Ekodotace na motor Vari XP-200
|
|
|
|
host - 105.167 (?) 26.3.2015 17:11
Proto jsem přešel na 5W40 plnou syntetiku. Popis je převzatý z oleje aditiva.cz
Minerální oleje
Standardně se motorové oleje vyrábějí z minerálních olejů. Tyto oleje jsou ale díky stoupajícím požadavkům, jako jsou prodloužené intervaly výměny oleje, vysoké výkony motorů a požadavky na lehkoběžné vlastnosti, ve svém použití omezeny. Typické viskozity : 10W-40, 15W-40, 20W-50
Polo syntetické oleje
Jsou to minerální oleje s obsahem syntetických komponentů. Mají zlepšené vlastnosti při studených startech motoru, udržují čistotu vnitřku motoru a zaručují výbornou ochranu před opotřebením. Typické viskozity jsou: 5W-40, 10W-40.
Plně syntetické oleje
Syntetické základní oleje tvoří základ pro motorové oleje se zřetelně zlepšenými vlastnostmi. Plně syntetické motorové oleje jsou použitelné v benzínových i dieselových motorech a nabízejí optimální ochranu proti opotřebení, velmi dobrý rozvod oleje při studených startech, lehkoběžné vlastnosti a výtečnou čistotu motoru. Splňují nejvyšší standarty kvality předepsané API, ACEA a firemními normami jednotlivých výrobců vozidel. Obzvláště doporučené jsou pro dlouhé intervaly výměny oleje. Typické jsou: 0W-30, 0W-40, 5W-40.
Umístění příspěvku v diskuzi Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 105.167 (?), 26.3.2015 17:11
Proto jsem přešel na 5W40 plnou syntetiku. Popis je převzatý z oleje aditiva.cz
Minerální oleje
Standardně se motorové oleje vyrábějí z minerálních olejů. Tyto oleje jsou ale díky stoupajícím požadavkům, jako jsou prodloužené intervaly výměny oleje, vysoké výkony motorů a požadavky na lehkoběžné vlastnosti, ve svém použití omezeny. Typické viskozity : 10W-40, 15W-40, 20W-50
Polo syntetické oleje
Jsou to minerální oleje s obsahem syntetických komponentů. Mají zlepšené vlastnosti při studených startech motoru, udržují čistotu vnitřku motoru a zaručují výbornou ochranu před opotřebením. Typické viskozity jsou: 5W-40, 10W-40.
Plně syntetické oleje
Syntetické základní oleje tvoří základ pro motorové oleje se zřetelně zlepšenými vlastnostmi. Plně syntetické motorové oleje jsou použitelné v benzínových i dieselových motorech a nabízejí optimální ochranu proti opotřebení, velmi dobrý rozvod oleje při studených startech, lehkoběžné vlastnosti a výtečnou čistotu motoru. Splňují nejvyšší standarty kvality předepsané API, ACEA a firemními normami jednotlivých výrobců vozidel. Obzvláště doporučené jsou pro dlouhé intervaly výměny oleje. Typické jsou: 0W-30, 0W-40, 5W-40.
|
|
|
|
|
|
|
host - 178.9 (?), 26.3.2015 18:21
O jakém dostávání píšete? Nebyla snaha opačná, že používám olej, který není " vhodný"? Jak si můžete přečíst, tak hlavně u 4T motoru na Vari olej 5W40 s velkou rezervou splňuje parametry výrobce motoru a to je důvod, proč 5W40 používám, neboť malá investice do oleje se vyplatí proti velké investici do opravy. Prostě prevence a využití lepších provozních vlastností syntetiky. O tom vynadání bych odhadl, že odjete s horalem slámy. Takových srozumitelných popisů olejů je plný internet a kdyby místo toho použil terminologii rafinérií, nikdo z praktiků by tomu nerozuměl a teoretik využije znalosti praktika.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 178.9 (?), 26.3.2015 17:44
PP proč se vlastně vyjadřujete k 4T na malotraktoru Vari, když tomu motoru nerozumíte. Vaše zlehčování jednoduchosti motoru je zbytečné komentovat. Viděl jste vychozené ventilové vedení, zadřený ventil vlivem špatného mazání, motor, který měl nízkou kompresi po krátké době provozu? Určitě ne. Až budete mít takový 4T, nemusíte rozhazovat perlami. Zmínil jsem, že cena 5W40 a v tom množství, kolik oleje v motoru je není příliš vyšší, než u celkově kvalitativně a provozně horšího oleje 15W40.
