Neduh čínských sekaček, všechny sekačky od všech výrobců jsou víceméně na jedno brdo, motor Briggs nebo Hodna, dole nůž. Rozdíly jsou právě v nekvalitě toho ostatního. Značkový motor šlape, na plechovém skeletu se nemá co porouchat, ale právě zmíněný pojezd je u číňana zdrojem častých poruch, hold laciná sekačka.
Tak je spatná převosovka pojezdu, respektivě šnek, který je plastový, tak to jsem nečekal, to že vydrží sekačka 2 roky a tři měsíce mě dost naštvalo, kolik bude stát oprava jsem ještě nezjistil.
Zdravím, šnek i kolo jsou z kovu ale výrazný konstrukční nedostatek jsou opěrné podložky axiálních ložisek, které jsou plastové. Závada vznikne tak, že se axiální ložisko "propadne" do této opěrné podložky a spojka přestane spínat. Příčina je vysoká teplota axiálního (nebo obou) jehlového ložiska a tímto dojde k změknití plastové podložky a její deformaci. Původ přehřátí se bych viděl ve špatném nastavení zapínacího lanka a tím nedokonalému sepnutí kuželové spojky a vzniku teploty třením. Rozhodně nedoporučuji u těchto převodovek řídit rychlost pojezdu prokluzem spojky, vždy mít zapínací rám pojezdu zcela přimáčnutý k rámu řidítka. Oprava převodovky není běžně možná, protože náhradní díl je bohužel jen celá převodovka. Šikovný kutil nebo dobrý servis však umí vyrobit podložku (ky) z kovu a jehlová axiální ložiska jsou běžně dostupná. Při opravě je dobré hned vyměnit i těsnící gufera, i když rozměry gufer nejsou zcela běžné tak i v Česku se dají sehnat. Standa.
Dovolím si nesouhlasit, šnek je u gtm převodovky plastový!!! Mám je v dílně rozebrané a můžu doložit fotkou. Tento problém má skoro každá převodvka po 3 letech, pokud se špatně používí pojezd. Petrr.