Hecht 7100
|
|
|
|
|
|
|
host - 147.46 (?) 2.11.2016 6:33
No já „ryľujem“ ještě víc, než p.Hlavatý a mám varinu. Ono se podle mne, nedá ani tou varinou všude orat. Délka brázdy by byla jen 12m a nebylo by kde otáčet.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 10.154 (?), 26.11.2016 10:59
Jasne, vsade sa s varinou neda a 12m je malo, ale uz som oral aj podstatne kratsie brazdy ako 12m. Bez otacania, cuval som, orba tam, spet naprazdno na spiatocku. Nijako zvlat som neriesil dlzku brazdy...
|
|
|
|
|
|
|
host - 44.73 (?), 8.12.2016 3:02
Dobrý den, četl jsem celou diskuzi a domnívám se, že je zbytečně vyhrocemá dohady, který stroj je lepší a co je horší. Vlastním přes třicet let 2T era Vari s valníkem i nářadím a jezdím s ní takřka každý den a nemohu si jí vynachválit. Jako nejlepší doplňující nářadí uznávám jen rotavátor, případně bubnové sečení a orba je koníčkem opravdu jen pro fanoušky jednoosých traktorů bez rozdílu. Dle mého názoru nejlepší na orání je traktor. Brány jsem si dělal kdysi sám a použil koňské neboť tovární, které vlastním jsou dle mého názoru nepoužitelné. Jako kára na zahradu a do lesa je však tera Vari jakékoliv vývojové řady nepřekonatelná, třeba ji však vybavit kompletním závažím, aby neprokluzovali kola při přepravě těžšího nákladu a jízdě do kopce. Pro přepravu nákladů na zahradu a okolí domu neznám nic lepšího, pohotovějšího a obratnějšího než Terra, neboť traktor Vám zahradu pojížděním kompletně zničí. Navíc i Vari musela s kompletem jít cenově dolů (mnoho konkurentů), takže o moc dražší není. Vzhledem k tomu, že jsem již pákrát servisoval za uplynulé dlouhé roky jak motor tak převodovku, tak vím vzhledem k četnosti používání, že nic nevydrží věcně a proto je třeba mít na paměti, že se do budoucna bez servisu prostě neobejdete u žádného stroje a ten má Varina za všechny roky nejlepší co do počtu servisu a nejdostupnější co do náhradních dílů. Bohužel vše na ní taky dost stojí, ale to se nedá nic dělat, naštěstní je na bazarech na ni dost náhradních dílů a staršího příslušenství. Kdyby se u nás prodávali (a hlavně servisovali motobloky z ruska a ukrajiny (Zubr, belarus a další), šel bych hned klidně do těchto (vidím na nich masu materiálu, která u Hechtu a Mountfieldu citelně chybí) a hlavně vidím že převodovka je z litiny a to je pro mě rozhodující + oproti Vari aktivní vývodová hřídel, takše nepotřebujete převodovku DSK 316. Náhradní motory si na všechny stroje dnes již dnes bez problémů seženete, s dalšími díly to bude ovšem velký problém. Jenže bez servisu to do budoucna nejde a nechat si zasílat z ciziny každý, byť drobný náhradní díl je drahé a hlavně časově náročně, nehledě k domluvě. Takže po dlouhém přemýšlení jsem nakonec vzhledem k opotřebení starého stroje, nekoupil Hecht ani Zubra ani Moufield ani Belarus, ale opět jsem se rozhodl a koupil si v akci Vari Global s vozíkem a s čínským motorem za 40.000,- Kč. Za tu cenu je prostě nepřekonatelná. Starou sestavu prodám, protože má už něco za sebou. Ještě k tomu poznamenám, že s motorem Honda 190cm jsem ji nekupoval z jednoho prostého důvodu, protože rozdíl ceny je 10.000,- kč a za tu stejnou cenu stojí na internetu stejný nový motor Honda 190 cm bez spojky, kterou stačí přemontovat z čínského motoru (kdyby se pokazil), čemuž zas tak nevěřím, protože ne vše čínské je špatné, jen občas je třeba poslouchat motor a včas něco popravit a provádět údržbu motoru a výměnu oleje. Kvůli bezpečnosti při jízdách s jednonápravovými traktory musím dodat, že tento nesmí být v kritických chvílích silnější než vy, protože pak se nestačíte divit jak vám zkroutí ruce a muže způsobit šeredný úraz. Ještě chci dodat k Zubrovi s aktivním vývodem, že způsob zapojení sekačky na trávu s jeho velkou váhou a tím pádem malou obratností se u sečení asi řádně zapotíte, nehledě k tomu, že v malých prostorech a koutech se ním neotočíte. Proto u bubnového sečení preferuji jednoúčelový stroj s volnoběžkou v kolech (pro ty co si chcou připlatit.) Pro jízdu v zimě s Terrou pak na kola určitě nasaďťe řetězy na kola z auta. používám staré s Formana a nemůžu si vynachválit co všechno Tera vyjede, když je zamrzlo a do 15i čísel sněhu. Tak jsem se snažil trochu shrnou mé zkušenosti jednonápravovým traktory a při nedostatku financí bych asi šel do staré sestavy z Terry a to kvůli dostupnosti servisu. Když budete kupovat starší stroj, je dobré zatížit vlek nákladem, projet ji do kopce nebo zkusit na místě prodeje orbu, abyste zjistili, zda nevyskakují z převodovky převody a nemuseli jít z převodovkou hned do servisu. To je tak vše co bych chtěl k tomuto tématu dodat.
|
|
|
|
|
|
|
host - 178.213 (?), 8.12.2016 11:59
Je pěkné, že jste tady nakousl motobloky. Je však smutné, že NIKDO z diskutujících neoperuje obdělávanou plochou. I ten poplivaný plechový Hecht, i Muňťapuňťa, mají své místo. Jestli budu mít k obdělávání jen 180m², jak zde jeden hošík psal, tak si na to nebudu kupovat Bělorusa 09H, nebo Ferrari BCS738. Chybí nám tady návod, jaký stroj, na jakou plochu a už by ubylo dotazů, hádek a napadání. Doporučil bych všem, i novým zájemcům, se podívat, na doporučení z východu, protože ten západ co mnozí chtěli, na nás hází bobek. Zde je. Bohužel, Vari se tam nevejde, protože je to v dnešní době ojedinělá konstrukce a kdyby byla vyvážená na východ a stála za něco, tak by se ti rusové, o ní zmínili.
|
|
|
|
|
|
|
host - 11.110 (?), 8.12.2016 20:04
Vari jezdí i v rusku nebo azbukou píšících krajinách. Chce to jen umět hledat na YT.
|
|
|
|
|
|
|
host - 120.3 (?), 8.12.2016 23:01
Nepopírám. A ani mne to nezajímá. Předhodil jsem čtenářům ruská kriteria na výběr zahradní techniky. Taková prkotinka!, myslím si, že velice dobrá! Vodítko jak se aspoň trochu vyznat a nenaletět na marketingové oblbováky. Asi neumím hledat, tak jako vy. Domáknul jsem se, že používají kde co, ale na Vari jsem nenarazil. Zkuste něco v azbuce od Vari, vyhledat a jen tak pro zajímavost, méně znalým počitače, poskytnout adresy.
|
|
|
|
|
|
|
host - 11.110 (?), 9.12.2016 15:20
Když vás to nezajímá (hned druhá Vaše věta) pak nechápu proč něco vkládat. Jediné co stojí za zmínku je výrobek Ukrajinské továrny Motor sič. Jinak Zubry, Forte, Ferrari a já nevím jak se to všechno jmenuje je jen dovoz a poskládání k prodeji. Hovoří o tom v těch vieích i někteří samotní majitelé strojů. On i ten Hecht 7100 tam lze najít pod úplně jiným označením, ale je to pořád totéž. No a ten motoblok Motor sič má jako jediný, nebo jeden z mála, portálové poloosy a tím pádem větší světlou výšku pod strojem, což není špatná věc.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 227.163 (?), 9.12.2016 15:35
Omlouvám se, špatně jsem se vyjádřil. Skutečně mne nezajímá, kam všude Vari vyváží své výrobky. Jestli jsem chtěl nějaké jiné další informace, tak „jedině o Vari“ v zemích píšících azbukou, konkrétně Rusko a Ukrajina, možno i Rumunsko. O těch jejich a jiných motoblocích, je tam toho spousta. Světlá výška, neni až tak důležitá a vhodnou tecnologií se dá obejít, včas provádět okučivanije, nebo vyměnit kola za větší.
|
|
|
|
|
|
|
host - 105.167 (?), 9.12.2016 17:24
Vybírat stroj podle videa na youtube a ještě v azbuce je fakt opruz. Dívám se kolem a vidím, s čím jsou lidi spokojeni. Vari se prezentovalo na Ukrajině v roce 2010 na úspěšné výstavě zemědělské techniky. Za těch 6 let nebude mít tolik videí na youtube, jako místní traktorky a frézy. Vari se umístilo na 2. místě v exportu srovnatelné techniky do okolních států i do exotických zemí. Vari s 4T motorem nejlépe Hondou je perfektní malotraktor. Nedá se srovnávat s levnou čínou, mountfieldem a jeho řemenovými pohony.
|
|
|
|
|
|
|
host - 11.110 (?), 9.12.2016 20:24
Když se zadá do vyhledávače YT МОТОБЛОК farmer najde se mezi všemi i Hecht 7100.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|