Travní traktor Partner P 200107HRB
|
|
|
|
 |
 |
|
host - 45.244 (?) 8.7.2009 7:15
Pro pana HH, nelenil jsem a zašel jsem si pro informaci do HQ o závadách na nekvalitních rámech Partner, za 11 let počet závad 0,pro pana JANI, u Vás stojí oprava převodovky 800 Éček?Tady máte malý seznam kompletnich nových převodovek a jejich cen, podotýkám calých i s nápravou, jen je našroubovat na rám. Perless MST206-545C = 648 Euro MST205-518A = 685 Euro MST205-562A = 685 Euro Hydrostat VST205-032 = 796 Euro VST205-047C = 814 Euro VST705-004= 877 Euro TUFF TORQ K62 s uzávěrkou = 703 Euro Perless 700-5kvalt = 333 Euro O cenách řemenů a ložisek kterými můžete originální nahradit za české za 1/10 ceny Vám snad nemusím říkat
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
host - 94.115 (?), 8.7.2009 9:02
nikde jsem netvrdil, že rám u partnera praská, psal jsem o robustnosti a s ní související tuhosti a odolnosti proti kroucení. Nezlobte se, ale abych po sezoně běžného hobby používání musel měnit třeba ložiska kvůli opotřebení (a pokud je nahradím českým ekvivalentem, tak to vydrží mnohonásobně víc), o kvalitě originálního provedení moc nesvědčí, za podobné peníze můžete koupit i mnohem lepší stroj (třeba od nejmenovaných českých výrobců). PS: Podle mě HQ hazarduje se svým jménem už poněkud delší dobu HH
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 6.50 (?), 8.7.2009 11:13
Vsechny vas zdravim!
nekteri, co to tady sleduji diskuze o zahradnich traktorech mozna vedi, ze si tady nekdo koupil Deera pres Ebay. Jsem to tedy ja.
V principu jsem mel jeden problem, ze jsem s trakturkem nikdy nesekal a nevedel jsem, co vseobecne umi a co ne. Prodejce zahradniho naradi tady u nas v blizkosti byl sice ochotny me cokoliv prodat ale nebyl ochotny me neco predvest. Pry nema nic nic na predvadeni, ze by me to ukazal tim co ma doma, ja bych to privezl i odvezl, tak by s tim ztravil asi hodinu, to by pry slo ale bohuzel nikdy nezavolal, i kdyz jsem se tam uz byl dvakrat jeste osobne zeptat. Odmenou pro nej by bylo, ze bych si potom u nej koupil uplne novej. Tolik tedy k ochote, nestezuji si, ale prodat me proda kdokoliv co chci. Pro me tudy cesta nevede, jelikoz chci potom take servis, stat se muze cokoliv, a hlavne dostanu potom pocit, ze prodejci jde pouze o vydelek a pokud z toho okamzite nekoukaji tisice, nic neudela. Tedy jsem to odskrtnul jako vyrizene a poohlizel jsem se jinde a take jsem to chtel mit hned a ne nekde dva roky jezdit a porovnavat. Nakonec jsem si rekl, nejspolehlivejsi na nahradni dily bude asi John Deere, s Partnerem mam treba zkusenosti se strunovkou, kde je treba pulka z umely hmoty a co koupite levneji, doplatite casem na rychle opotrebovanych soucastkach.
Tedy jsem vydrazil Deera na Ebay za 45 tis. a cesta me prisla na 6 tis, a predevcirem jsem ho privezl z Nemecka. Musim poznamenat, ze sekacka je pro me jenom motor s plechovou vrtuli, nic vic. Traktor byl trochu stiknuty, aby vypadal lepe, nejaky plastikovy dily byly praskle, coz me vubec nevadi, sundal jsem to z kary, prekontroloval oleje, wapkou jsem vystrikal vlastni sekacku od letiteho nanosu, nabrousil tri absolutne tupe noze, a nastartoval. Vsechno bezelo a fungovalo, ma to dokonce blinkry a svetla ale ja tady na louce krizovatky nemam.
