energie).
A pak je otázka, jaký používáte benzín a jak máte seřízen karburátor.
Rozhodně ale výrobci motorů doporučují používat čerstvý benzín a nikoliv užívat víceoktanové benzíny. Myslíte si, že to mají jen proto, aby měly větší podíl zamítnutých reklamací? Stroje se starým benzínem většinou nejdou nastartovat. Ty s vysoceoktanovým benzínem končí přidřené levně v bazarech. Jsou často tak nové, že původní umělec u nich píše "nevhodný dárek, pouze rozbaleno a vyzkoušeno".
Jinak pokud máte ověřené argumenty pro zvrácení "zamítnutí reklamace", tak je em dejte. Stačí blbý odkaz na nějaké posudkové pracoviště.
|
|
|
|
|
|
|
host - 51.15 (?), 29.12.2015 9:18
Stando von, zadřel se motor pily, ne křovinořezu. Motor pily je stavěný i na vrkání, které nastane během zápichu a dořezávání kmenů. Odpovědnost za zadření motoru nese obsluha, co do nádrže naleje a jak šidí údržbu, zasahuje do karburátoru, neberu v potaz závady, které zadření způsobí.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|