Poraď s opravou křovinořezu Oleo-Mac 740
|
|
|
|
|
|
|
host - 6.105 (?) 3.8.2008 16:29, zobrazeno: 43251x
Asi po 15-ti minutách sečení se sami zvýší otáčky, i když pustím páku plynu motor jede a pořád zvyšuje otáčky.Vždy musím jemně zakroutit šroubek na karburátoru(ten blíže válci).Seřídim si to tak že se na volnoběh hřídel zastaví, motor "bublá"a na přidáni plynu motor reaguje plynule a můžu zase pracovat.Po chvíli se to celé opakuje a znovu seřizuju tím šroubkem.V servisu Mauntfield jsem se ptal jestli se ten šroubek může odkroucet sám vibracemi motoru.Řekli že to těžko a že to mám donést dát jim 3500 na nový karburátor a uvidíme co to udělá! Ha ha, za tolik jsem ho koupil, byl 5 let starý a já ho používal 2 roky bez problému.Mauntfield servis dostal jménu jakému jsem se různě doslech.Diky za připadne rady
|
|
|
|
|
|
|
|
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 103.201 (?), 3.8.2008 16:41
Jestli jsem to dobře pochopil, tak upravujete stav otáčením L šroubu na karburátoru. Podívejte se, jestli má pod sebou pružinku, která jej fixuje v dané poloze. Pokud tam je, tak si zapamatujte správné nastavení a jestli se samovolně změní - šroubovák se značkou. U starších strojů nelze vyloučit zásah do karburátoru - násilné dotažení šroubu trysky, a tím neopravitelné poškození sedla. Potom je stav vhodný na výměnu karburátoru. To ale nemusí být Váš případ. Nejprve zjistěte, zda je nastavení šroubu neměnné a zda jsou těsnění u karburátoru/válec v pořádku a šrouby dotažené. Jednodušší varianta je to, že seřizujete šroub volnoběhu, protože se Vám špatně vrací plyn, protože je tam něco vychozené, nebo nemanazané lanko, příp. unavená pružinka, nebo něco jiného brání úplnému vrácení akcelerační klapky do výchozí polohy - nastavený volnoběh - v rukojeti nečistoty, nebo seřízení lanka, např.
|
|
|
|
|
|
|
host - 6.105 (?), 4.8.2008 13:21
Vážený J.S.,děkuji Vám za fundovanou odpovědˇ které se mi v tom servise nedostalo.Probíhalo to jako že "my si s tím nebudeme hrát prostě dejte prachy a uvidíme".Vámi popsanou možnost nevracení se plynové páčky nebo lanka a absenci pružinky můžu vyloučit.Za doby co ho mám se nic násilně nedotahovalo, seřizoval jsem to podle rad znamého co s tím pracuje v terénu a řeší "maličkosti"za provozu.Na prodejně Stihlu mi poradili dát na závit toho šroubku jakousi adhezivní pastu nebo teflonovou pasku, ale to jsem nedělal.Zapomněl jsem minule připsat že za chodu, když to jede neovladatelně naplno stačí se strojem prudčeji pohnout a ten začne jakoby tůrovat.Po zhasnutí a opravdu minimálnim dotažení zase jede 15 min v pohodě.Díky za připadne vyjádřeni, s pozdravm m.k.
|
|
|
|
|
|
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 103.201 (?), 4.8.2008 17:27
Zde je to náznak na více závad. Změny pohybu, které mají vliv na chod motoru jsou v jednodušších případech způsobeny chybným nastavením karburátoru. Dále nevím, jestli to dělá až když je méně benzínu v nádržce - to by mohlo být způsobeno absencí filtru v nádržce, nebo prasklou hadičkou - případně není dobře nádržka odvzdušněna - vyrovnání tlaku. Další možnost je při změně polohy za provozu to, že rotující díly - klikovka nemá v pořádku hřídelové těsnění, a to se projeví zatím jen při vychýlení stroje do strany. Postupně to ověřte, myslím jednodušší úkony, podle stavu se potom musí přistoupit k těm složitějším. Zdůrazňuji - ověřte dotažení a stav těsnění kolem karburátoru, pod válcem i na samotném karburátoru - zde bych ověřil i jednotlivé díly - jehlový ventil, membrány a vahadlo, které ovládá jehlový ventil.Dále ověřte, zda jde nasát hadičkou, která vede ke karburátoru opakovaně 20ml benzínu stříkačkou - nesmí být zejména po druhém nasátí poloviční či méně.
