Mulčovač Vari nebo Dakr?
|
|
|
|
host - 14.14 (?) 8.5.2011 19:14
Tekton volnoběžky pravda nemá, když se zapnete pojezd kola se uzamknou a zabírají obě, pokud je pojezd vypnutý otáčí se volně nezávisle na sobě. Výhodou použití půlřemenice pro každé kolo je maximální jednoduchost a tudíž i spolehlivost. Reklamací je naprosté minimum. Navíc Tekton je řekl bych velice šikovně vyřešen s nízkou hmotností (takže otáčení se spojenými koly v záběru není tak hrozně neřešitelný problémem) i vyvážením, kdy je motor pěkně mezi koly, takže když vám dojde palivo na opačném konci vesnice není problém mašinu dotlačit domů (majitelé Otav ať zavzpomínají jak skvěle vyvážený stroječek to je). A pokud palivo je- pojezd pracuje nezávisle na otáčení bubnu.
Za mě Dakr Tekton, podle terénu bych zvolil buď Hondu 5500/ Hondu 6500 nebo B&S 850 (OHV) s tlakovým mazáním pokud je terém hodně svažitý. V rozhodování mezi B&S 650 (SV) nebo Hondou 5500/6500 (obě OHC) bych pro porovnání řekl že Honda méně žere, má lepší kroutící moment, na druhou stranu v případě poruchy jsou díly na Hondu řádově o 1/4 dražší (což může kompenzovat právě ta nižší spotřeba paliva) ale pozor na zlobivé karburátory Hond v kombinaci s naturalem, kdy dochází k oxidaci a přicpávání kanálů karburátorů a následnému houpání motoru v provozních otáčkách. Mám dobré zkušenosti s obyč Tektonem s Briggsem 650 s diskovou sekačkou, motor je velice jednoduchý a spolehlivý a sežere skoro všechno. U mulčovače je potřeba větší rezervy výkonu motoru protože stéblo trávy je posekáno několikrát narozdíl od disku s noži kdy je po useknutí položeno stranou a disk seká další a další stébla, proto kombinaci B&S 650 s mulčovačem z výběru záměrně vynechávám.
Z.F.
Umístění příspěvku v diskuzi Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
vili1 - (1) - 51.182 (?), 14.5.2010 17:36, zobrazeno: 31788x
Dobrý den! Máte někdo zkušenosti s mulčovači Vari Hurricane F-530 nebo DAKR Tekton? Zvažuji nákup pro ovocnou zahradu cca 3000m2 ve svahu, zatím jsme to vždy odřeli sekačkou bez koše a trávu nechali ležet, tohle by mělo dělat to samé, jen by se to nemělo tak hltit (doufám:-). A raději motor od Briggse nebo Hondu? Děkuji za rady!
|
|
|
|
|
|
|
host - 58.185 (?), 14.5.2010 19:04
Doporučoval bych vám Tekton Enduro od Dakru. Hlavní devízou je přestavitelnost na diskovou sekačku o záběru 60 cm a špičkový motor Briggs 850 I/C series s litinovou vložkou válce, auto sytičem, olejovým filtrem a výkonem 6,5 HP.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 14.14 (?), 8.5.2011 19:14
Tekton volnoběžky pravda nemá, když se zapnete pojezd kola se uzamknou a zabírají obě, pokud je pojezd vypnutý otáčí se volně nezávisle na sobě. Výhodou použití půlřemenice pro každé kolo je maximální jednoduchost a tudíž i spolehlivost. Reklamací je naprosté minimum. Navíc Tekton je řekl bych velice šikovně vyřešen s nízkou hmotností (takže otáčení se spojenými koly v záběru není tak hrozně neřešitelný problémem) i vyvážením, kdy je motor pěkně mezi koly, takže když vám dojde palivo na opačném konci vesnice není problém mašinu dotlačit domů (majitelé Otav ať zavzpomínají jak skvěle vyvážený stroječek to je). A pokud palivo je- pojezd pracuje nezávisle na otáčení bubnu.