Jeste jsem zapomnel poznamenat, ze se me hlavne jednalo o to, ze jsem v v asi 28% svahu (16°) a nevedel jsem, zda-li to obycejny trakturek vyjede a bude moc sekat. Vyzkouset jsem nemel cim a tak jsem to risknul koupil s nahonem je zadni kola a bez uzaverky, ty jsou pouzite tak jako tak malo k sehnani ne-li temer vubec a take jsem se nechal trochu presvedcit tady panem z Jizerskych hor co ma Murrayje, ktery tady pise, ze vyjede vsechno, dokud se neprevrati.
Jenom pro informaci, mam ted Johna Deera LX 279 za celkove naklady 51 tisic az do garaze. Motor Kawasaki, 17HP, vodou chlazeny, hydropohon, tempomat, predni kola asi 20 cm siroka, zadni asi 40 cm, ISO kouli a sekacka je 122cm, trinozova. Jenom ta vlastni sekacka co je umistena mezo kolama bude vazit kolem 70 kg, sam s ni tezko manipuluju, musel jsem traktor zvednout bagrem, aby ji tam sam dostal. Sekacka ma jeste peteren kolecek, aby dobre kopirovala teren, ty kolecka jsou teda vysmachtana, to pujde dat ale snadno do poradku.
Posledni dobou tady ale neustale prsi, a ja jsem chtel uz sekat, tak me nezbylo nic jineho, nez vyjet v mirnem desti do louky, protoze jsem to chtel vyzkousel. Trava vysoka asi 10 az 15 cm a svah kolem 24%. Trakturek sekal bez problemu, ani v tom svahu nepodkluzoval, za mnou zustavali chuchvalce mokre slepene travy. Takhle jsem sekal asi pul hodiny, trochu jsem mel problem pri otaceni v mokre trave, kdy pri plnem rejdu traktor trochu podkluzoval, jsem vyresil tim, ze jsem nedelal tak prudke zatacky. Jednou jsem rval zatacku, a najedou to prestalo ridit a volant se proacel kolem dokola. Tedy nasledovala pomala cesta do garaze, zvednuti bagrem a zjistil jsem, ze se vypadla kloubova ridici tyc. Zasnul jsem jak primiivne je udelane rizeni, nema to zadne omezeni a pri starsim stroji je kloub uz take volnejsi tyc, jak jsem tlacil v zatacce, tak z kloubu vypadla. Take ty klouby nemaji vubec zadnou maznici, tak je toto jednou naprogramovane. Nemel bych v budoucnu jezdit plny rejd, nebo si budu muset koupit tyc novou. Vcelku ale na tak drahy stroj primitivni reseni jako u detskeho kocarku. Tak jsem to nacvaknul ve sveraku zpet a znova vyjel.
Prvni dojem, jsem absolutne spokojeny, efektivita pri 122cm maximalni, motor slape, sekacka seka i mokrou travu. Co ma take delat jineho, ze? Vubec nechapu, proc jsem asi 8 let tady laboroval se strunovkama a bubnovou Vari sekackou a ztratil tolik drahoceneho casu. Bubnovka je proti tomuto uplny smejd, nic vic.
Chystam dnes test, posekat louku co dvacet let nebyla sekana a nechci cekat az vyschne, vjedu do mokry travy, protoze zrovna prselo a napisu vam potom, jak to dopadlo.
Jeste malinko k nahonu: myslim ze pan s Murrayem mel pravdu, nahon na zadni kole je uplne dostacujici, u me do svahu 28%. 4x4 by byl urcite lepsi ale na za ty ceny, se se prodavaji.
Zdravim va a jdu na tu mokrou louku
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 119.151 (?), 27.8.2009 13:35
Vážený pane,
pokud se tkato staráte i o váš vůz, pokud ho máte, tak bych ho od vás nechtěl ani azdarmo.
