Jakou směs používáte k pohonu 2 T



      
lubos25 - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (108) - 48.252 (?) 
23.8.2010 19:25

No už asi měsíc liju do sekačky benzin s olejem co mám do pily. čistý mi došel a ještě sem nějak ho nestihl koupit. No sem si řekl že ty dvě procenta tomu neublíží a zatím se nic nedějě. Ale jinak do pily a křováku koupím značkový olej semisyntetik, záleží co maj za značku.

  
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
host - 118.24 (?), 1.9.2010 7:14

starý dvoutakt - r.v. cca 70 léta (sekačka) 1:25 - dle návodu - special + modrý Mogul TSF či obdobný pro vysoké zatížení (motorové pily)

nový dvoutakt - r.v. 2007 - 1: 40 - dle návodu, natural 95 + opět Mogul TSF

Starou směs neřeším, benzin kupuji vždy na začátku sezony a na konci sezony vyjedu všechen - resp. vím, kolik spotřebuji, tak na podzim dokoupím již méně, pokud zbyde trochu směsi v nádrži, nechám ji na volnoběh spálit.

Dokud jsem měl auto bez katalyzátoru, likvidaci zbylé směsi jsem řešil jejím postupným přimícháváním do plné nádrže benzinu. Jenže ted by asi katalyzátor nebyl rád.

      
Jenda_ - (30) - 214.22 (?), 25.8.2013 21:31

Máte ještě někdo zkušenost s benzinem Verva 100 od Benziny, ve dvoutaktu? Děkuji.

         
host - 192.242 (?), 26.8.2013 20:53

Norma API Txj e americká norma, ktorá nerozlišuje druh motora-teda či sa jedná o 2T v moto, píle atd. Naproti tomu JASO je japonská norma určená pre motocyklové motory a zaviedla ju trojica výrobcov Suzuki, Yamaha,Honda pretože norma API bola absolutne nedostatočná a nezohladnovala požiadavky pre moto. API norma je značne pozadu a bola stvorená pre americký trh a jeho špecifiká. U moto sa norma API nemá brat v uvahu a to isté je i u europskych automobilov. Pre API je absolutne jedno, či olej splna dajme tomu normu ACEA A1 alebo ACEA A3,naproti tomu je u nich priepastný rozdiel i ked splnaju rovanaku normu API. Preto berte v uvahu predpis výrobcu.

            
host - 211.124 (?), 30.8.2013 1:44
Preferoval jsem vždy doporučení výrobcem až do zjištění, že to jde i lépe.U pionýra, kývačky,mf70,babety jsem používal M2T, dokud se u babety nesnižoval výkon nadměrným zanášením výfuku, po výměně za motul polosyntetiku antismog jsem tento problém neměl, tak jsem na něj přešel u všeho, žádné zadírání, ale nadměrný karbon.Po koupi křoviňáku jsem používal polosyntetiku oregon, po koupi pily stihl-olej stihl.U 4-mixu jsem koupil zelený stihl asi ultra, ale ta cena, tak jsem přešel na synťák od motulu, který použivám i do 2-mixu stihl.Mimo M2T, jsem míchal 1:50,nádobka od stihlu je vhodná i pro laika, nebo podobná s dávkovačem.Nikdy jsem nic nezadřel, záběhy na snížený výkon, s pauzama, stále stejný podíl oleje, takto dvě pily, tři křoviňáky.Dva měsíce starou směs nepovažuji za starou, míchám po pěti litrech, to tankuji u pumpy shell nebo benzina, nejbližší pumpy, kterým věřím, je pravda, že nejlacinější velká pumpa v okoli zkupuje staré NZ-zásoby, ale nato už dojelo nejedno auto, bylo to i v televizi, pak to dejte do maloobjemů, jediné plus je, že nedělají cavyky s reklamací motoru u auta, vyplatí se jim to.Jednou jsem vzal benzín do traktůrku v sousední vesnici, byl něčím stříknutý, spíše smrděl po petroĺeji než voňel benzínem, proto už jen renovovaný benzínky.Olej dávám milimetr nad rysku, odpovídá to zbývajícímu filmu na stěnách, nezkoumal jsem, jak je ryska přesná, takto mě to vyhovuje, mám klidné svědomí.Výhodu dnešních olejů vidím v nekarbonování a snížené kouřivosti.Jen u jawy 350-ky jsem experimentoval s oleji, zlatý castrol jezdil i 1:100,ale přínos jsem v tom neviděl, spíše naopak, píst nebyl tak těsný, aby jsem postrádal olejový film a vzhledem ke standartním materiálům, které mají určitou roztažnost, jsem to nepokušel měnit a míchat ho 1:50 by byl luxus, takže i ekonomika mě dovedla k polosyntetice motulu.U pily apod.takovéto experimenty nedoporučuji.Vyplývá mě z toho, že zachovat poměr a olej doporučený od výrobce, popřípadě stejnou čilepší specifikaci a polovina úspěchu zaručena, nepředpokládám,že by stihl nebo HQ dával pod svojí značku špatný olej, vždyť by se to odrazilo ve spolehlivosti mašin a tam je dílů na poruchovost i bez oleje, ten je jeden z mnoha aspektů, proč to funguje jak má.
               
host - 111.176 (?), 13.7.2019 10:33

Používám olej Repsol 2T Racing, benzín OMV Maxxmotion 95 bez ethanolu s ETBE míchací poměr 1:30 a ještě přidávám VIF do benzinu, směs vydrží přes 2 roky zcela bez problému.Vari jikov s AKY-358 z roku 1998 běhá jako nová, nekouří,píst, válec,kanály i výfuk je čistý jak kdyby to jezdilo na vodu.

Tvrdím, že většina zahradkářských olejů stojí za ho..o, ostatně gufera odejdou právě kvůli nízké mazivosti směsi, používejte benziny Verva nebo Maxxmotion 100 bez ethanolu (musí mít zeleno-modrou barvu),použíjte Racing 2T oleje(Castrol, Mobil,Motul, Repsol...)a nebudete znát karbon, kouř a jiné potíže.Nechápu, že si někdo koupí nový stroj za 20tisíc a lije do toho M2T 1:50 a benzín od Pap-oilu, velebnosti dyť to je do nebe volající:-))

Ale jinak, ať si tak každý naleje co chce.

JIKOV navždy

Dycky JIKOV

zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Nová STIHL MS 2601.12.2024
Rachot při vypouštění vody z pračky do odpadu30.11.2024
Pracovní stůl skládací26.11.2024
Jak je to s kvalitou Red Einhell?22.11.2024
Inspiraci pro zahradní domky22.11.2024
Obsyp zapuštěného bazénu22.11.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika