Jaký stroj na 5ha pastvin pro několik koní



            
host - 4.243 (?) 
10.2.2009 10:40

Je poctivé také napsat, že pan Houha nemá čínský stroj ale Indický jen vyrobený v číně. V Turecku se taky vyrábí auta a jejich majitelé jsou hrdými majiteli francouzké značky. Mahindra není jen tak nějaká firmička a v traktorech je pro tamní okolí to, co byl Zetor pro RVHP u nás. Projděte si net.

  
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
               
host - 3.83 (?), 10.2.2009 11:27

Jo tak to se tedy velice poníženě omlouvám za svou fatální neznalost .

Snažíme se tady pouze zakladateli vlákna vysvětlit, že nejen Zetorem je člověk živ. Možná že i ta Mahindra je nakonec prapůvodně obšlehnutý Zetor.Co vy na to???

            
host - 3.83 (?), 10.2.2009 11:19

Skvělé pane Lněníčku, že mě to taky nenapadlo . Koňák by měl i tuto variantu, tedy použití živé koňské síly, promyslet.

Záleží na tazatelově úvaze jak chce žít dál do budoucnosti, jestli na to má čas a nebo je ochoten se na takový životní styl vrhnout.Byla by to paráda.Nejsem žádným ekoteroristou a fanatikem (když vidím předsedu strany zelených v ČR, tak se mi z jeho arogance zatínají pěsti i na nohou),ale toto je dobrá cesta.

Pro mě osobně je i číňan zbytečně velký traktor, zakládám si na obratnosti, levném servisu, malých provozních nákladech a na malé váze, neboť mě vytáčí mít rozježděný pozemek velkým těžkým traktorem jako od prasat.A to nejsem pěstitelem anglických trávníků.Taky z mé techniky nesmí odkápnout žádná provozní kapalina do mého ani jiného pozemku, mám svoji studnu a ani jinak se nepovažuji za čuně.Když vidím netěsnosti Zetorů všude možně, tak na mě jde hrůza. 

A to začíná být největší frajeřinou, hlavně směrem z USA a Kanady, sečení luk ručně kosou.Kdoví, čeho se ještě dočkáme.

Nicméně zpět k tématu-malý stroj lze servisovat a provozovat nesmírně levně, svoji práci přitom odvede.Nářadí je za tyto malotraktory taky cenově dosažitelné, holt se bude dokupovat časem až budou peníze.Stroje za koně snad ještě dnes stojí na vesnicích za ploty v kopřivách, každý slušnější kovář je zase zprovozní.Jsou lehké a z kvalitních materiálů.Hodně lidí je ale předělalo za malotraktory. Stroje, jaké popisujete- s vlastními motorky jsou určeny za dnes tolik moderní čtyřkolky. Najdete je spolu s nářadím na malotraktory na českých stránkách, napr..traktorservis. apod.

Chci se ještě všech rozumných lidí zeptat : zažili jste někdy pocit, když sekáte malotraktorem louku na sušení , blafete si jen tak na zvýšený volnoběh a za taktorem Vám chodí v posečené trávě jeden nebo několik čápů a hledá potravu, přičemž se Vás vůbec nebojí??? 

Zážitek k nezaplacení.

               
ML - (8) - 41.2 (?), 10.2.2009 12:13

Zažil jsem při vláčení párek čápů, cca 50 m od stroje- souhlasím, úplně jiná dimenze zážitků- paráda. Také nejsem žádný " víkendový ekoterorista", přesto jsem se se ženou rozhodl hospodařit " bez chemie, ekologicky". Možná spíše ze "srabství" - bojím se o zdraví rodiny i mé, tak proč riskovat při práci se silnými jedy, každopádně znám pár lidí i jejich zdravotní problémy po několikaleté práci u postřikovače... To jen odbočuji- lehčí práce na farmě si s koňmi dovedu představit a člověk také v tu chvíli pocítí k přírodě silnější pouto a více si jí váží

ML

                  
host - 3.83 (?), 10.2.2009 18:09

Souhlasím, chemie mi nesmí na zahradu ani omylem.Taky mi kvůli tomu odcházejí např.prastaré keříčkové angrešty tmavěrudohnědé až černé barvy, kterým se chuťově moderní odrůdy ani vzdáleně neblíží.Ale když si představím, že by mým praprapotomkům mohly narůst po dnes užívané chemii třeba žábry...

                  
host - 77.50 (?), 8.7.2010 22:37

záleží na zvyku zvířat. Mě chodí za kombinátorem ptáci a to ho tahám za 4011 :)

               
host - 4.243 (?), 10.2.2009 12:31

Mahindra, v tomto případě, není obšlehnutý Zetor. Je ale pravda, že se tam dodnes výrábí traktory velice podobné Zetoru UŘ1 bez kabiny a není se čemu divit, když jsme jim postavili linku na jejich montáž.
Jinak do debaty nechci moc zasahovat. Jsem majitelem Zetoru už předloni jsem si přes zimu na něho psvítil a dnes si klidně pod něho lehnu v saku. A ceny ND? Brzdové samostav. prase přes dvě sta, brzdová pakna AL stoosmdesát. Neberte mě prosím za slovo v cenách jen chci říci, že ceny ND jsou velice příznivé, když člověk ví kde nakupovat a utěsnit únik provozních kapalin taky není žádný problém. Uznávám však, že je otázka velikosti a vhodnosti takového traktoru. Na mokrou louku snad nejezdí nikdo s ničím, pokud jr louka jeho.Starty a toponí? El. předehřev jistí hlavně pro ulehčení motoru a když je dobrý termostat není to v kabině nejhorší. Všechno je to o technické stavu. Když půjčíte svoji Kubotu těm co jim teče kde co a o stroj se nestarají zplundrují ji tak, že ji nepoznáte. Já už totiž s traktorem podobné drnčítko z lesa tahal tak vím, že ona suptilnost těchto strojů není vždy ku prospěchu, ale jakpíšu je mi to jedno a nemíním zde obhajovat nedostatky starých Zetorů zde popsané. Já vím své.

                  
host - 3.83 (?), 10.2.2009 19:19

Já taky nepsal, že je Mahindra v tomto případě obšlehnutý Zetor, ale že je prapůvodně obšlehnutý Zetor(před desítkami let),což je nesporné. Dnes jistě jdou svoji cestou.O tom není diskuse.Tolik jen k tomu, co v daném regionu kdysi znamenala.Že je Mahindra číňan zde psal p.Houha.On to myslel dobře, nechytejme se tady prosím za slovo.Já osobně nazývám číňany všechny podobné traktory pocházející z tohoto asijského regionu, a velmi důrazně je odlišuji od tzv.japonců.Tak mi to prosím promiňte, jiný už nebudu.

Pokud se Vám podařilo dokonale utěsnit úniky jakýchkoliv kapalin ze Zetoru, tak je namístě Vám pogratulovat. Je ale otázkou, na jak dlouho to vydrží. Asi budete šikovný chlapík, to Vám lze jen závidět.Kdysi jsem se o totéž pokusil u Tatry 805 a můžu jen říct : je to naprosto nemožné!!! Tzv.zemědělská vůle se prostě ošidit nedá.

Ty ceny dílů Zetor jsou jistě super, ale já třeba u svého japonce žádnou brzdovou kapalinu a tedy ani prasátka nemám a docela byste zírali na to, jak brzdí.   Tedy ve výsledku údržba zcela primitivní. A to je přesně, co jako amatér hospodář hledám.Kdyby byl ještě motor účinně chlazený jednoduše vzduchem, bylo by to super!!!

Starty Zetoru v zimě a topení jsou kapitola nadlouho, už jen výdechy topení ze stropu a ne na nohy mě vytáčejí.Prostě a jednoduše-bez šikovných rukou a velkých řemeslných zkušeností toho moc se starým Zetorem nevyhrajete.

Pokud jde o mě, jsem zatím spokojeným vlastníkem Yanmara(motory používá i Wisconsin atd...) a máte pravdu v tom, že když pustíte za volant blbce, zničí úplně cokoliv. Tahat z lesa jsem v životě viděl ledacos ledasčím, až byste se možná divil.Vždy je to buď naprostá blbost majitele, v lepším případě nepozornost a neschopnost odhadnout své síly. Proto tady taky výše píšu, že na většinu prací si vystačím se zvýšeným volnoběhem.Plný plyn je výsadou hňupů a většinou je předzvěstí průšvihu.Jak se říká o mladých rychlých řidičích s kšiltovkami na hlavě a rourou od kamen místo výfuku..žijí rychle, ale krátce  

Dělejme každý, jak umíme!

            
host - 12.36 (?), 10.2.2009 12:49

Jeden z našich koní už v zápřahu pracoval, tak snad se na to po letech ještě rozpomene, s dalším mladým koníkem do zápřahu počítám, nějakou práci by určitě odvedl, ale náhrada za traktor to určitě nebude, protože všechny práce nezvládne, časově je to s koňmi náročnější a na některé práce jsou potřeba dva lidi, kdy jeden ovládá koně a druhý nářadí. Třeba přenášení balíků slámy nebo odklízená sněhu si s koněm moc představit neumím. Jinak je to ale dobrý postřeh a nějaké nářadí za koně si určitě pořídím. Minimálně vozík a malý pluh. Měl jsem za mlada možnost sklízet seno, orat a vyorávat brambory s koníkem a je to styl života a práce který je mi blízký.

               
ML - (8) - 41.2 (?), 10.2.2009 13:08

Našel jsem ten odkaz - jen pro inspiraci: mf-tech.de

Se staršími i novějšími Zetory mám také zkušenost, ale z principu těchto strojů -utěsnit je tak, aby dlouhodobě neodkapávaly provozní kapaliny je velký problém. A jako hlavní slabinu považuji převodovku - nezažil jsem zetor, který by dlouhodobě neměl s převodovkou problémy (snad kromě prvních Crystalů). Toť má zkušenost .Navíc předpokládám, že pan tazatel má zájem primárně chovat koně a ne se stát opravářem- i když i to se mnohdy hodí

ML

zahrada.cz
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika