Starjet - po zahřátí nefunguje vypínač elektrospojky
|
|
|
|
|
|
|
host - 96.44 (?) 4.9.2009 23:02, zobrazeno: 36735x
Zdravím a prosím o radu.Starjet typ AJ 102,rok výroby 2000-motor Brigs Vanguard-dvojválec,18 HP.Po cca 30 min jízdy bez sečení zapnu páčkový vypínač, nože se rozběhnou.Poté potřebuji přejed na druhou stranu silnice-vypnu vypínač, a pak at dělám co dělám-nože se nerozběhnou.Můžu mačkat i tlačítko které je v jedné řadě s vypínačem světel a přepínačem "Man-Aut" a stejně se nic neděje.Mám ale vyzkoušené že když nože nahodím a nevypínám, tak seču do té doby než mi dojde benzín-třeba hřiště.Tak v čem je prosím Vás problém.Za nádrží u osy volantu jsou snad nějaká relátka.Má to s tím něco společného.Děkuji za každou radu, protože čekat pokaždé 30 min, než traktor schládne-tak si nevydělám ani na slanou vodu.A servis zrušili.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 45.244 (?), 5.9.2009 10:04
I já Vás zdravím ač nemám u svého traktoru tuto vymoženost a ani ji moc neobdivuji pokusím se malinko přispět nevím zdali radou ale alespon´ zkušenosti s jinými stroji které měly obdobné zařízení.Nejprve bych oslovil nějakého autoelektrikáře protože ovládání je opravdu přez relátko které dává impuls nejakému elektromagnetu který pak vlastně zajistí ono spuštění sekání.pokud nemáte dostupného elektrikáře tak Vám nezbude nic jiného než začít postupovat od onoho příslušného vypínače po kabelu k dalšímu el.zařízení-asi to relé a zjistit zdali po opětovném vypnutí a zapnutí pouští proud dále, pokud ano tak vadný by měl být asi elmagnet, ještě se přesvěčte zdali nemáte někde v okruhu tepelnou pojistku.Přímou zkoušku elmagnetu můžete provést tak že odpojíte původníkabely a nahradíte je jinými kabely přímo od baterie ale dejte pozor na polarizaci, pokud přiložíte tyto dráty na kontakty tak by měl elmagnet cvaknout a mě by jste vydět nějaký pohyb převodu z něho na mechaniku zapínání sekání, není to nic náročného a je to rychlé zjištění závady, přeji brzké odhalení závady KP
|
|
|
|
|
|
|
host - 96.44 (?), 5.9.2009 12:04
Zdravím pane KP, tak jsem vyměnil spínač rozběhu nožů který je hned na panelu u volantu-měl jsem náhradní nový.Po oddělání nádrže jsem přišel na ty předpokládané relátka-jedno na start, jedno na rozběh nožů.Jsou pětikontaktová tak jak u Favoritu.Zdá se že to rozběhové bylo těmi otřesy povysunuté.Pro jistotu jsem ho vyměnil taky, a pojistil elektrostahovacím páskem.Pokud bych mohl jěště prosit o radu-kde se nachází ten elmagnet?Traktor je přeci jenom Obecní-nerad bych něco zmrvil, a pak už bych neměl lautr ničím dělat.Jedna věc je jistá-traktor je 10let starý, má najeto 707.2 mt.A není to jediná závada-kolikrát jsem "tlačil" protože nefungovalo dobíjení.Ale na nový nejsou prachy.Děkuji za radu.Darek M.
|
|
|
|
|
|
|
host - 96.44 (?), 15.9.2009 3:13
Zdravím všechny samouky kteří bud vlastní nebo jsou pověřeni opravami a chodem traktůrku Starjet.Prosil jsem tady o radu jak uvést do chodu rozběh nožů, když se motor přehřeje.Závada byla nakonec v elektromagnetu-elektrospojce, která se nachází pod hlavní řemenicí.Na patice pro el.připojení není vidět-pokud chcete proměřit kábly a zjistit jestli do elektrospojky jde proud-musíte je prostě nahmatat.Na plusovém káblíku je napájen odpor nebo kondenzátor.Proto nesmíte při opětovném zapojení do patic zaměnit polaritu.Podle hmatu-mínusová patice je vlevo, plusová vpravo.A tohle je rada pro ty sekáče kteří jsou na výjezdu daleko od dílny ale pozemek se nějak dosekat musí."Načlá" el.spojka se chová tak jak startovací věnec v autě.Takže postup je následující 1.Otočíte startovacím klíčkem-nestartujete! 2.Páčkový spínač pro rozběh nožů dáte do polohy zapnuto.3.Nožema v bubnu otáčíte tak dlouho až uslyšíte cvaknutí v elspojce.4.Vypnete páčkový spínač rozběhu nožů.Poté normálně nastartujete motor a při plném plynu zapnete páčkový spínač rozběhu nožů.Nože se normálně rozběhnou a můžete dokončit dílo.Tato rada se ovšem týká dosečení termínovaných zakázek-jako fotbalové hřiště před zápasem apod.Pokud spínač rozběhu nožů vypnete, musíte celý postup opakovat.Cenu nové el.spojky jsem na netu nenašel.Na závadu dobíjení jsem zatím nepřišel, ale tlačit Satarjet přez celou vesnici je nezapomenutelný zážitek.Snad se pan KP, nebo někdo jiný smiluje a poradí.Naslepo vyměnovat odpojovač za 4.tisíce není řešení.Děkuji Darek M.
