Křovinořez stávkuje



         
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 103.201 (?) 
22.8.2008 19:17

Kde beru jistotu, zde - 5 let provozu všech motorů co máme a další známí. Odpověď z Dolmaru není nic, co jsem nečekal, neboť když jej netestovali, tak co mohli odpovědět, olej a návod. Ovšem dejte tam dotaz na starý benzín. Odpoví Vám, že nesmíte překročit dobu skladování, jinak můžete poškodit motor, dejte tam, co se stane, když zapomenete dát olej do benzínu, nebo tam dáte málo oleje. Je to jasné - na to se záruka nevztahuje.  Vaši nedůvěru na druhou stranu chápu, ale za 5 let Vašeho používání přípravku se podělte o svoje zkušenosti, co Vám to pokazilo. Ale konkrétně, ne, že si myslíte, oni si myslí, snad by mohlo atd. Když jsem doložil testy a zkušenosti, tak zase vadí - možná, že v tom něco je, když se to spaluje. Víte co je v olejích a přísadách? Přitom v popisu se uvádí - tedy v Bezpečnostním listu, že se jedná o ekologický výrobek, při spalování se uvolňují látky, které se uvolňují při spalování oleje. Kde jsem napsal, že je to zázračný přípravek? Pouze jsem uvedl, že to umí lépe zaběhnout motor od nového stavu, ochrání to motor při výpadku mazání - ale ne do nekonečna, dokáže to zvýšit kompresi. To jsou výsledky testu Ústavu paliv a maziv. Když jsem o tom mluvil s jedním servisákem, tak řekl - no, dobrý, ale ne moc pro nás, je taky třeba opravovat. Použil jsem jej už několikrát na zvýšení komprese zrovna u takového případu, jaký zde je.  

  
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
            
host - 44.138 (?), 22.8.2008 19:46
Myslíte tento test? "Předmětný test, jak je uveden ve zprávě, je účelový. Ani chlorparafin, ani chlorester netvoří chlorovodík nebo kyselinu chlorovodíkovou při smíšení s vodou. Samozřejmě nedochází ke změně pH, protože nejsou ani kyselé, ani zásadité. Pokud by k ní došlo, vylučovalo by to použití těchto přísad (chlorparafinů a chloresterů) do řezných kapalin, kde jsou tyto látky používány (pokud je ještě tato technologie aplikovaná a povolena). Autoři článku si zahrávají s nevědomostí zákazníků v oblasti maziv a chemie." Více na: http://jdem.cz/ab6n3 Nebo jiný test?
               
host - 137.77 (?), 22.8.2008 21:52

Skúste pootvoriť nádrž, ak to nepomôže pozrite na paliv.filter alebo pripchatý výfuk.

Jani

                  
host - 21.230 (?), 23.8.2008 14:57

Přesně tak, vzpomeňte zvuk motoru dříve a porovnejte. Pokud je temný, tlumený, je nutno demontovat výfuk a provést kontrolu průchodnosti a výfukový kanál. Větší množství oleje v palivu, málo roztočený motor při práci, obvikle způsobí zanešení, téměř ucpání kanálu a výfuku. Na volnoběh běží slušně, po zahřátí se postupně víc a víc dusí. Metaltekem nic neskazíte, ani v případě zadírání motoru. To zjistíte pohledem do válce přez výfukový kanál. Postup vyhledání bych však opravdu začal od čističů paliva, vzduchu, odvětrání nádrže a následně výfuk a jeho kanál.

Radek

                     
host - 44.138 (?), 23.8.2008 19:06
Pokud je ucpán výfuk či kanál, zlobilo by to už studený. Motor se mu přehřívá a jestli to je špatnou PHM kterou použije znovu a to s metaltecem nebo bez něj, je tu vážné nebezpečí že další zkoušku by už motor nemusel vydržet. Není lepší řešení to dát do servisu, který časem mu poví čeho se má příště varovat?
                     
host - 21.230 (?), 23.8.2008 22:46

V dotazu není zmínka o přehřívání motoru a doba 5 minut, je dost dlouhá na normální ohřátí stroje. Není pravidlem, že při nadměrně zanešeném výfukovém systému, zlobí stroj i na volnoběh. Samozápaly jsou signálem zakarbonování. To tu správně popsal myslím pan J.S..  Neobhajuju a nechci obhajovat Metaltec, neznám ho, ale cesta do servisu rozhodně není tou špatnou variantou. Kromě těch samozápalů, jsou uvedené syptomy příznačné několika příčinám a takto na dálku je umí identifikovat jen fluidum. Popsal jsem výše postup, který používám já již více jak dvě desetiletí. Kupříkladu tupý zvuk, je příznačný pro zanešený výfuk. Ten doběh nemusí být nutně samozápal, ale nekvalitní vypínač, nebo umírající zapalování a to může také způsobovat tzv. strátu výkonu po větším ohřátí. Co znamená " motor má zvuk podobný jako když dochází benzín"? Když dochází benzín, motor někdy tzv. zakopává, snižuje otáčky strmě dolů, někdy, v důsledku bublin v palivovém vedení, vybíhá do vysokých otáček. Kdy naposledy se čistil karburátor? Jak staré jsou membrány? V jakém stavu je jehla? V důsledku její netěsnosti a stálého dotékání paliva, dojde k přeplavení motoru.  Ani dotaz na svíčku není od věci, mohou to být i souběhy několika příčin najednou. Po deseti letech provozu bez kontroly, se divím, že se nezačal strojek hlásit dříve!

Radek

                     
host - 44.138 (?), 23.8.2008 23:18
V dotaze je psáno, že po vypnutí vypínače si motor ještě chvíli brblá. Jistě že příčin může být více, ale s čím jsem se setkal nejčastěji byly samozápaly, které vzniknou tak, že je motor tak žhavý že se vznítí jako diesel. S příčinou samozápalu vzniklého zakarbonováním jsem se ještě nesetkal a nemá to ani logiku. „Není pravidlem, že při nadměrně zanešeném výfukovém systému, zlobí stroj i na volnoběh.“ Ale já píši něco jiného – a to: Pokud je ucpán výfuk či kanál, zlobilo by to už studený. Co vím, tak při ucpaném výfuku, či kanále se motor chová tak, že na volnoběh vcelku jede, ale po přidání plynu se otáčky změní jen málo, nebo vůbec ne a je jedno jestli je motor teplý, nebo studený. Se zbytkem se dá souhlasit.
                     
host - 21.230 (?), 24.8.2008 0:08

Omluva za volnoběh, jinak mám zkušenosti i s přicpaným výfukem, který se za studena choval normálně, po ohřátí začal trpět samozápaly a stratil výkon. Části karbonu usazené v kanále se přehřívali a zapalovali samovolně volnoběžnou směs, nános ve výfuku teplotou "nabobtnal" a snížil průchodnost. Z počátku jsem to také vylučoval, nenašel jsem však jinou příčinu, vyčistil vše a byl pokoj. Vyžínač Made in šikmé oči, malinký obsah a velké problémy se vším!

Radek

                     
host - 21.230 (?), 24.8.2008 0:10

Pravda, usazeniny jsou ještě zpíše mastnoty než karbon, to je pravda.

R.

                     
host - 44.138 (?), 2.10.2008 21:57
Přemýšlel jsem nad uvedenou závadou a trochu mne to vede k poškozenému těsnění mezi karterama. Existují typy které totiž nepoužívají klasické těsnění z papíru, ale pouze tmel. Některé „benzíny“ dokáží tento tmel ničit, potom se spára mezi kartery mění dle zahřátí motoru (šroubů). V této domněnce mi ale brání skutečnost samozápalů a normálním chodem na volnoběh. Samozápaly mi tam totiž vůbec nepasují a volnoběh by měl být po zahřátí také trochu zvýšený (chudá směs – nebezpečí vydření pístu). Snad – u chudé směsi je horší mazání, tím je vyšší tření a také vyšší tepelná ztráta, ale to už by byla spekulace. Škoda že tazatel se již neozval a jak to dopadlo se asi už nedovíme.
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Velký stůl z překližky10.4.2025
Velký stůl z překližky7.4.2025
Velký stůl z překližky7.4.2025
Velký stůl z překližky7.4.2025
Řezání zahrandních obrubníků5.4.2025
Řezání zahrandních obrubníků3.4.2025
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2025
DŮMACHALUPA.cz
statistika