Ekodotace na motor Vari XP-200
|
|
|
|
Standa_hk - Diamantový Zahrádkář (5555) - 244.2 (?) 27.3.2015 8:57
Souhlas, pro hobíka je XP200 motorem věčným a pro komunální sféru vydrží motor minimálně 5 let (bez zásadních oprav).
A na stránkách Vari je jasně k dohledání, že dotaci poskytuje Czechinvest a je jen u této pohonné jednotky, protože je u ní nejvíc přidané hodnoty z Libického závodu. Přidaná hodnota jako je příruba, spojka, kleče je v absolutní hodnotě stejná jak pro motor od Hondy, ale v poměru k ceně motoru (relativní hodnota) u Hondy nesplňuje podmínku na podporu tuzemských firem.
Jinak morální smrt motoru Jikov není, když nejde nastartovat a provozovat, ale v okamžiku, kdy jeho spotřeba stoupne nad 1,5 násobek nominálu (motor začne být žíznivý a hlučný). Tam pak úspora PHM výměnou za nový je jako snížit spotřebu PHM/kW na polovinu.
Umístění příspěvku v diskuzi Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 4.243 (?), 27.3.2015 12:33
Pane bože to jsou debaty!!! Já si myslím nechám u SvK vyměnit válec na GCV tak, aby mi zbyly starý rartery. To jsem zvědavej, jak to díky dělení motoru udělá, Mám takový nepříjemný pocit, že ti, co tomu opravdu rozumí a jen čtou, se moc dobře baví..
|
|
|
|
|
|
|
host - 105.167 (?), 27.3.2015 9:19
Pánové... GXV a GSV lze generálkovat výbrusem, neboť mají litinové vložky válce. Výbrus po 20 a více letech je investice nejen do pístní sady. Musíme počítat s tím, že motor má celkově opotřebovaných dílů víc a nevyplatí se po krátké době měnit další díly, jako ložiska, gufera, karburátor, může být volná ojnice... Potom je třeba lepší investice nový motor. GCV je motor hobby, snese o dost víc, nemá litinovou vložku. Má tvrdochrom na válci a s generálkou válce se nepočítá.
|
|
|
|
|
|
|
host - 105.167 (?), 27.3.2015 9:24
PP Vy se poučit nedáte, zmínil jsem u výbrusu GXV, GSV a XP 200. Zase nečtete pozorně. GCV jste si přidal nepozorností.
|
|
|
|
|
|
|
Standa_hk - Diamantový Zahrádkář (5555) - 244.2 (?), 27.3.2015 8:57
Souhlas, pro hobíka je XP200 motorem věčným a pro komunální sféru vydrží motor minimálně 5 let (bez zásadních oprav).
A na stránkách Vari je jasně k dohledání, že dotaci poskytuje Czechinvest a je jen u této pohonné jednotky, protože je u ní nejvíc přidané hodnoty z Libického závodu. Přidaná hodnota jako je příruba, spojka, kleče je v absolutní hodnotě stejná jak pro motor od Hondy, ale v poměru k ceně motoru (relativní hodnota) u Hondy nesplňuje podmínku na podporu tuzemských firem.
Jinak morální smrt motoru Jikov není, když nejde nastartovat a provozovat, ale v okamžiku, kdy jeho spotřeba stoupne nad 1,5 násobek nominálu (motor začne být žíznivý a hlučný). Tam pak úspora PHM výměnou za nový je jako snížit spotřebu PHM/kW na polovinu.
|
|
|
|
|
|
|
host - 118.24 (?), 30.3.2015 9:29
dle info na webu Vari dotaci platí samo Vari, bez spolufinancování z dalších zdrojů.
Takže spotřeba asi nebude smyslem akce...
|
|
|
|
|
|
|
Standa_hk - Diamantový Zahrádkář (5555) - 244.2 (?), 30.3.2015 9:49
Ano, koukal jsem už včera, že se stránky Vari.cz podstatně změnily a přímo pan ředitel uvádí :
Dobrý den, EKO-DOTACE je vypsaná pouze na motory XP-200 a to zejména pro jeho lepší cenovou dostupnost a tím atraktivní pořizovací cenu pro zákazníka. Dotace je 100% hrazena ze strany VARI a nepřispívá na ni žádný další subjekt. S pozdravem Tomáš Belinger.
Současně zmizela stránka/záložka s údaji o dotačních programech Czechinvestu, MPO,... a zůstalo jen toto.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 74.9 (?), 30.3.2015 18:30
Tahle dotace možná klame názvem, ale jistě je určena pro zefektivnění výroby (tzn. úspornější stroje, snížení spotřeby energií ve výrobních prostorech atd.). Ale neslouží k tomu, aby byl finální produkt méně energeticky náročný při provozu. Pokud je motor energeticky méně náročný, bude to max. důsledek toho, že se koupili z hlediska provozních nákladů úspornější stroj, který umí doknalejší motory.
|
|
|
|
|
|
|
host - 178.9 (?), 30.3.2015 20:29
Dotace je podpoření prodeje. Zisk z většího objemu prodeje může být rozdělen i na zefektivnění výroby. Poslední větě nerozumím.
|
|
|
|
|
|
|
host - 74.9 (?), 31.3.2015 16:04
k poslední větě: dotace z programu Ekoenergie nemá za cíl produkovat úspornější motory, ale udělat výrobu motorů méně energeticky náročnou.
Pokud jsou nové motory přesto úspornější, bude to např. tím, že s pomocí dotace si koupili nové mašiny, které umí složitější, úspornější motory. Ale mašiny si mohly pořídit ne proto, že by vyráběly úspornější motory, ale že ty mašiny jsou samy o sobě energeticky úspornější...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|