|
|
|
|
|
|
|
host - 45.244 (?), 16.9.2009 8:14
Zdravím Darku, jsem rád že jsem Vám mohl alespon´malou radou pomoci při odhalování závady, s tím dobíjením to asi bude už opravdu na autoelektrikáře, osobně jsem ještě neměl motor demontovaný takže nevím čím je motor vybaven ale mám kamaráda autoelektr.tak se ho zkusím zeptat, jinak opět mohu pouze laicky poradit při nastartovaném motoru změřit na kabelu vycházejícím z jeho útrob zdali dává proud a pokud ano tak není li jeho vedení přez spínací skřínku k baterii někde přerušen.S pozdravem a přáním odstranění závady KP
|
|
|
|
|
|
|
host - 96.44 (?), 20.9.2009 15:40
Zdravím pane KP-ta rada od vašeho kamaráda bude k nezaplacení, protože servismeni jsou se vším hodně rychle hotoví.Doptal jsem se po tel.-popsal problém a odpověd?-cituji"Kolik jste naměřil na baterii když je traktor v chodu?" Já na to 12 V. Odpověd servismena"Na baterii musíte naměřit, jestli je traktor v chodu 13.5 V.Máte vadné dobíjecí relé-neboli Tyristor.Cena 4200,-".Mě na tom celém udivuje fakt, že z motoru lezou tři dráty-jeden z nich bude kostra, a ani na jednom jsem nenaměřil ani volt.Podle mě to celé funguje tak-že z motoru vychází 12 volt, které se právě v tom Tyristoru naindukují na 13.5 volt a ty pak přes odpojovač dobíjí baterku.Odpojovač je umístněn za kastlou baterie, Tyristor je umístněn u levé svíčky z čelního pohledu.Je třívývodové.Pokud je múj předpoklad správný tak ten Tyristor nemusí být vůbec vadný.Když do něho volty netečou nemůžou ani vytékat.KdybysTe se mohl zeptat toho kamaráda jak to dobíjení funguje.Třeba je to úplně jinak.Jedna věc je jistá-pokud před startováním naměříte na baterce 11.5 volt-nemusíte ani vyjíždět z garáže.Sice nastartujete ale po 50 minutách už tlačíte nazpět.Odpojovač stojí přez 4000,-elektrospojka 3500,-.Vypadá to že sníh v zimě budu z chodníků odhrnovat lopatou.Díky Darek M.
|
|
|
|
|
|
|
host - 45.244 (?), 22.9.2009 19:52
Tak nevím zdali Vás potěším, kamarád ještě toto nikdy neopravoval ale potvrdil mi správnost mé rady odskoušení za běhu motoru mezi vodiči a kostrou, jsou tam cejkem 3,jeden by měl být na zhasínání motoru a 2 od cívek na výrobu proudu, jeden by měl být stejnosměrný a druhý střídavý, alespon´takhle mi vyzněl překlad mého návodu na traktor s mototem BS.Pokud Vám to jak jste psal proud nedává tak asi závada bude v cívce v motoru nebo uklepaný drátek od cívky.Jinak mohu opět malinko poradit ale jen VÁM, nechci aby mě zde někdo napadal za obcházení bezpečnostních prvků.Tyto motory pracují i bez baterie, ta slouží pouze k nastartování no a pokud chcete celý den sekat tak nastartujete, jen odpojíte bezpečnostní spínače co by měly traktor po sesednutí zhasnout, většinou jsou pod sedačkou a na spouštěči sekacího ústrojí a motor při vysypávání nezhášíte a tudíš nespotřebováváte proud z baterky, ale opět upozornuji po těch posledních malérech s dětmi u sekaček aby to někdo nebral jako doporučení, samozřejmostí je pokaždé nejprve vypnout sekání a až poté sestoupit z traktoru.Nevím zdali Vám to bude něco platné, ještě jak jste psal o měření na vodičích mezi sebou, myslím že by jste měl měřít mezi vodičem a kostrou.Přeji úspěch. KP
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 96.44 (?), 11.10.2009 17:25
