Dvoutaktní motor u sekačky MF 70
|
|
|
|
|
|
|
Luboš Hampl - (20) - 37.74 (?) 13.7.2009 22:23, zobrazeno: 155075x
Vlastním MF 70, dvoutaktní motor Jikov. Loni jsem nechal udělat výbrus a generálku motoru, takže po zajetí teď jezdí a startuje super. Došlo totiž k tomu, že používáním oleje M2T se usadil karbon a ten ve válci a pístu udělal rýhy jak po hrábích. Máte podobnou zkušenost? Dnes se me ovšem stala taková nemilá věc, u karburátoru se mě uvolnil přívod od čističe vzduchu a sekal jsem nějaký čas natvrdo bez čističe vzduchu, přes karburátor, ale tryska se v něm neucpala a dosekal jsem normálně, zjistil jsem to až při ukončení práce. Myslíte, že mohlo dojít k nějakému poškození motoru? Ten startuje a zdá se že je OK a nechce se mě rozebírat. Ale stejně mě to vrtá hlavou, díky za příspěvky, Luboš.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Luboš Hampl - (20) - 37.74 (?), 13.7.2009 22:52
To víš, s generálkou jsem si dal práce, tak mám blbej pocit, ale jak jsem na to přišel, vrátil jsem tam tu hadici a jede to OK, jako raritu přikládám foto toho válce co s tím dokázal udělat ten olej M2T
|
|
|
|
|
|
|
host - 50.60 (?), 23.3.2012 22:21
Tak tohle je přidřené anebo hodně dlouho jedoucí bez filtru, mám doma MF70 třicet let a motor šlape jako hodinky. Olej M2T takové opotřebení nemůže způsobit.
|
|
|
|
|
|
|
host - 20.52 (?), 13.7.2009 23:09
Ten píst vypatá jako by byl několikrát přidřený od prachu nebo byl párkrát normálně kouslý pro málo oleje v benzínu , děs a hrůza . Čistíte pravidelně alespoň 3-4 x za sezonu olejový filtr? Po vyčištění misky je potřeba na dno misky nalít 1- 1,5 cm motorového oleje, aby filtr fungoval tak jak má.
Směs benzínu dávám 1: 40 a motor fachá od roku 1995 super. Před 5 lety jsem měl motor rozebraný kvůli uvolněnému kroužku v převodovce a na pístu nebyl ani náznak po škrábancích a dávám tam taktéž olej M2T již 14 let v poměru 1:40.
|
|
|
|
|
|
|
Luboš Hampl - (20) - 37.74 (?), 13.7.2009 23:21
Taky dávám olej v poměru 1:40, teď používám olej Mogul TSF(modrý), sekačku jsem koupil jako starší, rok výroby 1973, nevím, ale asi šlo o původní píst, já dával spíš víc oleje než míň, ale opravář zem. strojů mě řekl, že se s tím již setkal a že to vzniklo tím karbonem. Olej do misky taky dávám, ale co mě vypadla ta hadice od filtru, tak to bylo prd platný, je zajímavé že se neucpala tryska a motor běžel, asi bude vše OK.
|
|
|
|
|
|
|
host - 20.52 (?), 13.7.2009 23:36
Chvilku to nevadí, bez té hadice.
Ten motor totálně zplundrovali předchozí majitelé, jak jsem pochopil.
Pokud pracujete s MF 70 dost často a v prašnějším prostředí chce to čistit filtr častěji.
Pokud ji ještě proháníte s vozíkem tak to s tím filtrem platí dvojnásob.
Já MF 70 používám pouze na sekání 2 hektarů luk cca 2x ročně na sušení plus 12 let jsem přisekával obden valník od PF 62 krmení pro dobytek.Takže moje MF toho naběhala relativně málo.Kupoval jsem ji roce 1995 novou.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Luboš Hampl - (20) - 37.74 (?), 13.7.2009 23:45
S tou vypojenou hadicí jsem nasekal tak 30x 30 m, víc ne, moje ročně poseká tak 2x 3000 m2, takže taky není moc v provozu, seno a dřevo vozím s TJ 6,5, takže ji mám čistě na sekání a v zimě s ní občas protáhnu cestu(mám k ní pluih)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 218.182 (?), 18.3.2023 12:08
takovou paseku na pistu dokaze udelat jenom ulomena koncovka lanka pod soupatkem
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|