Ekodotace na motor Vari XP-200
|
|
|
|
|
|
|
|
jirka.z - (8) - 212.193 (?), 12.3.2015 7:17, zobrazeno: 259840x
Dobrý den, dostala se ke mně informace, že Vari nabízí výměnou za starší dvoutakt nový čtyřtaktní motor XP-200 se slevou cca 6000,-. Jaký je Váš názor na takovou výměnu a co dalšího to obnáší (píšou pouze jednoduchou výměnu upevňovacích nýtů pro novější převodovky). Uvažuji, že bych do toho šel, s tím svým dvoutaktem občas zápasím, než se mu uráčí - už má holt taky svoje léta. Nakonec si vždycky dá říct, ale kdybych měl nový stroj, který chytne na první škubnutí, bylo by to veselejší. Když ale vidím, jak jde kvalita obecně téměř všeho " do hajzlu " (promiňte mi ten výraz, ale je to nejvýstižnější), tak mám obavu, aby moje radost z nového stroje nebyla hodně krátká. Protože zatímco dříve se stroje a spotřebiče vyráběly z kvalitních materiálů a s tím, aby vydržely co nejdéle, tak dnes je přesně naopak, aspoň u většiny věcí, se kterými se setkávám. Tak by mě zajímal názor někoho, kdo o těchto strojích něco ví. Předem děkuji a zdravím.
|
|
|
|
|
|
|
host - 129.166 (?), 12.3.2015 11:19
Všemu vládnou peníze. Již někdy dříve na tomto portálu někdo spočítal, že pořízení údajně nízkoemisního čtyřtaktu s malou spotřebou je v konečné fázi dražší záležitostí, než pořízení oškubaného dvoutaktu v jehož karburátoru vznikají přímo neuvěřitelné věci, do které nebyly započítané možné servisní zásahy, třeba z titulu biosložky v palivu. Když budeme mít kupní sílu na takové úrovni, jakou mají naši sousedé za Aší, nebo protinožci na největším ostrově, je vše v pořádku. Když se to u nich po... e, tak to obyčejně končí ve sběrném dvoře a koupí se nové. Jděte do toho, možná trefíte na super kus. Držím palce!!
|
|
|
|
|
|
|
host - 178.9 (?), 12.3.2015 11:43
Jenom ve spotřebě se 4 takt proti 2 taktu zaplatí celá investice. Počítal jsem GXV 160 proti 2 taktu Vari a vycházel jsem z jejich spotřeby uvedené výrobcem.
|
|
|
|
|
|
|
host - 175.210 (?), 12.3.2015 12:42
Zkuste své tvrzení převést do řeči čísel.
|
|
|
|
|
|
|
host - 178.9 (?), 25.3.2015 18:49
Pro 175.210 řeč čísel 4T se zaplatí jen úsporou ve spotřebě benzínu: průměrná spotřeba 2T 1,2 l /hod, průměrná spotřeba 4T 0,8 l /hod - údaje výrobců motorů. Rozdíl 0,4 l x dnešní cena Naturalu 30 Kč : 12 Kč / hod provozu. Za 1000 hod provozu 12000Kč úspora. Ověřená životnost 4T GXV až 5000 hod, GCV 2000 hod. Při 1500 hod GCV je úspora 18000Kč. Při 3000 hod GXV je úspora 36000Kč. Ve výpočtu je použitá nižší cena Naturalu, než dlouhodobě byla a kratší doba předpokládané životnosti motorů.
|
|
|
|
|
|
|
host - 11.107 (?), 25.3.2015 19:42
No a kolik ze životnosti vašich motorů přikládáte "přimazávání"?
|
|
|
|
|
|
|
host - 105.167 (?), 25.3.2015 20:46
Do motorů dávám posledních 7 let plnou syntetiku, která zlevnila na 100 Kč / litr, po dříve doporučovaném Super Mogulu. Přechod na plnou syntetiku po minerálním oleji není vhodný, proto jsem mj zlepšoval olej do 4T, abych eliminoval změnu plná syntetika / minerál. Plná syntetika má vliv na lehký chod motoru a na menší odpor po startu studeného motoru. Vliv zlepšování oleje na životnost se těžko měří, pro mě bylo podstatné dosáhnout hodnot blízkých teoretických životností motorů GCV a GXV.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 11.107 (?), 25.3.2015 21:00
Tento olej, tedy tzv. plná syntetika, není vhodný pro tyto motory ani výrobci je nedoporučují. Jste chytřejší - víte víc o tribologii než oni? Já si tottiž myslím, že motorům nijak zvlášť neprospíváte vaší volbou, jak si asi myslíte. Může se projevit i větší spotřeba oleje.
|
|
|
|
|
|
|
host - 48.106 (?), 25.3.2015 21:16
Nesnažím se být chytřejší, než výrobci motorů, jen využívám možnosti. Plná syntetika je pro lehkoběžnost motoru zásadní, spotřeba oleje se nezměnila, olej je při výměně čistější, než minerál. Minerál z hlediska opotřebení postupně snižuje parametry motoru. Plná syntetika parametry velmi dlouho udržuje téměř beze změn.
|
|
|
|
|
|
|
host - 11.107 (?), 25.3.2015 21:21
V pohodě. Přeju vám spokojenost, ale stále si myslím, že neděláte dobře.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|