Metaltec & comp
|
|
|
|
|
|
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 213.141 (?) 24.7.2009 11:13
Znám ne jednoho, ale více pánů, co teoreticky tvrdili, že to je k ničemu, do té doby, než přestali teoretizovat a vyzkoušeli.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 218.71 (?), 1.9.2009 20:08
Ahoj mechanici. Chci taky přidat svůj postřeh. Taky používám podobný přípravek, možná stejný, ale pod jiným (podobným) jménem!! A má pravdu p. J.S. Kdo neviděl a nezkusil, nevěří!!! Mám zkušenost již 8 let! Sice ne na motorech, ale ložiska, kluzný ložiska a třecí plochy. Řvoucí ložisko-jedna kapka a maká v tichosti dál!!! Kdo nevěří, ať si to vyzkouší!!! Míra
|
|
|
|
|
|
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 44.31 (?), 31.7.2011 18:41
Tak jsem si zase ověřil funkčnost přípravku M1. Shodou okolností se ke mě dostala motorová kosa SOLO 119, která byla zadřená. V servise konkurenční značky naznali, že je to na celkovou generálku motoru a tudíž se to absolutně nevyplatí. Majitel se proto rozhodl koupit nový křovinořez. SOLO 119 chtěl věnovat původně kamarádovi, ale ten jej nakonec nechtěl, že by to u něho jen leželo. Tak jsem dostal nabídku si ho vzít na ND. Válec byl v takovém stavu, že jsem pouze zaleštil, co tam zbylo, píst typicky ometený po takové příčině poškození motoru. Pístní kroužek se sice nepoškodil, ale normálně bych ho samozřejmě vyměnil, ale mám jen jiné rozměry. Tak jsem měl náladu a pršelo, složil jsem motor. Protože jsem byl na 99% přesvědčen, že budu motor znovu rozdělávat, nic jsem nefotil a ani se mě nechtělo, je to pořád o otírání rukou a zdržuje to. Po načerpání paliva primerem se dostavily klasické příznaky motoru, který to má za sebou, resp, který má větší opravu před sebou. Se sytičem malý náznak, bez sytiče nepatrný náznak, jen jakoby větší setrvačnost. Zkusil jsem vyčistit karburátor, přece jen to nejelo dost dlouho a znovu stejný výsledek. Tak jsem použil M1 přímo do válce a zkusil start. První pokus byl stejný, jako kdybych do válce nalil běžný olej. Tím, že se chvilkově zvýšila komprese, tak motor znatelně zapálil a to stejné bez sytiče a hned zhasl. Tak jsem to opakoval 3x a už jsem toho chtěl nechat. Po 3 pokusu ale motor nezhasl a držel se v kolísavých otáčkách. Seřídil jsem L a motor nechal běžet, aby se uhladily třecí plochy. Stav se pořád zlepšoval, že jsem mohl motor nechat běžet v nízkých otáčkách a přesně reaguje na L a seřízení volnoběhu. Nedělám si iluze o tom, že to bude stroj na hektary a bude ve stavu nového motoru. Chci jen další praktickou zkušeností doložit, že přípravek M1 má vlastnosti uvedené v návodu. Kdyby měl někdo seriózní zájem o fotky stavu motoru, tak motor rozdělám a nafotím jej. Stejně tak není problém natočit video chodu motoru resp celého přístroje.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 44.31 (?), 31.7.2011 20:29
Hodně dávno se objevil přípravek Lubrifilm (možná metal) to si už nepamatuji, byla to tuba a na ošetření 1 náplně oleje v klasickém motoru škodovky. V přípravku bylo vidět částice barevné, jako měď. Jedno balení jsem koupil do starého služebního auta. Změna spotřeby a výkonu nebyla měřitelná, neboť nenastala mezi výměnami oleje žádná změna. Ale to bylo před 20 lety a nemusí to být stejné. Prostě to byla moje jediná zkušenost s přípravkem velmi podobného názvu. Postupem času zastávám názor, že všechno, co zatím na trhu je a má to v sobě částice kovu, či teflonu a pod a tyto částice se teplotou či tlakem nanášejí přes olej v malé vrstvě a také se mohou odlupovat a proudí potom v oleji, jako nežádoucí příměs, tak že je to buď omezeně účinné, nebo v druhé fázi dokonce škodlivé. Ale tímto nechci nikoho ovlivňovat, je to můj názor a moje zkušenost po vyzkoušení Ekolube, Slicku 50, Xeramicu a zmíněného Lubrifilmu. Pouze Duralube má -mělo velmi podobné složení, jako M1, ale tehdy byla cena více než dvojnásobná, tak jsem po vyzkoušení začal používat M1. Samozřejmě uvítám zkušenosti s jinými přípravky, které neznám, nebo jsem nevyzkoušel. Je to cesta, jak zprovoznit, nebo ochránit motor, který by jinak vyžadoval značné investice při opravě, nebo nedostupností ND (staré motory).
|
|
|
|
|
|
|
host - 244.235 (?), 1.8.2011 7:27
Zdravím, no nevím jaký podíl na Vaší opravě zadřeného motoru má právě použitá chemie. Podobné pokusy jsem také vyzkoušel, zadřený motor, povrch pístu nanesený na stěně válce, kroužek nefunkční a "zamazaný" v drážce. Po vyčištění a zalapování válce, uvolnění kroužku tak aby plnil svojí funkci se povede motor natočit i bez použití chemie a při zvětšeném poměru oleje v benzínu dokonce lze stroj provozovat. Hodně záleží na kvalitě povrchové úpravy válce, již jsem zde uváděl příklad, stejná závada na dvou pilách díky absenci oleje v benzínu, stejný majitel, rozmezí poruch pár minut. Značková pila měla povrch válce po odleptání zbytků pístu naprosto neporušen a rádoby značková válec nenávratně poškozen. Standa.
|
|
|
|
|
|
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 210.53 (?), 1.8.2011 9:31
Já jsem viděl stav i to, co jsem složil a co to dělalo. Dříve jsem i vlivem proseb majitelů takto poškozených přístrojů jen opakovaně zkoušel čistit a lapovat, olej do válce. Motor zapálil a zhasl a nepomohlo jej tam opakovaně zkoušet dávat. To je důležitý moment - stav - komprese nestačí a ničím jí nedosáhnete, než výměnou dílů, můžete lapovat třeba 10x, je to málo. Protože jsem nic jiného už po několikáté neudělal, než pouze a jenom použil chemii, tak vím, co dokáže. Zkuste to, pro zajímavost i zkušenost.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|