100 oktanový benzín do pily a křovináku
|
|
|
|
host - 140.103 (?) 4.2.2015 18:08
Benzín beru z Benziny Vervu 100, ten se dováží z Rakouska, takže do zahraničí jezdit nemusíte. Při dnešních cenách benzínu je cena za tento nejkvalitnější benzín pouze 33Kč za litr což není ekonomicky nákladné. Vervu 100 používám u sekačky B&S 850, 3 křoviňákách a do pil. Nečudí to, dobře to startuje, nezalepuje to karburátory, nekarbonuje to ve válci, nevodnatí a nerosolovatí jako N95. Do kanystru si vždycky natankuju na půl roku a na použití namíchám jen kolik spotřebuju, když mám starší směs, přikápnu olej a naliju to do čínského křoviňáku, ten má takovou spotřebu, že pochroupe i největší šurvajs. Po vylití staré N95 z nádrže auta, které půl roku stálo a nešlo kvůli starému benzínu nastartovat jsem se přesvědčil, že na dně bylo žluté cosi připomínající sopel z nosu. Do zahradní techniky proto už N95 nechci, nestojí mi to za problémy, ty 3Kč navíc mě nevytrhnou a bezproblémovost mi za příplatek stojí, ročně spotřebuju zhruba 40L, takže nějakých 160Kč navíc.
Umístění příspěvku v diskuzi Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 109.57 (?), 3.1.2011 16:00
O dekarbonizaci 100 oktanem byla řeč na servisním školení na zahradní motory Hondy v Chuchli. Taky jsme na to čuměli.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 31.180 (?), 21.12.2012 0:59
Více oktanů motoru neuškodí. Jen opak ano. Po vlastní zkušenosti používám 98 i 100 kt. benzín do sekačky - 4 takt kawasaki, pily Stihl - 2 takt, křoviňák Stihl - 2 takt i motocykl Suzuki 650 - 4takt. U všeho bez problémů, snadný start, čistý motor i výfuk a mašina si jen ševelí.
lepší a kvalitnější pivo v žaludku také neškodí, aale prospívá...
Miloš
|
|
|
|
|
|
|
host - 130.11 (?), 4.2.2015 16:53
Panove, ti z vas kdo maji blizko do zahranici, kde se neprimichava bioslozka do benzinu (asi Rakousko, Nemecko) berete tam benzin do sekacek/pil/krovinaku?
Nedavo se mne stalo, ze mne dosel benzin v rideru a musel jsem vzit na nejake "shit" pumpe protoze nebyl cas. Za mesic jsem rider nenatocil. Karburator musel na precisteni.
Proto me napadlo, kdyz vezmu benzin v Rakousku/Nemecku tak by se tohle teoreticky nemelo stavat.
Pripadne v CR ale 100 oktanovy na Shell, Benzine nebo OMV.
Co vy na to?
|
|
|
|
|
|
|
fanatix - Stříbrný Zahrádkář (256) - 209.79 (?), 4.2.2015 17:16
Mali ste iba smolu, ze ste natankoval svinstvo, no nemyslim, ze cistota AT a DE paliva je ina.
čistota palivovej zmesy nie je o oktanoch, rovnako ako oktany nie su o vykone. Oktanove cislo udava bod samozápalu paliva. V USA a pod. kde su motory s nizkym kompresnym pomerom je bezne u benzinu okt. cislo 89. Takze cim vacsia je kompresia vo valci tym vacsie musi byt aj oktanove cislo paliva aby nedoslo k predcasnemu samozapalu. Ak ma teda sekacka a pod. predpisany 95 benzin treba tam liat 95tku a vyssiu, kazdopadne vyssie cislo neprida na vykone.
Automobilový benzín: 87–98, dnes obvykle najmenej 95
Letecký benzín: cca 87–107
izooktán: 100
Pretekársky benzín: cca 95–130
Benzín používaný vo Formule 1: 95–102 (stanovené pravidlami)
LPG: cca 110
|
|
|
|
|
|
|
host - 130.11 (?), 4.2.2015 17:26
Diky za reakci. Jedna se mne o to, ze technik rikal, ze bych mel prilivat stabilizator paliva, ktery zabranuje kondenzaci vody a dalsich "veci" z te bioslozky. Kdybych to vzal v A nebo DE, tak to bude bez te slozky a nic tam prilivat nebudu muset a budu vedet, ze se to neucpe jako posledne.
|
|
|
|
|
|
|
host - 140.103 (?), 4.2.2015 18:08
Benzín beru z Benziny Vervu 100, ten se dováží z Rakouska, takže do zahraničí jezdit nemusíte. Při dnešních cenách benzínu je cena za tento nejkvalitnější benzín pouze 33Kč za litr což není ekonomicky nákladné. Vervu 100 používám u sekačky B&S 850, 3 křoviňákách a do pil. Nečudí to, dobře to startuje, nezalepuje to karburátory, nekarbonuje to ve válci, nevodnatí a nerosolovatí jako N95. Do kanystru si vždycky natankuju na půl roku a na použití namíchám jen kolik spotřebuju, když mám starší směs, přikápnu olej a naliju to do čínského křoviňáku, ten má takovou spotřebu, že pochroupe i největší šurvajs. Po vylití staré N95 z nádrže auta, které půl roku stálo a nešlo kvůli starému benzínu nastartovat jsem se přesvědčil, že na dně bylo žluté cosi připomínající sopel z nosu. Do zahradní techniky proto už N95 nechci, nestojí mi to za problémy, ty 3Kč navíc mě nevytrhnou a bezproblémovost mi za příplatek stojí, ročně spotřebuju zhruba 40L, takže nějakých 160Kč navíc.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 83.241 (?), 4.2.2015 18:41
Souhlasím s Vámi, také beru Vervu 100 od Benziny do sekačky a křovinořezu a žádný problém nemám ani se startovanim ani se mi nezanaší karburátor.
|
|
|
|
|
|
|
host - 155.64 (?), 4.2.2015 18:48
Benzín beru N95 u čerpaček ONO. Například včera jsem startoval frézu na sníh kde byl benzín ještě z loňského jara.. Párkrát jsem zmáčknul "čudla " a fréza chytla jako víno. To samé se sekačkou, křoviňákem nebo třeba pilkou a traktůrkem. Tak vám nevím v čem to je? Nevím co je na tom pravdy, ale znám řidiče co jezdí s cisternama s benzínem. Tvrdil mi, že bezu všechny čerpačky zrovna tam co je nejlevnější, ale že od těch "prémiových čerpaček naplní cisternu, řidič vyleze nahoru a vyleje do cisterny z kanystrů nějaká aditiva a jede s tím na pumpu. Cestou se to promíchá a je prémiová nafta či benzín. Třeba se to ale 100 oktanového benzínu netýká, píšu tak jak jsem dostal.
|
|
|
|
|
|
|
host - 140.103 (?), 4.2.2015 19:21
No vzhledem k tomu, že je ta Verva zelená a N95 červená by musel nalít i barvivo. Docela živě si představuju, jak nějaký řidič odplombuje náklad a bude tam něco přilévat. Možná párkrát nějakou náhražku na doplnění toho co ukradl a pouze do doby než ho zavřou.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|