Bohužel takovýhle borců je hafo, vazelínu nezná nikdo, těch pár pitomců jako třeba já - kteří je používaj pak všechno povolí, zato ti ostatní breří a řeší stržené závity...
Kdo maže, ten jede, to paltí i o kontrole stavu provozních náplní, zejména oleje.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 31.73 (?), 8.7.2009 10:55
Nevim, jaky je model traktoru, o ktery mate zajem, ale zrovna dneska jsem nasel na netu test jednoho modelu teto znacky (na strankach itest), tak snad ten, ktery jste si vybral je kvalitnejsi, nez ten testovany.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 45.244 (?), 8.7.2009 13:45
Zdravím nového majitele JD, jsem rád že jste potvrdil moje zkušenosti se sekáním v kopci, pokud máte menší problémy s prudším otáčením tak je to ten stav, kdy jsem psal že pomáhám vykloněním se na odlehčené kolo a pak to jde i zprutka se otočit, nebo využívám sklonu kopce kdy povyjedu výše na souvrati a nechám traktor samovolně zcouvat do oblouku a tak nahrazuji prudké otáčení.Držím Vám palce aby JD šlapal bez poruchy a s kopečkama si pohrával jako s rovinou.Pro pana HH, myslím že na hobby používání i ty ložiska vydrží déle a pokud né tak je to v záruce 2 roky, s tím kroucením rámu trochu přeháníte, mám u svého MURA take rám bez jakého koliv vystužení, pozemek s tolika svahy a mezemi že traktor je každou chvíly na 3 kolech a rám nic, oponentury obyčejných strojů vycházejí většínou od prodejců a dealerů konkurenčních strojů a nebo od majitelů co si myslí že sekací traktor je převtělený závodní auto v luxusní limuzíně
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 69.11 (?), 9.7.2009 12:56
Kupil som v Rakusku za 1300 eur.. vlani som maximakne spokojny. kosim pravidenle kazdy mesiac 1x 1hektar. odporucam.
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
host - 6.67 (?), 9.7.2009 20:10
Zdravim vsechny traktoristy,
tak mam toho Deera tri dny, kam jsem vyjel, to je posekano. Video jeste nemam, soused s kamerou se jeste nedostavil. Prvni zkusenosti jsou, ze kam vyjede, to poseka, proc take ne, kdyz se vrtule toci a traktor jede. Jsem na Sumave a ted tady neustale prsi, louky jsou premokrele, uz ani pomalu neberou vodu. Jak se udela naznak, ze by trava mohla vyschnout, hned prijde nejaky slejvak. Dneska 4x. Tak me nezbylo nic jineho, nez sekat v mokru, s novym traktorem prece nemohu cekat, az to za tydny uschne :))).
Sirka sekacky 122 cm a tri noze berou vsechno, co se jim postavi do cesty a vrtule se nezastavi. 15 cm trava absolutne bez problemu, akorat za mnou zustavaji slepene travni koblihy ruzne velike. Mam bocni vyhazovani, jak by se to transportovalo do kose nevim. Sekal jsem i kus dobre deset let neposekane louky ve svahu, traktor jel a sekal.Cas od casu se zastavil, kdyz se mu postavil do cesty nejaky travni drn, ktere dosahuji vysky 10 az 20 cm. To nedokazal prejet, jsem musel couvnout a rychle to prejet nebo slest a tlacit. V te mokre trave se zacaly protacet zadni kola a dal to jednoduse neslo. Jezdil jsem po vrstevnici ve svahu takovych 16 az 20 %. Louka se pomalu zveda a kdyz to uz zacalo klouzat ke strane, zkousel jsem to kolmo nahoru ale o moc dal jsem se v te mokre vysoke trave nedostal, traktor se zastavil, zacali prokluzovat kola a uz to neslo. To byla neudrzovana louka. V udrzovanem svahu 28% nema traktor problemy. Povrch je perfektni, s bubnovou sekackou se neda srovnat.
Jinak jsem ho dneska take uz malem rozbil. Pripojil jsem za nej vlek co pouzivam za auto s plochou 210 x 110 cm, ten samotny ma uz asi 230 kg, vyjel s nim na stran a shrabanou mokrou travu jsem do nej nahazelze ji odvezu dolu, umyslne jsem ho neudelal plny, aby nebyl moc tezky ale naplnil jsem ho asi ze 3/4. Samozrejme bylo po desti, svah mokry, ale dolu, kam vyhazuju travu, to nebylo daleko, asi tak 100 m. Jel jsem dolu a po 15 metrech se traktor utrhnul, rozjel se a ja se ritil s nalozenou nebrzdenou karou dolu po svahu. :))). Tlacila nas kara s mozna 500 kg silou dolu. Traktor stakal po louce jako koza, ritil se velikou rychlosti dolu, ja stal na brzde, to bylo prd platny. Po 100 metrech prisel asi 50 metrovy zlom s nejmene 60% a potom asi 200 metrova louka ve svahu tak 20%. Ten zlom jsme asi preskocili, tam se to rozjelo jeste vic. Jsem premyslel jestli mam seskocit a na jakou stranu, bylo me ale jasny, ze jak seskocim, traktor se zrejme postavi napric a zacne se kutalet dolu, co udela kara, na to jsem ani nemyslel. Vsude kolem je les s tunovyma balvanama, a tak jsem ridil co to slo, aby traktor nenajel do lesa, jinak by se o ty balvany rozbil. Tedy ridit co to jde primo dolu z vrsku a pokud se nezastavi, tak v posledni chvili seskocit. :)))). Abych vas nenapinal, zastavil jsem se asi 10 metru pred lesem a balvanama. Ted se tomu smeju, ale mel jsem nahnano.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 94.76 (?), 9.7.2009 21:32
Jste asi mladší generace, tak se pokuste dožít důchodu! Když jsem byl mlád stalo se mi něco podobného se šťastným koncem, jenže s traktorem Zetor krystal s předkem, který neměl výstužný rám kabiny a zapřaženou 20ti tunovou vlečkou plně naloženou materiálem ke stavbě mého rod. domku. Bylo též po dešti a Tatry po 25 metrech zapadly. Traktorem to šlo, ale jak to přišlo z kopce... brrr, hrůza, ještě dnes když si na to vzpomenu, je mi špatně.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 45.244 (?), 10.7.2009 7:02
Zdravím 6 67 s ještě snad celým JD, bud´te rád za ten dobrý konec, nemohu opravdu nic víc říct nežli že jste nažhavený a málo přemýšlivý týpek, na to že taháte za autem vlek Vás to mohlo napadnout co se stane na mokru(na suchu by tobylo asi jen o malinko lepší) a tak bud´te rád za tuto zkušenost hned v počátku při nové práci minitraktoristy, takže příště trochu přemýšlet alespon´ 20 vteřín dopředu. Pro 94 76 ve Vašem případě to jako dlouholetý řidič ZETORU 16045 odhaduji na profesionální deformaci, je fakt že si snad každý musí čuchnout k té hranici ale vždy to nekončí tak dobře jako u Vás, moc dobře vím co dokáže 20tun bržděných na mokru když se za totáče plnily naplánované dodávky tzv.úsuškú a dělalo se nonstop at´ bylo hezky nebo pršelo a u nás na těch kotárech to bývaly opravdu kasksdérské kousky, ale pokud Vy jste neměl zapojen vzduch tak to bych klasifikoval jako hazardérství.Ještě jen dodatek, kabina CRYSTALU byla konstruována jako bezbečnostní-nevím o nějakém dodatečném rámu a na vlastní oči jsem viděl jak se kolega 2x dokola převrátil s pluhem B 200 a odnesl to jen výfuk a prasklé přední sklo.Bezpečné práci zdar
|
|
 |
|
 |
|
|
 |
|
 |
 |
|
 |
|
|