|
|
|
|
|
|
|
host - 234.4 (?), 7.4.2009 9:52
Dobrý den,
vidím, že Oleo-Macu rozumíte, zeptám se také na jednu věc. Sekal jsem se svým křivonořezem (používal jsem zrovna sekací kotouč nikoliv strunu) a najednou začal celý odspoda vibrovat. Okamžitě jsem vypnul a pokoušel se zjistit, kde je problem. Nic jsem nenašel. Když nyní nastartuji, už nic nevybruje, problém ale je, že z dolního kloubu (to, co spojuje velkou dlouhou hřídel s hřídelí, na které je připevněn sekací kotouč) se ozývá podivný zvuk, jako kdyby se něco o něco brousilo a celý ten kloub se šíleně zahřeje. Pokoušel jsem se vše rozebrat, ale do kloubu se nedostanu, tak tam nedokáži posoudit, co asi může být špatně. Vůli v ložiscích nepozoruji. Nedostatkem maziva to není, mazal jsem dost a pravidelně.
Předem děkuji za radu.
|
|
|
|
|
|
|
host - 92.29 (?), 11.5.2013 13:45
Dobrý den, chci se zeptat jestli nemá někdo zkušenost s menším problémem.Když mám nasazenou hadičku s přívodem benzínu, tak se to celé zalije benzínem a nejde nahodit, ale jakmile se hadička odpojí, tak to naskočí a vyjede zbylý benzín.Zkoušel jsem i u nastartovaného motoru nasadit zpět hadičku přívodu, ale okamžitě se udusí.Při startování s nasazeným přívodem teče benzín z výfuku a dokonce i z filtru vzduchu, už nevím co s tím.Dík za radu.
|
|
|
|
|
|
|
host - 214.32 (?), 21.7.2013 22:59
Dobrý den,
mám naprosto stejný problém a nevyřešil ani Béďa Trávníček, čistili ultrazvukem karburátor a seřizovali dle tabulek, nová svíčka a kontrola zapalování, ale výsledek stále stejný. Já se domnívám, že bude problém s membránami, nebo plovákem, a za nový karburátor se mi 1200 dávat nechce. Nepodařilo se vám vyřešit? Díky, Karel
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 136.63 (?), 22.7.2013 8:38
Zdravím Karle, ve které "travníčkovně" jste měl stroj na opravu. Pokud si servis neumí poradit s takovou banalitou, tak je to ostuda. Karburátor rozhodně nekupujte a odneste stroj jinam. Standa.
|
|
|
|
|
|
|
host - 167.128 (?), 22.7.2013 14:30
Dobrý den,
Stando díky za odpověď, možná jsem se špatně vyjádřil k problému, mně také nejde nahodit, dokud neodpojím benzín.hadičku. Při troše cviku a politém chodníku(na trávníku už mám vypálené kolečko, jak se z hadičky tlačí benzín) se mi povede hadička nasadit zpět a křovinořez už nechcípne, i když se chvíli znovu dusí. Ale když už jede, tak v otáčkách drží dobře. Ale start je pro zábavu celému okolí. Byl jsem v Písku.
|
|
|
|
|
|
|
host - 192.242 (?), 23.7.2013 14:10
Nie som odborníkom na krovinorezy, no ked je motor zaliaty tak velkým množstvom paliva, že ho motor nedokáže spálit, je na vine zle nastavený plavák alebo nefunkčný plavákový ventil v karburátore. Ked ste mali na mysli odpojenie palivového potrubia, tak viete smer, ktorým sa vybrat.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|