Sekačka GTM 500SP1 - nefunguje pojezd
|
|
|
|
host - 32.72 (?) 2.6.2014 17:29
Tak je spatná převosovka pojezdu, respektivě šnek, který je plastový, tak to jsem nečekal, to že vydrží sekačka 2 roky a tři měsíce mě dost naštvalo, kolik bude stát oprava jsem ještě nezjistil.
Nemáte někdo nějaké zkušenosti?
Díky za info
Umístění příspěvku v diskuzi Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 32.209 (?), 26.5.2014 18:17, zobrazeno: 52777x
Sekačka GTM 500SP1-2,5 roku stará, zničeho nic přestal fungovat pojezd. Lanko je vpořádku, řemen napnutý, poradíte prosím?
Díky
|
|
|
|
|
|
|
host - 30.56 (?), 28.5.2014 13:32
Podle mě máte pokažený pojezd. Myslím že ho budete muset opravit.
|
|
|
|
|
|
|
host - 140.103 (?), 28.5.2014 14:14
Neduh čínských sekaček, všechny sekačky od všech výrobců jsou víceméně na jedno brdo, motor Briggs nebo Hodna, dole nůž. Rozdíly jsou právě v nekvalitě toho ostatního. Značkový motor šlape, na plechovém skeletu se nemá co porouchat, ale právě zmíněný pojezd je u číňana zdrojem častých poruch, hold laciná sekačka.
|
|
|
|
|
|
|
host - 225.183 (?), 1.6.2014 21:12
Tak jsem předal sekačku k opravě a čekám co bude
|
|
|
|
|
|
|
host - 32.72 (?), 2.6.2014 17:29
Tak je spatná převosovka pojezdu, respektivě šnek, který je plastový, tak to jsem nečekal, to že vydrží sekačka 2 roky a tři měsíce mě dost naštvalo, kolik bude stát oprava jsem ještě nezjistil.
Nemáte někdo nějaké zkušenosti?
Díky za info
|
|
|
|
|
|
|
host - 9.6 (?), 2.6.2014 20:36
Šnek bývá kovový, válcovaný. Plastové je šnekové kolo a odchází nejčastěji tehdy, když se se strojem špatně zachází...
|
|
|
|
|
|
|
host - 32.52 (?), 2.6.2014 23:33
nevím jak bych mohl špatně zacházet, s pojezdem sekám jen na rovných místech a sám, nikdo jiný sekaČKU nepoužívá, proč je šnekové kolo plastové???
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 136.63 (?), 3.6.2014 7:15
Zdravím, šnek i kolo jsou z kovu ale výrazný konstrukční nedostatek jsou opěrné podložky axiálních ložisek, které jsou plastové. Závada vznikne tak, že se axiální ložisko "propadne" do této opěrné podložky a spojka přestane spínat. Příčina je vysoká teplota axiálního (nebo obou) jehlového ložiska a tímto dojde k změknití plastové podložky a její deformaci. Původ přehřátí se bych viděl ve špatném nastavení zapínacího lanka a tím nedokonalému sepnutí kuželové spojky a vzniku teploty třením. Rozhodně nedoporučuji u těchto převodovek řídit rychlost pojezdu prokluzem spojky, vždy mít zapínací rám pojezdu zcela přimáčnutý k rámu řidítka. Oprava převodovky není běžně možná, protože náhradní díl je bohužel jen celá převodovka. Šikovný kutil nebo dobrý servis však umí vyrobit podložku (ky) z kovu a jehlová axiální ložiska jsou běžně dostupná. Při opravě je dobré hned vyměnit i těsnící gufera, i když rozměry gufer nejsou zcela běžné tak i v Česku se dají sehnat. Standa.
|
|
|
|
|
|
|
host - 32.52 (?), 3.6.2014 7:50
Děkuji Standovi za vyčerpávající odpověd
|
|
|
|
|
|
|
host - 234.134 (?), 6.6.2014 14:58
Dovolím si nesouhlasit, šnek je u gtm převodovky plastový!!! Mám je v dílně rozebrané a můžu doložit fotkou. Tento problém má skoro každá převodvka po 3 letech, pokud se špatně používí pojezd. Petrr.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|