Za mě Dakr Tekton, podle terénu bych zvolil buď Hondu 5500/ Hondu 6500 nebo B&S 850 (OHV) s tlakovým mazáním pokud je terém hodně svažitý. V rozhodování mezi B&S 650 (SV) nebo Hondou 5500/6500 (obě OHC) bych pro porovnání řekl že Honda méně žere, má lepší kroutící moment, na druhou stranu v případě poruchy jsou díly na Hondu řádově o 1/4 dražší (což může kompenzovat právě ta nižší spotřeba paliva) ale pozor na zlobivé karburátory Hond v kombinaci s naturalem, kdy dochází k oxidaci a přicpávání kanálů karburátorů a následnému houpání motoru v provozních otáčkách. Mám dobré zkušenosti s obyč Tektonem s Briggsem 650 s diskovou sekačkou, motor je velice jednoduchý a spolehlivý a sežere skoro všechno. U mulčovače je potřeba větší rezervy výkonu motoru protože stéblo trávy je posekáno několikrát narozdíl od disku s noži kdy je po useknutí položeno stranou a disk seká další a další stébla, proto kombinaci B&S 650 s mulčovačem z výběru záměrně vynechávám.
Z.F.
|
|
|
|
|
|
|
Z.B. - Stříbrný Zahrádkář (104) - 232.107 (?), 8.5.2011 20:18
Nemáte zkušenosti i s f-530 při sekání v sadu při častém zatáčení. Osobně mám trochu zkušenosti s mulčovačem vari. S dakrem jsem nemulčoval, ale na plácku před prodejnou bylo zatáčení znatelně obtížnější. Předpokládám že na trávě to bude lepší, ale chtělo by to slyšet někoho kdo má nasekáno s oběma stroji více hodin.
Já bych raději s motorem briggs intec, protože při mulčování není výkonu nikdy dost a honda je slabší a má i nižší krouťák. Navíc levnější díly a neucpávající se karburátor se mi líbí víc. A tu trochu benzínu navíc bych neřešil.
|
|
|
|
|
|
|
host - 64.82 (?), 8.5.2011 20:23
Když už bych se rozhodoval o mulčovači, bral bych výše zmíněný DAKR Tekton v provedení Enduro s motorem Briggs 850 I/C - sice nemá plnohodnotné tlakové mazání, ale profi rozvod OHV a olejové čerpadlo s filtrem - tlakovou filtraci oleje. Velkou výhodou je valivé spodní uložení kliky a litinová vložka, automat sytič nechybí. Stroj se prodává stejně draho jako s Hondou GCV 190A.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 178.235 (?), 9.5.2011 7:23
Je to dobrá kombinace.Mám ještě starou širokorozchodnou bubnovku Lakr.Tam by manévrování bez volnoběžek v kolách bylo únavné.Nové sekačky tak velký rozchod kol už nemají a příčný pohyb asi bude snadnější. AB
|
|
|
|
|
|
|
astinemugi - (3) - 60.236 (?), 8.5.2011 22:02
Mám prvotní zkušenosti s mulčovačem F-600. Trávu do 30cm zlikviduje a zapraví do trávníku na 2. a 3. rychlostní stupeň bez větších obtíží. Při větší výšce nebo větší hustotě trávníku je nutno počítat i s provozem na 1. převodový stupeň. Prozatím jsem se strojem velmi spokojen. K dokonalosti mu chybí snad jen silnější motor, ale to je již otázka vstupu do profi kategorie.
|
|
|
|
|
|
|
host - 239.112 (?), 15.5.2011 14:03
Jak velkou plochu se dá zmulčovat na první převodový stupeň u F-600 za hodinu práce? A kolik cca benzínu na to spotřebuje? Máte už zkušenosti s provozem F-600 se sulkou? Děkuji za odpověď.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|