Ekodotace na motor Vari XP-200



Standa_hk - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (5555) - 244.2 (?)
26.3.2015 13:08

Když už trváte na dělení na syntetiku až minerál tak opdověď k výše uvedenému odkazu je, že se jedná o "plnou syntetiku a prodlouženým intervalem výměny". Pokud by jste byl odborník, pak by jste argumentoval, že není traktor jako traktor a některé jsou se vznětovými motory.

Citovaný olej má lepší vlastnosti než většina námi užívaných olejů do malé zemědělské techniky. Problém je jen, že nejmenší balení má pouhých 206 litrů.

wink

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
                     
Standa_hk - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (5555) - 244.2 (?), 26.3.2015 13:08

Když už trváte na dělení na syntetiku až minerál tak opdověď k výše uvedenému odkazu je, že se jedná o "plnou syntetiku a prodlouženým intervalem výměny". Pokud by jste byl odborník, pak by jste argumentoval, že není traktor jako traktor a některé jsou se vznětovými motory.

Citovaný olej má lepší vlastnosti než většina námi užívaných olejů do malé zemědělské techniky. Problém je jen, že nejmenší balení má pouhých 206 litrů.

wink

                     
host - 178.9 (?), 26.3.2015 16:35
Odkaz jsem nečetl a odborníka ze sebe nedělám, ale co jste předvedl o znalosti motorů, to ze mě nechtěně odborníka dělá. Proč sem pletete 60 léta, traktory na naftu a další zbytečnosti? Diskutuji stále o benzínovém 4T na malotraktor Vari. Obecná terminologie, které rozumí každý zkušenější majitel motorů je minerál, polosyntetika (ten jste sám zmínil, zajímavé, že), plná syntetika. Rafinérskou terminologií se bavíte jen Vy a jen v diskuzi. Minulý týden jsem kupoval stáčený minerální olej M6A a byli tam další zákazníci. Představte si, že chtěli minerál M6AD, plnou syntetiku 0W, nikdo nechtěl ACEA...
                     
Standa_hk - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (5555) - 244.2 (?), 26.3.2015 17:04

... a představte si, že kdyby řekli bez přívlastků jen M6AD a 0W-40 dostali by totéž zboží za stejnou cenu. Kdyby však řekli, že chtějí jen plnou syntetiku, měl by prodavač dvě možnosti - čekat až zákazník požadavek upřesní a nebo mu řekl cenu nejdražšího oleje (a pak jej šel natočit).

Vy (pane xxx.xxx.178.9) stále nechápete, že může být 15W-30 A1 i 15W-30 A3 obojí "plná syntetika" ale jen te s A3 bude lehkoběžný. Stále tady budete jako 92-letý stařec opakovat myšlenku, kterou jste se dozvěděl v 70 letech minulého století a nebudete ji schopem opustit.

                     
host - 105.167 (?), 26.3.2015 17:26
Představujete si hlavně Vy. Prodavač jim snadno rozuměl. Proč sem zase taháte 15W30, chcete jej dávat do motoru?
                     
PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6578) - 9.135 (?), 26.3.2015 13:37

48.106: Vy byste ale měl porozumět tomu, že "lehkoběžnost" oleje není dána jeho viskozitní klasifikací - SAE, ale výkonovou normou - specifikací, např. ACEA, nebo normou výrobce vozidla (Ford, VW) kterou olej splňuje. Ta úspora bude poněkud diskutabilní při použití poměrně drahého oleje. Výhodné to být může,ale jen tam, kde to výrobce motoru dovoluje. Obávám se, že v těchto strojkách spíše nepovoluje.

                     
host - 105.167 (?), 26.3.2015 16:11
Pro PP nečtete pozorně a z toho vytvoříte spoustu slámy. Zmínil jsem 5W40 za cenu, která je téměř stejná s 5W40. Chcete tvrdit, že 15W40 je srovnatelně tekutý s 5W40. Až se někdy k oběma olejům dostanete, porovnejte si. Úspora a všechno ostatní je pro internetové specialisty ala PP diskutabilní. Výrobci olejů a motorů lehkoběžnost plně syntetických motorových olejů zdůrazňují pro úspory a ochranu motorů.
                     
PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6578) - 9.135 (?), 26.3.2015 16:29

15W40 a 5W40 mají při provozní teplotě cca. 100 st. C viskozitu stejnou. Skutečně nevím, jak bych si v domácích podmínkách porovnával viskozitu olejů. Lehkoběžnost ano, ale skutečné lehkoběžnosti s normou deklarovanou úsporou paliva dosahují jen lehkoběžné oleje podle odpovídající normy. A v motorech, které jsou na to konstrukčně vhodné. Zdroj: oleje.cz.

                     
host - 178.9 (?), 26.3.2015 16:44
Pro Vás PP bude nejlepší, když si na 4 T na Vari vyzkoušíte, jak vyteče olej z motoru 5W40 a 15W40 a nejlépe při nižší teplotě. Z toho mnohé pochopíte. V popisu oleje 5W40 je lehkoběžnost uvedena u 15W40 ne. Stačí porovnání tekutosti obou olejů pouhým přeléváním. 5W40 je jako voda i v chladnu.
                     
PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6578) - 9.135 (?), 26.3.2015 17:05

Stačí porovnání tekutosti obou olejů pouhým přeléváním yesenlightened

5W40 je jako voda i v chladnu. Jenže ten 15W za provozní teploty ztekutí a je plusmínus stejně viskózní jako 5W. Musí být. Tam je totiž důležité to číslo ZA W, ne před. A to je u obou olejů stejné. A oleje jsou ve funkci zejména při provozní teplotě, ne v chladu. Oleje.cz.

                     
host - 105.167 (?), 26.3.2015 17:19
15W40 nemá vlastnosti 5W40 viz popis a právě zmíněné omezení v lehkoběžnosti a odolnosti při delších výměnách. A ten pokus si vyzkoušejte.
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Pracovní stůl skládací26.11.2024
Jak je to s kvalitou Red Einhell?22.11.2024
Inspiraci pro zahradní domky22.11.2024
Obsyp zapuštěného bazénu22.11.2024
Jak je to s kvalitou Red Einhell?21.11.2024
Jak je to s kvalitou Red Einhell?21.11.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika