Malotraktor - regulátor ťahu



                     
host - 105.167 (?) 
14.6.2015 17:20
Brzda chrání před úrazem od doběhu motoru, podklouznutí noha nůž sekačky ruka pustí páku brzdy motor stojí.
  
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
                     
mirdoss - (30) - 103.241 (?), 14.6.2015 19:16

Tak to vôbec neni tam zapojené - zatial neviem ako to zapojiť. Pri pustení páčky na ľavej rukoviatke sa vypne motor celkove nič iné tam neni.

                     
host - 178.9 (?), 14.6.2015 19:24
Na malotraktoru není brzda potřeba, motory jsou unifikované na sekačky aj.
                     
mirdoss - (30) - 103.241 (?), 14.6.2015 19:35

Ďakujem za info. Ešte hore čo je foto toho karburátora tam je zadné šupátko - teraz v polohe je tá skrutka nastavená tak že šupátko celkom uzavre dyfuzór karburátora, tak či to mám nechať tak alebo trošku otočit skrutku do prava o tri závity aby sa celkom neuzatváralo šupátko? Ostávala by tak 2mm medzera medzi klapkou a telesom karburátora.

                     
host - 10.11 (?), 14.6.2015 20:19

Zdravím Miroslave, šroub s pružinou na který se dotazuješ je regulační prvek pro nastavení volnoběhu. Tím se otáčí až při běžícím motoru a nastaví se jím volnoběh. Pokud kolísají přednastavené otáčky, tak to může být buď regulátorem, nebo karburátorem a jeho uchycením k hlavě válce. Při odstraňování uvedené poruchy je podmínkou vyloučit vliv karburátoru.  To znanená kompletní podrobné vyčištění a základní nastavení plus kontrola funkčnosti všech pohyblivých dílů. Potom teprve lze začít hledat poruchu regulace otáček (pokud bude ještě přetrvávat). Nejprve provést základní nastavení celého regulačního systému (poloha páky regulátoru vůči hřídelce a plynové klapce). Po tomto už by měl regulátor fungovat a reagovat na změny předpětí regulační pružiny. Podle fotek by mělo být vše v pořádku, sytičové táhlo zatím neřeš, to se nastaví později, když to startuje, tak bude asi i nastavené. Podle Tvých dotazů soudím, že je techika tvoje slabá stránka a tak to raději svěř někomu, kdo to dělá. Standa.

                     
mirdoss - (30) - 103.241 (?), 14.6.2015 20:35

Dik Standa... práve opak je pravdou - ja to dávam do kopi - už to riešil jeden kutil a potom to bolo aj v servise kde to uplne zle všetko zapojili, vyrovnali aj tiahlo sytiča, ovládanie plynu bolo opačné, regulácia volnobehu sa riešila skrutkou a pruzinkou na tých páčkach kde sú ostatné pružinky - všetko rozladené a opačne zapojené - ja to práve dávam do kopy hoci nemám s tým skúsenosť ale vidím že to tak nebolo dobre. Teraz je to aspon zapojené ako tak - motor začal chytať na prvú šupu aj - pred tým ani teplý ani studený ani po dvoch minútach aj to horko ťažko. Tak ja len tak aby si bol v obraze a netreba hneď súdiť čo je silná či slabá stránka človeka. Snaha je o to aby to bolo oki a žial keď značkový servis to prehodil ináč, a ktovie čo porobili ako to mám ja vedieť podľa čoho? Nieje to môj motor keby o to šlo.

                     
mirdoss - (30) - 103.241 (?), 14.6.2015 20:44

Takto to bolo pred tým. Regulátor ťahu ani nefungoval na pevno bol. Sytič detto a zle zapojené.

Predtým.
Predtým.
                     
host - 10.11 (?), 15.6.2015 1:29

Zdravím, jediné co jsi změnil je prohnutí sytičového táhla a posunutí uchycení bowdenu. Proč posunutí bowdenu. Na plné zatažení ovládací struny musí být naplno předepnuta reakční pružina a navíc uzavřena klapka sytiče. Po mírném vysunutí ovládací struny se klapka sytiče naplno otevře a páka reakce pružiny regulátoru by měla být v takové poloze, že reakční pružina svou pomyslnou podélnou osou by měla protínat střed čepu ovládacích pák regulátoru a sytiče. To je stav plných otáček bez sytiče. Postupným vysouváním struny z bowdenu se uchycení regulační pružiny na páce přesouvá dolů a tím se zmenšuje předpětí regulační pružiny. To je v kostce popsaný celý postup nastavení tohoto mechanizmu. Sytič nebyl špatně zapojený, jen měl narovnané táhlo. Pro doladění funkce sytičové klapky slouží právě šroub s pružinkou na páce reakce regulační pružiny, není to žádný šroub volnoběhu a ani být nemůže. Nikoho nesoudím ale názor na to mám. Standa.

                     
mirdoss - (30) - 103.241 (?), 15.6.2015 12:22

Oki pozrem to... bolo tam aj zle zapojene to ramienko čo ťahá bovden - to je celkom v predu a má byť zo zadu a prestrčený iba ten jazýček cez ten otvor. Bowden je preto tak vysunuty lebo sa zmenilo ovládanie regulácie plynu - ked dám páčku pylnu do predu tak sa teraz pridáva - tak že to bolo hovoril majiteľ - keď to prišlo zo servisu vid. to foto ovládanie plynu bolo opačné - na riaditkách si dal páčku do predu a vtedy si plyn uberal práveže - bovden trčal 2 cm od skrutky do ľava  -  takže akosi celý system reagoval ináč, dráha páčky plynu bola príliš krátka. Bovden môžem trošku zasunúť aj len potom sa môže rapídne skrátiť dráha páčky plynu.Teraz to vychodí tak žeby sa to malo dať doladiť. Ke´d zoženiem pružinky nové potom to budem riešiť lebo tie sú podstatné na nastavenie... Tak vďaka zatial.

                     
Standam - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (471) - 136.63 (?), 16.6.2015 7:18

Zdravím, pružinky jiné nepotřebuješ, tyto jsou v pořádku. Přední pružinka jen "překlápí" sytičové táhlo a je pro regulaci nepodstatná. Zadní pružinka je reakce regulátoru a podle obrázku je v pořádku. Systém reagoval jinak protože se rozsah regulace odehrával nad osou regulační páky. Správně je pod osou regulační páky (závěs regulační pružinky se má pohybovat pod osou).  Standa.

zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Řezání zahrandních obrubníků10.3.2025
Řezání zahrandních obrubníků8.3.2025
Nejde protočit startování mot. pily - velká komprese?7.3.2025
Obložení bazénu7.3.2025
Nejde protočit startování mot. pily - velká komprese?6.3.2025
Škarabání staré malby11.2.2025
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2025
DŮMACHALUPA.cz
statistika