Zdravím p.KP.Jsem velice rád že dnes ještě existují lidi kteří poradí, podělí se se zkušenostmi s těmi méně zdatnými.Tak jsem servismenovi poslal email s prosbou o radu-abych nemusel rozdělávat půl mašiny, myslíte že odpověděl?Hajzl jeden-využívá toho že v celém bývalém severomoravském kraji jsou dva servisy.Z toho ten druhý nepřipadá vůbec v úvahu.Takže od něho bereme všechny náhradní díly co se dají svépomocně vyměnit.Za hodinu bere až 300,-traktor si odveze a přiveze sám-to je snad jeho jediná deviza.Kolik učtuje kilometrovné-ani radši nevědět.Traktor šel na generálku-takže vymění co uzná za vhodné.Já tipuji cenu se vším všudy 20tis.Pak Vám napíšu kolik doopravdy.Říkáte si-proč se rozčiluje, vždyt traktor je Obecní-on to platit nebude.Když uvážíTe kolik mi ušlo peněz-protože byl neustále nepojízdný a že mě starosta propustil protože prostě nemá prachy-20tis.je dost, pak se není čemu divit.A to jsem odrovnal svoji pojezdovku aby tráva nepřerostla.Nová stála 13 tis.Proč to všechno píšu-dokud jsme měli servisy za rohem a byla konkurence opravy byly poloviční.Takhle si s náma dělá co chce, a my mu musíme zobat z ruky.Myslíte že Husgvarna vezme do opravy Starjet-ani omylem.Je dobře že nám sem nevlezl žádný posměváček, volty jsem měřil samo proti kostře.Ovšem k čemu je na mašině štřídavý proud to mi není jasné, baterku na nabíječce nabíjíte 14 V ss-nebo se pletu?A ty bezp.spinače jsem měl proklemované-hned co jsem na to sedl.My máme tři-první je pod sedačkou, druhý jistí ruční vyklápění koše-ale pokud je kostra koše stářím "načlá" je to jen na otravu-než najdete tu správnou pozici, to je věc.Navíc se o to víc opotřebovávají lamely el.spojky.Třetí-a ten jsem si nechal je plnění koše na automat.Je s ním pak lepší manipulace a netrhá se tak ta umělá sítovina, navíc se nazanese tunel.Když na "Palubovce" přepnu na manuál-tak ten spínač vyřadím.Ovšem pak koš s bolavými zády vysypu jen stěží.A tunel ucpaný až do bubnu.Schválně až to přijde si změřím kam až mi těch 13,5 V jde a odkud.Já se vyučil elektro v Mohelnici-83,ale pro opravy "Mezáckých" motorů-měřák jsem v ruce ale nikdy neměl.Spíš stahovák a autogen.Dík jste fajn chlap.Takových víc tak ty servisy odrovnáme.A když seču-kopu děcka do řiti.Darek M.
|
|
|
|
|
|
|
host - 147.207 (?), 21.10.2009 22:30
Zdravím, nedávno sem řešil dobíjení na 8mth starém AGS a po proměření cívek a výměně regulátoru se přišlo na vadu konektoru. Regulátor sem vzal z nového, traktor je v záruce, že, takže než začnete měnit půl traktoru projděte kabely. Vím nemá to s el. spojkou nic společného, ale taky nápad. Jo a mezi náma když máte tu Husqvarny za rohem viděl jste ty čepy na přední nápravě??? A zeptejte se na škubání řemenů. Zlaté AGS. Když se vyklepe čep vymění se za 100,- kus a jede se dál. Nevím co máte v okolí za servis, ale věřte že na Husqvarnu stojí díly minimálně jednou tolik (mimo díly motoru ty jsou podobné- ne-li shodné). Pevné nervy.
Asi ten druhý servis ze Severní Moravy.
|
|
|
|
|
|
|
host - 230.6 (?), 30.6.2013 20:28
Zdravím všechny majitele sekacího traktorku Starjet A 102.Nepíši k tématu ale nenašel jsem žádnou jinou diskuzi o tomto stroji.Mám takový problém s motorem.Při startování starter otáčí motorem velmi pomalu, jako by jej někdo brzdil, Napadnul mne vadný starter a tak jsem jej demontoval, rozebral,nikde nic vše v pohodě, tak jsem ho promáznul a vyzkoušel na "tvrdo"se start.kabely na baterku a fičel o 106.Po namontování zpět na motor zase to pomalé otáčení, řekl bych že je to tak o3x měně než točil před závadou.Kolega má ten samý tak přijel ke mne, sundali jeho starter a ten samý problém.Tak jsme dali můj startér na jeho a super, startér točil motorem jak divý.Tak teď jsme z toho v pr... i:)Motorem jde ručně otáčet ale jakmile zapnu startér tak někdy jen startér zajede do věnce a ani s ním nepohne.Tak trošku jsem kutil, hrabu se ve všem ale tady si opravdu nevím rady, Nestalo se to někomu z vás???Ješte doplním že jsem vytáhnul autobaterii a výkonu 60Ah a kabelama jsem to zhusil na prudko přímo na startéru a furt to samé.Děkuji za každou radu čím by to mohlo být než to odvezu do servisu.Záruka už skončila:(
Štýber
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|