T4 K14 vs TZ4 K14



                     
host - 168.120 (?) 
15.10.2008 9:40

mohli by ste k tomu štiepkovacu pridat aj nejaky načrtok je t velmi zaujimave chcel by som si aj ja take nieco urobit skuste daky nacrtok vopred dakujem

  
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
                     
host - 84.18 (?), 1.9.2008 19:57

Chcem sa spítať koľko kg utiahne TJ 6,5.

                     
bunny - Zlatý Zahrádkář .Zlatý Zahrádkář. (813) - 176.251 (?), 2.9.2008 23:22

len taka blba otazka, bez pripomienok prosim:

do TK na hydrauliku, hydraulicky olej ci aky? a aky konkretne a kolko hlavne? a manual som pozrel, neviem to najst (bnetvrdim, ze to tam nie je, len som slepy) dakujem

                     
host - 136.195 (?), 3.9.2008 18:12

Do tejto prevodovky ide asi 8 litrov prevodového oleja PP 80 alebo PP 90(po kontrolnú šrubku)a do portálov 0,22 l toho istého oleja

                     
host - 176.65 (?), 3.9.2008 18:56

dakujem, ale myslim hydrauliku, kolko oleja do tej nadrze vedla palivovej a ci hydraulicky ci aky :)

                     
host - 182.202 (?), 6.9.2008 11:02

Zdravím, nemám z tz žádné zkušenosti a proto žádám radu.V tahu mě padá trojkaDekuji JCH.

                     
Jiříček - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (463) - 211.38 (?), 6.9.2008 12:34

Pokud nejsou už zničená kola, stačí dotáhnout kuličku řadící kulisy.Najdete ji na vrchu převodové skříně.Jinak doporučuji stránky Naše traktory ,kde jsou všechna potřebná data.

                     
host - 99.127 (?), 8.9.2008 15:03

Zdravím všechny malotraktoristy, kteří se zabývají jízdou po pozemních komunikacích. Vlastním TK-4-10C a i já občas jezdím po silnici. Prostudoval jsem veškeré dostupné materiály a zde je krátké shrnutí.

Nutno připomenout, že maloktraktory patří dle § 2 zákona č. 56/2001 Sb. o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích mezi tzv. zvlášní vozidla. (Citace zákona: Zvlášní vozidlo je vozidlo vyobené k jiným účelům než k provozu na pozemních komunikacích, které může být při splnění podmínek stanovených tímto zákonem k provozu na pozemních komunikacích schváleno.) Valník za maloktraktor patří rovněž dle zákona mezi zvláštní vozidla. § 78 a 79 pak upřesňuje podmínky provozu zvláštních vozidel.

§ 79, odst. se praví: Pro zvláštní vozidla nepodléhající registraci vozidel v registru silničních vozidel vydá výrobce technické osvědčení zvláštního vozidla. Pro zvláštní vozidla registrovaná v registru silničních vozidel vydá výrobce technický průkaz vozidla.

A tady je podstata věci. Vzpomeňme si pánové na svá mladá léta, kdy jsme po silnicích proháněli svoje prskolety. Měl někdo z vás k mopedu snad technický průkaz. Těžko. Já osobně jsem také jezdil na fichtlu (Jawa 21), který byl úplně nový a bylo k němu pouze od výrobce technické osvědčení, nikoli technický průkaz. Stejné je to i s provozem různých stavebních strojů, které mají rovněz jen osvědčení výrobce - provozujeme jich ve firmě několik a nějsou s tím při kontrolách na silnici žádné problémy.

Tím to ale vše nekončí. Nutno ještě připomenout vyhlášku č. 341/2002 Sb. o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích. V § 8 odst. 3 se praví : Pro zvláštní vozidlo, které nepdléhá registraci, se vydává technické osvědčení zvláštního vozidla. Pro potřeby provozu tohoto vozidla na pozemních komunikacích se vystavuje výpis z technického osvědčení zvláštního vozidla, kterým se jeho provozovatel prokazuje při kontrole prováděnéí Policíí Čes¨ké republiky při dohledu na bezpečnost a plynulost provozu na pozemních komunikacích. Vzor technického osvědčení zvláštního vozidla, které nepodléhá registraci, a výpisu z tohoto osvědčení je uveden v příloze č. 9. Konec citace.

Důležité jsou v této vyhlášce přílohy č.3 - technické požadavky na konstrukci zvláštních vozidel kategorií T a OT (traktorové vleky).Příloha č. 5 pak stanoví technické požadavky na konstrukci jednoosých traktorů (fréz) s přívěsy.

Samozřejmě kategorie T (traktory) se dělí na 4 skupiny dle hmotnosti. Malotraktory TK patří tuším do skupiny T2, ale to najdete rovněž v oné vyhlášce. Nezapomeňte si samozřejmě zaplatit povinné ručení. Problémy by mohly nastat v vaším podomácku sestrojeným vozíkem, který rozhodně neodpovídá žádné normě ČSN a tudíž ani nemůže mít osvědčení.. Raději pro provoz na komunikaích používá přívěsný vozík za osobní automobil, který má registraci i povinné ručení. Jinak samozřejmě není potřeba žádné zvláštní povolení od správce či majitele komunikací a na odbor dopravy bych vůbec pro nějakou výjimku nechodil. Je to nesmysl.

Obracím se proto na kohokoliv z vás, kdo by měl doma technické osvědčení na TK10. Jednodušší by bylo, kdyby výrobce ještě fungoval, pak by se u něj dal vystavit duplikát osvědčení stejně jako například duplikát passportu výrobce k tlakové nádobě.

S pozdravem Standa.

                     
host - 176.71 (?), 23.9.2008 21:52

Zdravím:

 Já kupoval předloni TZ-4K-14 v Agroservisu v Prostějově a technické osvědčení mě vystavily unich tak je zkus kontaktovat.

                     
host - 250.52 (?), 20.4.2009 11:10

Zdravim Vas,

nepodarilo sa Vam niekde ziskat foto technickeho osvedcenia na TK?

Dakujem

zahrada.cz
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika