Ekodotace na motor Vari XP-200



host - 178.9 (?)
25.3.2015 23:01
Já jsem zmínil, proč používám syntetiku, místo minerálu. Polosyntetika a další je na webu vari.cz.
Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
                     
host - 48.106 (?), 25.3.2015 22:14
Spokojenost se 4T není třeba přát, ta je. A naopak si myslím, že dělám dobře. Motory používám celoročně, orba, doprava, naviják v chladných dnech, kdy i mrzne. K tomu Vari uvádí u sněžných fréz, které mají také 4T: Olej vybíráme vždy dle doporučení výrobce. Pokud již nemáme návod k obsluze, dodržujeme následující pravidlo, že čím vyšší je nadmořská výška a nižší teplota pod nulou, ve kterých stroj provozujeme, tím kvalitnější olej musíme použít. Pro sněžné frézy jsou minerální oleje určené pro travní sekačky specifikace SAE 30 naprosto nevhodné, proto vždy použijte minimálně polosyntetický olej 10W-30, ale lépe plnou syntetiku 0W-30. Zajistíme si tak dobré mazaní a snadný start i při velkých mrazech.
                     
Standa_hk - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (5555) - 248.14 (?), 25.3.2015 22:42

Kdyby jste pane xxx.xxx.48.106 vynechal ty přídomky syntetika a polosyntetika, bylo by vše správně. Ale vy směšujete specifikace s původem základového oleje. Ono totiž u oleje specifikace 5W-30 bude jedno jestli jde o syntetiku nebo polosyntetiku, ale bude záležet na tom, jaké má olej detergentní vlastnosti - tj že se z něj nebude používáním dělat roztok brusné pasty.

                     
host - 178.9 (?), 25.3.2015 23:01
Já jsem zmínil, proč používám syntetiku, místo minerálu. Polosyntetika a další je na webu vari.cz.
                     
Standa_hk - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (5555) - 248.14 (?), 25.3.2015 23:30

Jenže petrolejářské firmy už od roku 1998 nerozlišují minerální, směsné a syntetické základy. To z jednoho prostého důvodu, že se technologie výroby základových olejů změnila natolik, aby toto dělení bylo nereálné. Nyní je rafinace na úzké frakce v 99% rafinérií. A tak sehnat směs pro veterány je složitější a často i dražší, než sehnat vysoce výkoný olej do nových motorů.

Přídomky syntetika, polosyntetika... používají pouze trhovci prý "protože to zákazník vyžaduje". Ale spíše tím maskují to, že neumějí vysvětlit v čem je daný olej lepší a tím i je u něj vyšší cena. Ono by bylo správnější přepsat to co mají v popisu od výrobce oleje (ACEA výkonostní třídu).

                     
host - 178.9 (?), 26.3.2015 6:47
Stando v čem se zase šťouráte? Když používám syntetiku místo minerálu, tak si snad dokážete odvodit, že místo 15W40 používám např 5W40. Protože: Je hodný pro benzínové a naftové motory s emisními parametry Euro IV a V • Výrazné snížení tření • Nižší opotřebení součástí a prodlužení životnosti zatěžovaného agregátu • Koeficient tření výrazně přispívá ke snížení spotřeby paliva a redukci výfukových zplodin. • Vyšší výkon a kroutící moment. • Vyšší spolehlivost motoru, ochrana proti opotřebení součástí a snížení rizika mechanické závady. • Celkové provozní náklady se sníží díky nižší spotřebě paliva a delší životnosti komponentů. • Jedním typem oleje viskozity 5w40 pokryjete většinu aktuálních norem. Že se změnily výrobní postupy a základové oleje je pro mne nepodstatné, neboť parametry má o dost lepší a kvalitativně je vyšší 5W40. Cena je také příznivá. Výměna 5W40 jednou za rok je pro mne záruka, že motor je provozován s kvalitním olejem s minimálním opotřebením. Mohl bych používat ještě kvalitnější syntetické oleje. Vzhledem k jejich ceně a kvalitě 5W40 bych nezískal víc v malém 4T motoru.
                     
PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6578) - 9.135 (?), 26.3.2015 6:50

Zas jeden zamilovaný do etikety na flašce voleje... SfK má recht.

                     
host - 178.9 (?), 26.3.2015 6:57
SfK zmínil, že použije polosyntetiku, zajímavé, že. Podle etikety poznám druh oleje a podle oleje poznám, že 15W40 a 5W40 není jen v etiketě. Nejsme v rovině, že přesvědčuji o jiném oleji do 4T, než dle manuálu, byl dotaz proč přimazávám lepším olejem, tak jsem odpověděl.
                     
host - 4.243 (?), 26.3.2015 7:08

A "přimazáváte" opravdu jen vyšší kvalitou oleje?  Jinak když píšou proč nepoužívat oleje "více než"  tak lžou?  Jak je na tom vlastně potřebnost kvality oleje pro vzduchem chlazené motory?

                     
host - 178.9 (?), 26.3.2015 7:43
Oni píšou nepoužívat olej méně než a na přimazávání jste se už ptal.
                     
host - 105.167 (?), 26.3.2015 9:41
Mohli byste označit co je ironie, vlastně co není ironie, zbyde toho velmi málo. Ironie a spekulace o plnohodnotném srovnání motorů Honda, které jsou na trhu od 90. let s prominutím jen čínským motorem XP 200, vlastně vyzkoušeným jen prodejcem, považuji za velmi nevhodné a ničím nepodložené. Srovnávat lze po mnoha letech provozu, vlivech obsluhy, různého zatížení a z toho plynoucí spolehlivosti. Samotný XP 200 považuji za značně lepší pohonnou jednotku, než 2T, jestli bude mít spolehlivost ve stejném časovém horizontu, jako nejlepší 4T na Vari.
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Jak je to s kvalitou Red Einhell?22.11.2024
Inspiraci pro zahradní domky22.11.2024
Obsyp zapuštěného bazénu22.11.2024
Jak je to s kvalitou Red Einhell?21.11.2024
Jak je to s kvalitou Red Einhell?21.11.2024
Jak je to s kvalitou Red Einhell?21.11.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika