Potvrdzujem, Honda GCV160 je nešťastie!!! Neustále problémy s karburátorom. Neustále ho treba čistiť, často pomôže až ultrazvuková čistička. Podľa servisného technika, asi v 30% prípadov nepomôže ani ultrazvuk, treba vymeniť celý karburátor. Problém je ten, že v telese karburátora sú vyvrtané kanáliky pre benzín s veľmi malým priemerom. V kanáliku sa usadia nečistoty z benzínu, alebo ešte častejšie samotný kanálik chytí tzv. bielu koróziu (spôsobí ju skondenzovaná voda z benzínu s prídavkom etanolu). Táto korózia sa dá "rozbiť" iba ultrazvukom, ale niekedy nepomôže ani ultrazvuk. Na vine nie je ani tak samotný benzín s prídavkom etanolu, ako fakt, že spomínané vývrty sú zrejme príliš tenké a to spôsobuje obidva vyššie spomenuté spôsoby upchatia. Čiastočne upchatý kanálik spôsobuje nepravidelný "nedostatok" benzínu ktorý je rozprašovaný tryskami do difúzora a v konečnom dôsledku spaľovaná zmes neustále mení zloženie. Celkový regulačný systém otáčok motora do značnej miery tieto výkyvy množstva a zloženia zmesi dokáže kompenzovať, ale občas to už nedokáže a výsledkom je známe kolísanie otáčok (pumpovanie, úplne rovako pumpuje aj pri prázdnej nádržke, kedy do karburátora priteká málo benzínu a neprevidelne). Ale to ešte nie je všetko. Tým, že sa nepravidelne mení zloženie spaľovanej zmesi, (pomer vzduchu a benzínu), v konečnokm dôsledku trpí aj samotný motor, hlavne ventily, ktoré sú oveľa viac tepelne namáhané, ako pri správnom zložení zmesi. Po určitom čase prestane výfukový ventil tesniť (začne podfukovať) a v krátkej dobe odíde celý motor. Príznakom tohto stavu je čierný dym pri zvyšovaní otáčok, resp. pri väčšom zaťažení, súčasne rapídne stúpne spotreba benzínu a olej veľmi skoro sčreneje, sviečka je tiež úplne čierná. A je dobojované, lebo takto "opotrebený" motor Honda GCV 160 je vďaka jeho konštrukcii neopraviteľný. Nový motor stojí okolo 80% z ceny novej kosačky. Takže je úplne dobojované. Lepšie je kúpiť novú kosačku, ale doporučujem, už nie Hondu. To Vám radím po vlastnej 5 ročnej skúsenosti s motorom Honda GCV160. Predtým som používal 17 rokov kosačku s motorom Brix. Po 17 tich rokoch kosenia 20 árového pozemku plus ešte ďalšej trojročnej odstávke, s trojročným zbytkom benzínu v nádržke po asi desiatich stlačeniach benzínovej pumpičky chytil na prvé potiahnutie šnúrou. Asi 2 až 3 sekundy modrý dym, ďalej už bez dymu, pravidelný chod, samozrejme menší výkon a trocha zápachu z výfuku, ale bez dymu. To je motor! Skoro ako holiaci strojček od Brauna, používam ho od roku 1974. Okrem výmeny sieťok nič. Každý deň sa s ním holím. 46 rokov.
Na záver, kosačka s motorom Honda GCV 160 podľa môjho názoru je vhodná len pre toho, kto je ochotný aspoň 2 krát do roka bežať s ňou do servisu a nevadia mu neustále náklady na kontroly a opravy. A určite nesúhlasím s tvrdením, že problémy spôsobuje nevhodný alebo starý benzín. Spôsobuje ich zlá konštrukcia karburátora a nešťastná konštrukcia motora "na jedno použitie" - valec, piest, ventily sú prakticky neopraviteľné.
Prajem Vám veľa trpezlivosati, pevné nervy a dostatok financií pri prevádzkovaní motora Honda GCV 160. A.V.