|
|
|
|
|
|
|
Standa_hk - Diamantový Zahrádkář (5555) - 248.14 (?), 25.3.2015 21:18
U Zongsengu není předepsáno, jaký má být základový olej, ale to že má být plně detergentní a příslušné viskozitní klasifikace. Jedno je jisté, že v testech cca 5 let zpátky měly polosyntetiky lepší detergentní vlastnosti než plné syntetiky. Pokud se to pak srovnávalo ještě poměrem "cena/výkon", pak volba polosyntetiky byla jasná. První náplň máte u Vari v ceně a dávají tam ten samý co mají pro Hondy.
Pro mne osobně asi bude přijatelnější, častěji měnit olej příslušné specifikace, než zlepšovat olej jiným způsobem. Přeci jenom, čerstvý olej je čerstvý olej a to že ten lepší má delší interval výměny v motorech s filtrem ještě neznamená, že jej musím točit dvě zimy v olejové vaně bez filtru.
|
|
|
|
|
|
|
host - 11.107 (?), 25.3.2015 21:25
Lidi, když něco píšete, přemýšlejte. Jaké dvě zimy? Životnost olejových náplní je předepsaný počet mth nebo jeden rok, ne?
|
|
|
|
|
|
|
Standa_hk - Diamantový Zahrádkář (5555) - 248.14 (?), 25.3.2015 22:52
NIKOLIV, životnost olejové náplně je buď maximální počet mth nebo 24 měsíců. To měnit olej po 12 měsících je stejné dporučení jako použít lepší specifikaci než je minimální požadovaná. A počet mth se může lišit podle toho, jestli motor má tu nebo onu konstrukci a to či ono zatížení. XP-200 nebude tak citlivé se svými 3800 ot/min jako turbodiesel s přeplňováním...
Stejně tak nebudete měnit první olejovou náplň až po svatým Dindy, když je napsáno po 10 mth od uvedení do provozu.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Standa_hk - Diamantový Zahrádkář (5555) - 248.14 (?), 25.3.2015 19:52
Počítal jsem si to jinak, při rozhodování jestli ano či ne.
Kritériem bylo, aby se mi to na úspoře paliva zaplatilo do 5 let při 156 hodinách provozu ročně. Další úspory pak půjdou na krytí nákladů na opravy. Co nedokáži do výpočtu zahrnout, že spotřeba může být vztažena jednak k hodině práce ale také na potřebu kW na provedení práce. On totiž motor vyběhne na maximální otáčky jak s nízkým kroutícím momentem, tak i s plným zatížením - jen spotřeba je diametrálně jiná. Tedy, zkuste mi někdo dané přepočítat v kWh -nách. Tj. při 156 hodinách práce s Jikováckým 2Tjsem fyzicky podle účtenek spotřeboval místo teoretických 180 litrů jen 4× 20l kanystr. Kolik to bude s XP200 4T? Jaká je spotřeba 2T na volnoběh a jaká je spotřeba 4T na volnoběh?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 105.167 (?), 25.3.2015 20:32
V obou případech je počítáno s průměrnou spotřebou, která zahrnuje různou zátěž a různé otáčky. Rozdíl je zřejmý také ze specifické spotřeby 2T a 4T 600 gr a 340 gr / kWh, tento rozdíl je daný konstrukcí motorů.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|