Hezký den
Taky zrovna řeším, co koupit el./benz. s pojezdem. A jsem na vážkách.
Nejdříve mé zkušenosti:
1. Měl jsem el. s pojezdem od Hechtu cca 8 let starou, typ neznám, už typ smazal a štítek je někde v … Takže – kovový kryt – bez závad, kolečka na ložiscích – v pohodě, jenž ty hnaná jsou s tak malým vzorkem, že kloužou, no co by neudělaly české ručičky, do koleček jsem na šrouboval samořezné vruty a už to chodí. Uchycení motoru k rámu sekačky – plast ABS, po prvním roce utržen – motor jen seděl svou váhou na rámu, jenže já si dal práci celý plastový kryt zespod opatřil pozinkovaným plechem, který přišrouboval a ještě přilepil eprozinem, takže od té doby bez problémů (a to seču hlava nehlava – kameny ne kameny). Pojezd – super bez závad, zpočátku se mi zdála rychlá, ale teď se mi zdá, že to je akorát, jen pořád problém s lankem pojezdu, vždy se na jedné straně jak na potvoru prořeže o výstupy z bovdenu, takže každý rok nový (ještě poznámka: mezi motorem a pohonem kol je řemen, a konstrukčně je to uděláno tak, že se ten tunel zanáší trávou, což když je jak v mém případě bez možnosti rychlého přístupu pěkná blbost, takže jsem do krytu sekačky rozbrušovačkou udělal otvor, kterým můžu tunel vyčistit). Koš sice 45 l ale nic se do něho nevleze. Výhoz – při vysoké a mokré trávě se ucpává (tady inženýři udělali chybu). Nůž - mi vydržel celou dobu, sice teď je na odpis. Motor – 1800 W, dobrý, je chlazen proudícím vzduchem (i když jsem tomu konstrukčnímu řešení nevěřil ale fungovalo to, motor se nikdy nepřehřál), ale vysokou trávu musím sekat na dvakrát. Jenže motor je opatřen brzdou, a ta mi přestala včera fungovat a nedovolila motoru se roztočit, snažil jsem se to opravit, a tady jsem narazil, když jsem motor rozebíral, a to sem musel použít hodně hrubou sílu, jsem asi někde poškodil vinutí statoru, takže moje chyba a sekačka je v háji, jinak jsem přesvědčen, že by dále fungovala. A na závěr, pozemek mám cca 1h a sekl jsem co 14 dnů. Za dobu co ji mám, jsem kabel přesekl jen 3x a to fakt mojím absolutním ignorantstvím, kdy jsem jel hlava ne hlava. Už jsem si zvykl jak klást kabel a jak postupovat abych ho nepřejížděl, zbytečně ho nevlekl za sebou a prostě při sečení nepřekážel.
2. Tedy na co dát pozor u sekačky? Při šířce záběru 48 cm, el. motor min. 1800W. Korový rám, nutností, pojezd nutnost. Uchycení motoru? Je-li to plast, tak pozor, může se utrhnout, když nůž narazí na kámen a zastaví se, motor má dost síly aby ten plast zcela zdevastoval. Otvor výhozu – musí být nejenže dost velký, ale hlavně v něm nesmí být žádné žlábky, výstupky apod, to platí o cele cestě trávy od nože do koše. Dávat pozor jak je proveden bovden, kterým ovládáte pojezd, mem případě se přeřezal. Jsem proti centrálnímu nastavování výšky sečení, když máte vysokou trávu, můžete v předu sekačku přizvednout a nemusíte jezdit 2x. Rovněž boční výhozy pro mulčování se mi nelíbí, bude se to tu ucpávat, a je-li to plast, místo, které se nejdříve poškodí. Já nikdy nemulčoval, nemám to za potřebí, všechnu trávu vždy zužitkuji.
3. Benzín či el. No v sekačkách to nemohu posoudit, ale mám řetězové pily. Nedám dopustit na el. – vytáhnu, připojím a řežu, je tichá, 2x lehčí, a nevibruje a je dokonce silnější. A benzínovou – koupit benzín, přivést, namíchat s olejem pro dvoutakt, dolít, napumpovat a nastartovat (no na začátku sezóny je to vždy porod), a to benzín po 2 měsících je na vyhození, neboť ti blbi dávají do benzínu bio složky, které se rozkládají a znehodnotí ho. Když to vemu kolem, práce jak na kostele. To nemluvím, filtru na vzduch, že jsem benzínovou musel co 2r dávat na seřízení, za nemalou částku.
Takže na závěr. Zajímalo by mne, skutečně jak je to s benzínovými sekačkami. Má ji soused, stejně velký pozemek jako já, a není rychlejší, navíc furt ji v garáži tůruje min. 3x za rok, což znamená, že ji určitě seřizuje. Rád bych si skutečně přečetl reálné zkušenosti, než to co vyplivnou prodejci – 50% blbosti nebo dokonce lež.
Jarda