Castelgarden - zkušenosti?
|
|
|
|
host - 34.33 (?) 18.11.2010 2:19
Ano, cena Countaxů je trochu mimo můj zmíněný strop, ale pokud se podíváme na ceny internetových obchodů v UK, tak celkem slušná C600 se dá pořídit se sběrem v přepočtu něco málo přes 100 000,- Kč. Člověk si udělá představu i na jejich stránkách.
Abych se přiznal, hodně se mi líbí příslušenství na zadní vývodovou hřídel, krom zmíněného sběru vyrábí různé účinné provzdušňovače, štěpkovač, atd.
Až budu mít více času, trochu projdu internet a zkusím zjistit, jak reálné je tento stroj za rozumné peníze koupit v okolních státech. Zatím se mi to vše zdá moc krkolomné, i když neskrývám, že se mi Contax hodně líbí.
Jirka
Umístění příspěvku v diskuzi Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 37.218 (?), 16.11.2010 9:28
Dobrý den Jirko,
Připojím svoje zkušenosti s provozem traktůrku Starjet jednoválec B+S Intec 17,5 hp (500ccm), hydro K46, záběr 102cm.
Stroj provozuji 2 roky, v současné době mám na počítadle 55 mth. Sekám 2500m rovinatého pozemku, z toho 1000m je bývalá drnitá a hrbolatá louka s krtincema, 1300m srovnaného udržovaného trávníku a 200m přístupové cesty. Dále používám vozík Vares TRVMS, dopravuji štěrk, stavební suť, zeminu, kompost, hnůj, posekanou trávu... dopravní vzdálenosti jsou většinou do 1km, ale byl jsem i s traktůrkem 3km od baráku v kopci v lese. Já sám vážím 90kg. Vyhrnování sněhu neprovádím, ale v zimě vozím dřevo na topení. Na jaře tahám travní brány svařené z jeklu 30x50... ca 50kg.
Údržbu si provádím sám. Stroj zatím prodělal běžnou údržbu jako je výměna oleje, výměna olejového filtru, výměna palivového filtru, mazání čepů přes maznice (ca 10 míst), 3x broušení nožů a 1x seřízení polohy žacího ústrojí. Seřízení otáček a výkonu motoru nebylo doposud potřeba, motor šlape bez jediné chybičky. Do hydra jsem letos na jaře dolil štamprdle oleje - zatím chodí dobře i v tahu.
Minulý víkend jsem sundal žací ústrojí. Omyl wapkou, a vnitřek očistil ocelovým kartáčem. Po 55 hodinách je klínový řemen pohonu nožů absolutně bez opotřebení, ozubený řemen mezi noži je též zcela nepoškozen. Ložiska řemenic nevykazují žádné viditelné vůle, chod hladký, nehlučný. Napnutí řemenů netřeba seřizovat, protože řemeny nejsou nijak prodlouženy. Řemenice samotné jsou hladké, čisté ..nejsou začerněné od gumy. Vnitřek žacího ústrojí má běžně ohlazenou černou barvu, mulčovací klapka taktéž. Na holých místech je povrchová rez, díky tomu, že stroj stál ca 3 týdny nevyčištěn. Ocelovým kartáčem se tato rez lehce odstraní. Ohlazené plochy ošetřím černou matnou barvou na kov. Jinak plech není hloubkově opotřeben, ani zprohýbán. Nože jsou v překvapivě dobrém stavu, stále poměrně ostré - poslední broušení v červnu. Ostří je jenom na jednom noži na jedné straně kousek "vyhnuté". Při broušení je znát, že se jedná o tvrdší materiál. Mám srovnání s levnou sekačkou olejomac, kde jsou nože z nějakého bláta. Jedná se ale opravdu o nejlevnější model sekačky.
Tunel má na náběhové straně obroušenou barvu..ca 5cm od hrany, jinak zcela v pohodě. Opět byl omyt wapkou a kartáčem.
Traktůrek jsem omyl wapkou, včetně motoru... motor po 55 hodinách pracuje zcela bez chybně. Řemen pohonu nevykazuje žádné dramatické opotřebení, řemenice čisté bez vůlí v ložiskách, hydro K46 stále se stejným výkonem bez úbytku oleje. Přední litinová náprava bez vůle a deformací, přední kola bez vůle. Řízení netřeba seřizovat. Zadní pneumatiky bez opotřebení. Plastová kapota a plastové blatníky bez vůle, nedrnčí, bez degradace laku (trakůrek je skladován v plechové garáži), světlomety nejsou uvolněny, svítí.
Po celou dobu provozu (55mth) se na stroji nikde nic neuvolnilo, nic neupadlo, žádný šroubek se nepovolil. Spolehlivost stroje hodnotím zatím na výbornou. Spotřeba benzínu mi přijde trošičku vyšší... ca 3 - 4 litry za hodinu. Olej zatím "nežere".
Provoz: sekání zcale bez problému. Šíře 102cm je dostatečná pro moje potřeby, manévrovatelnost se strojem je vynikající, není problém objet stromky, manévrovat podle plotu atd. Sběr mokrého listí (ořech) bez problému, tunel se neucpává. Sekání trávy do ca 30cm je v pohodě včetně sběru. Sekal jsem i starou přerostlou trávu 60cm, na drnitém pozemku - zde docházelo k ucpávání tunelu, a i motor měl co dělat aby udržel nože v rozumných otáčkách. Odpor kladly ale spíš husté drny než samotná tráva. Jelikož jsem nechtěl stroj trápit, posekal jsem pozemek nahrubou kosou a poté drny rozsekal traktůrkem, to již bylo bezproblému. Mulčování je slušné, samozřejmě záleží na množství a charakteru trávy. Lépe se mi osvědčilo sekání s deflektorem, tráva byla dokonale rozprostřena. Při mulčování s klapkou zůstavají chuchvalce slepené trávy.
Při jednom opravdu horkém letním dnu, se mi stalo že po hodině sekání tohoto drnitého zanedbaného pozemku se přehříval motor, což se projevovalo nepravidelnými otáčkami a "škytáním" motoru... nicméně pokles výkonu jsem nepociťoval. Po 20-ti minutové přestávce bylo vše zase v pořádku.
Doprava: Tahová síla traktůrku je více než dostatečná. Mám zkušenosti s taháním ca 500kg štěrku - po cestách i měkkém poli, bez viditelného úbytku výkonu nebo rychlosti traktůrek stále táhne i do slušného kopce. Průchodnost terénem se rapidně zvýší po sundání sekacího ústrojí, a je velice slušná až překvapivá. Pneumatiky jsou hladší, při blátě se rychle zanesou, ale nestalo se mi že bych někde neprojel. Pneu zatím bez defektu a bez dofukování
Vozík VARES TRVMS je solidní, nicméně by mohl být i větší. Opatřil jsem ho jednoduchou nástavbou z prken, aby se do něj více vešlo. I přes hrubé pneumatiky jsem jednou píchl.
Při couvání s těžkým štěrkem proti takovému břehu se mi podařilo mírně přiohnout záves traktůrku i vozíku. To byla ale moje chyba...
Celkově hodnotím stroj na výbornou, snese i hrubé zacházení, spolehlivost vynikající, pevnostně je dimenzován více než dostatečně.
Standa
| |
|
|
|
|
|
|
|
Wimpi - Diamantový Zahrádkář (2112) - 44.75 (?), 16.11.2010 10:23
Ahoj Jirko, jsem 2,5-letým vlastníkem zahradního traktůrku Castel Garden XP200HD. Koupil jsem jej jako nový velmi výhodně s výraznou finanční slevou, za 70 000,- což byl byl hlavní důvod rozhodnutí se pro tuto značku. Používám jej, vlastně moje žena (která mě nyní k sečení nechce pustit), na sečení mírně svažité zatravné zahrady s občasným přehlédnutým krtincem o rozloze cca 2 500 m2. Zatím spolu mají naběháno asi tak 50 - 60 motohod (nemůžu nyní juknout na disp.) Z původního způsobu sečení se sběrem do koše jsem to po krátké době přemontoval na mulčování, neboť sečení je tak podstatně rychlejší a odpadá starost co s posečenou trávou. Nevýhodou mulčování je letmým odhadem asi o 1/3 vyšší spotřeba z důvodu vyššího zatížení pohonu. Současná "mulčovací" spotřeba činí asi jednu plnou nádrž / 2 ÷ 4 mth podle výšky trávy (omlouvám se, ale nemám momentálně k dispozici údaj o objemu nádrže). Asi budu označen za barbara, ale zatím jediným servisním úkonem, který jsem na traktůrku vykonal byla předepsaná výměna oleje motoru. Jinak nic, kromě čištění žacího ústrojí po sečení a letmé kontroly napnutí řemenových rozvodů. Nyní se chystám odvézt traktor do servisu, aby jej prohlédli, promazali a doseřídili. Tuto první servisní prohlídku nechám udělat v "domácí stáji" a podle výsledku a konečné ceny se rozhodnu, kam jej na občasnou rekonvalescenci budu vozit v příštích letech. Traktor dosud fungoval a sekal bez nejmenšího problému, spolehlivost a funkce je zatím na 100%. Traktoru se tímto omlouvám za zanedbanou péči. To je tak vše, co bych o něm mohl říct. Nehodlám se zabývat vrtáním se v jeho útrobách a rozkrýváním jeho "vymožeností" či slabin, neboť na to nemám ani čas ani náladu. PS : nejsem reklamním agentem firmy "M".
|
|
|
|
|
|
|
host - 239.112 (?), 16.11.2010 18:55
Používám 2.sezónu XT200HD a jsem s ním spokojený. Seču cca 50 arů, mám cca 35 motohodin. Tunel na odhoz trávy se mu neucpává ani u vysoké trávy. Koupil jsem ho v akci Mountfieldu za 78.500 Kč a až po půl roce jsem si všiml prasklého šedého plastu v oblouku nad stoupákem levé nohy. Deprese z reklamace pod vlivem zdejší diskuze. Nic hrozného se nedělo.Stroj odvezli, plast vyměnili bez problémů. Na servisní prohlídku ho budu dávat pravidelně, jak jsou podmínky sedmileté záruky. Odvezou si to sami kdy já potřebuji a dovezou taky podle mé potřeby.Cena za dopravu je bezvýznamná, loni cca 20Kč.Letos mi opravili sekačku, která byla v provozu 5 let a bylo to na záruku. Dal jsem jim záruční list a bez problémů. Takže 7 let záruky není jen fikce, jak tady někteří uvádějí. Toť má zkušenost s Mountfield. Soused má AGS, jednoválec a i s ním se nemůže zacházet bezcitně - potkaly se mu nože v sekačce.
|
|
|
|
|
|
|
host - 34.160 (?), 17.11.2010 0:57
Chlapi, děkuji za reakci na XT200HD.
Musím se přiznat, že na cenu okolo 70 000,- Kč bych určitě slyšel. Silný kvalitní motor, krásný design včetně pěkného informačního displeje, celkem slušné šasí.
Jak už jsem napsal výše, musím ještě myslet na to, že pokud bych používal zahradní traktor i jinde, než jenom na své zahradě, hodila by se mi uzávěrka diferenciálu a silnější osy kol u K62, ještě kvalitnější motor, což nejsem přesvědčen, jestli bych to takto mohl říci. Možná, že BS Intec je naprosto špičkový a postačující!?
Do diskuzí kolem firmy Mountfield bych se nerad pouštěl. Asi bych neměl obavy tam nakoupit, ale při dalším kontaktu s firmou (především servis) bych byl hodně obezřetný. Ono to kolikrát záleží na člověku, s kterým se zrovna potkáte. 7 let záruky je mi na prd, protože potřebuji traktor koupit na IČO a tím 7 let padá, i když bych to měl jen na své zahradě, což nechápu. Ostatní prodejci se staví k prodloužené záruce daleko lépe a pokud stroj nezařadím do komunálu, prodlouženou záruku uznávají i na IČO.
Ve své podstatě pokud bude zajímavá cena, lze uvažovat i o strojích Cub Cadet a Yard Man se silnými motory Kawasaki, slabinou je zatím ne moc rozšířený servis této kvalitní značky motorů a šířka žacího ústrojí 105cm, což mě omezuje v nakládce do mého přívěsného vozíku. Je tu prostějovský Wisconsin a další kvalitní stroje a rozhodnutí, který člověk nakonec koupí často urychlí nabízená cena a kolikrát i detaily, které vyhovují zrovna mně. Pro někoho může být uzávěrka diferenciálu zbytečností, pro druhého do svažitého terénu nutností. Rozhoduje nabízené další příslušenctví, vzorek pneu, velikost palivové nádrže, design a další. Vždy člověk někde ustoupí. Málokdy se stane, že námi vysněný stroj má vše, co by si člověk přál.
Stále jsem trochu na vážkách s tím Karsitem K22/102HX. Kdyby měl někdo nějaké postřehy, byl bych moc rád. Líbí se mi silný motor (ale BS Intec?), Tuff Torq K62 s uzávěrkou, velikost palivové nádrže, robustnost stroje, velikost kol. Design není nijak oslnivý, ale to mi nevadí.
Dík Jirka
|
|
|
|
|
|
|
host - 191.214 (?), 17.11.2010 11:00
Jirko, docela se v tom začínáte plácat. Rozhodněte se především na základě jednání a chování Vám rozumně dostupného servisu jakékoliv z Vámi vybraných značek. Pokud se strojem budete jezdit Vy sám, nezabývejte se tolik motorem (dvouválec považujte za samozřejmost),ale rozhodně převodovkou. Uzávěrka diferenciálu je v určitých situacích neocenitelná záležitost ale pokud budete stroj používat ve více svažitém terénu, pak je daleko důležitější samotná konstrukce převodovky, umožňující výměnu převodové kapaliny a filtru.U levnějších převodovek nelze měnit olej jinak než demontáží převodovky a jejím rozpůlením s následným dokonalým vyčištěním labyrintu což není taková legrace. Tedy nespekulujte zbytečně, vyhlédněte stroj který i Vám osobně "padne pod zadek" a převodovku považujte za konstrukční bod, na kterém se v tomto případě nevyplatí šetřit.
Druhým parametrem, který by Vám mohl zbytečně zkracovat život je schopnost sběru travní hmoty nebo listí. Existují traktory, které mají po přejetí jediné krtiny okamžitě ucpaný výhozový tunel do sběracího koše a Vaše činnost při sečení spočívá v neustálém seskakování ze stroje a čištění výhozového tunelu(po odklopení koše). Úžasná záležitost pouze pro otrlé jedince s pevnými nervy.
Zkuste se s jednotlivými vybranými prodejci či servisy domluvit, jestli nemají možnost Vámi vybraný stroj dopravit na Vaše pozemky k osobnímu vyzkoušení. To je naprosto neocenitelná zkušenost, protože dává možnost stroj vyzkoušet přímo v konkrétním terénu na konkrétním druhu porostu.
|
|
|
|
|
|
|
host - 34.33 (?), 17.11.2010 12:44
Dobrý den, možná to tak vypadá, ale neplácám se v tom tak, jak to může vypadat. Možná sem nedokážu napsat vše, co jsem zjistil, co by mi vyhovovalo, jaké přesně budu sekat pozemky. S tou převodovkou máte naprostou pravdu, proto ji zde pokaždé zmiňuji. Ale pokud jste si všiml, vždy vyzdvihuji Tuff Torq K62. Ostatní mnou zvažované modely mají ještě Tuff Torq K46. Hydrostat je tedy samozřejmost. Když se tedy budeme bavit konkrétně, je snad něco (negativního), o čem bych měl u těchto dvou převodovek vědět? O té výměně oleje jsem četl, možná jste o tom psal dokonce i Vy. Je to dost podstatná věc, ale abych se přiznal, nějak jsem počítal, že tyto převodovky mají výměnu oleje dobře řešenu, ne rozpůlením. Je tomu skutečně tak?
Další věc je zmíněný motor. Pokud to vemu napříč většinou značek, jsou v této třídě (okolo 100 000,-) osazovány dvouválce Briggs&Stratton, Kohler, Honda, Kawasaki. O dieslových se nebudeme v této kategorii vůbec bavit. Je snad něco, na co bych si měl u zmíněných čtyřech značek dát pozor? Mám na mysli, jestli existuje nějaký výrazně nepovedený či naopak povedený motor? Za zmínku stojí možná lepší servisovatelnost BS a naopak zatím horší u Kawasaki, který mě přitahuje nejvíce. Kawasaki, jestli se nepletu, nemá zatím u nás oficiální zastoupení.
Zmiňujete ještě sběr a výhoz trávy. To je zcela určitě velmi podstatná věc u sekaček. Opět jsem to zde více nerozebíral, protože u mnou probíraných modelů jsem na nějaké podstatné výhrady nenarazil. Abych Vám dokázal, že o této problematice též hodně přemýšlím, hodně se mi líbí řešení aktivního sběru, teď si nemohu rychle vzpomenout na tu britskou značku, dříve ji zde nabízel i Mountfield. Něco podobného nabízí nebo stejného nabízí firma Agrostis. Líbí se mi u aktivního sběru, že ten zametací kartáč vymete z trávníku veškerý další bordel a dokonce si trochu poradí i s mechem. Hodně o tomto řešení uvažuji.
Servis je určitě dost podstatný, ale pro mě spíše z hlediska koupě ND. Většinu věcí si na technice udělám sám. Nůž si brousím na mé staré sekačce 3-4x za sezonu nebo by nebyl problém sundaný nůž nechat profesionalně nabrousit, výměna oleje a filtrů je snadná, žací ústrojí musíte čistit po každém sekání, mazací místa také zkontrolujete. Snad jen nastavení a chod motoru bych uvítal zkontrolovat. Před týdnem jsem si u staré sekačky vyměnil poškozenou vačkovou hřídel v motoru, která se poškodila, když jsem nožem nabral obrubník. Hřídel mi jeden větší servis dal za 50,- Kč z jedné staré sekačky. Jedná se totiž o Tecumseh. Sekačka opět šlape. Je bohužel slabá a chci si jí nechat jen na dosekávání.
To vyzkoušení traktůrku je určitě moc důležitá věc, ale pokud chci například hodně akční cenu, musím koupit nejlépe po sezoně, třeba teď a to toho moc nevyzkoušíte. Ne každý, notabene ve vašem okolí má tuto službu. Proto se snažím zjistit pár úskalích alespoň touto cestou.
Pokud si tedy řeknu, že bych chtěl např. traktor s motorem Kawasaki 24HP, převodovku TT K62, aktivní sběr do koše, maximální šíři stroje do 108cm, palivovou nádrž alespoň 12l, koš 360l a více, dobré mulčování, servis za rohem a cenu do 100t. , tak ten traktor budu vybírat roky a pravděpodobně ho v mojí ideální konfiguraci ani nikdy neseženu. Vždy někde člověk udělá kompromis, jde o to kde. Barvu a design traktoru bych snad vůbec neřešil, to může být to poslední plus až při finální nerozhodnosti mezi dvěma hodně podobnými stroji.
Vím, že mnoho věcí, co zde píši, se omílá pořád dokola. Snad tato diskuze pomůže při výběru i někomu jinému.
Díky za postřehy Jirka
|
|
|
|
|
|
|
host - 191.214 (?), 17.11.2010 13:28
Tak to pardon pane kolego, nechtěl jsem se Vás dotknout, nyní jste předvedl nadprůměrný rozhled o rozličných možnostech výběru a je vidět, že už jste leccos poznal a pochopil.
K té převodovce. Když se Vám podaří zabrousit na celosvětová diskuzní fóra tak zjistíte, že problémy s např. K46 jsou fatální. To že zde v CZ za chvíli tuto informaci kdokoliv zpochybní je místní folklor.Takové převodovky n e m a j í žádný vypouštěcí snadno přístupný otvor a už vůbec ne filtr nečistot. Každý, kdo trochu zná práci s hydraulikou ví, že naprostá čistota olejové náplně je základ funkce takovýchto zařízení. Výrobci asi při zadání sestrojit levnou variantu pohonu vsadili na současný stupidní trend "použij a zahoď" a mohu Vás ubezpečit, že ani všeobecně líní a rozmazlení zákaznící např. v USA již toto nejsou ochotni akceptovat. Na forech např. John deere řeší neustálé výměny těchto převodovek a i oni nakonec do svých strojů zkoušejí nacpat komponenty z K62 apod. Kdo stroj provozuje na rovině a váží 50 kg tak nikdy žádný problém nezažije.Pokud ale pracujete v kopcích, olej v převodovce se silně zahřívá a absence pořádného chlazení je základní příčina problémů. Olej degraduje a začne se doslova napékat na labyrint tenkých kanálků a případně ventily a vyčistit jej je nepříjemné. U většiny takto provozovaných strojů nastane cca po 4-5 letech kolaps pojezdu.
Mimochodem přehřívání oleje a zanedbaná výměna oleje a filtru je také základní problém automatických převodovek i v automobilech...
Mulčování stroj velice zatěžuje a většinou se stejně odehrává v rovině: chuchvalce slepených odřezků a šťávy nalepené na sekacím ústrojí a občas odpadnuvší.
Ad.motory : souhlas s tím, že Kawasaki je vinikající motor, ovšem některé modely mají velké problémy s karburací (zkušenost z USA).Představte si, co s takovým vyšlechtěným motorem provede běžné palivo z distribuční sítě v ČR (mrkněte na problémy s jinak vynikajícími motory Honda v sekačkách po odstávce). Prostě tady jsem přesvědčený o nutnosti pojistky v podobě schopného a dostupného servisáka, který ví co dělá - to je mimochodem v naší zemi doslova přírodní úkaz, vetšina lidiček (včetně značkových servisů) o takových moderních motorech neví v podstatě nic.
No a ono z Vašich požadavků v podstatě nevyplyne nic jiného než Vámi téměř zmíněný Countax, až asi na tu cenu.Ovšem že by si mechanický metličkový sběrač poradil s mechem v tráve si nejsem tak jistý. Přeci jen se bude jednat o plastové metličky, rád bych to viděl na vlastní oči např. v normální ovocné zahradě.Na fotbalovém hřišti nebo v parku o tom nepochybuji.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 34.33 (?), 17.11.2010 14:57
Ano, to co píšete má hlavu a patu. Měl jsem potřebu to prve trochu rozepsat, abychom věděli, na jaké vědomostní úrovni se můžeme bavit. Skutečně jsem trochu něco pročetl. Nerad se zapojuji do diskuzí, než si udělám alespoň základní přehled. Také mě často nebaví, jak jste i Vy nastínil, vyhrocené diskuze zde v ČR, kdy určití lidé potřebují za každou cenu obhájit svoji koupi nebo nějakou značku. Příklad je, když jsem občas zabrousil na fotografické forum. Tam se to pořád jen řeže mezi příznivci Canonu a Nikonu a ta agresivita mi vadí. Jsem rád, že zde na foru je to trochu lepší, i když vyjímky se také najdou.
18 let se živím servisem elektroniky a mé myšlení je i zde tím ovlivněno. Proto s Vaším názorem o servisu se docela ztotožňuji. Pokud máte v okolí opravdového profíka, který umí a hlavně ví co dělá, pak není co řešit. Musím souhlasit, že takových lidí ale v republice opravdu moc není! Ty lidi o tom nemají kolikrát takové povědomí, co většina zdejších diskutujících. Pak narovinu raději udělám to, co jsem psal a o servis svého stroje se do velké míry postarám sám (to je samozřejmě řešení jen pro ty, co jsou manuálně zruční a mají o problematice základní povědomí). Malinko nad mé síly tak zůstává pouze ten motor (pořád na něm ale udělám více, než většina opravářů). Proto si myslím, že BS motory jsou zlatou střední cestou. Velká rozšířenost, asi nejvíce servisních míst, tedy i ND a kvalita slušná, alespoň co jsem zatím zjistil. Uvítám konstruktivní diskuzi o nich. O palivech a japonských motorech jsem také něco již zaslechl. Asi by tomu člověk předešel pečlivým výběrem paliva, jestli se na to ale lze v ČR spolehnout? Sám jsem viděl na nedávno rozebraném motoru Tecumseh ty škvarky na vrchu válce a na hlavě a pokud jsem do teď palivo neřešil a u staré sekačky už ani nebudu, u nové se na to hodně zaměřím a trochu si o tom přečtu. Důležitost kvalitního paliva mi zmiňovalo i několik zasvědcenějších prodejců.
S tou převodovkou jsem víceméně rozhodnut (K62). Pokud uvažuji o možné větší zátěži, o odklízení sněhu, členitém terénu, je to správná volba a diskuzi o K46 zde rozpoutávat ani nemusíme. To co jste o ní napsal, je pro mě velmi přínosný názor. Chci mít naději, že koupený traktor by měl šanci vydržet 15 - 20 let, možná i déle při dobré péči a zrovna ta převodovka se mi zdá jako klíčová. Mechanické díly na šasí a případnou korozi ještě vyřešíte různýma úpravama a předěláním, ale motor a převodovka už jsou dosti nákladné a pokud se člověk zmílí při nákupu, je zle. Žacímu ústrojí a jeho technickému řešení se člověk musí též hodně při nákupu věnovat (pohon hřídelí by byl sen, ale v této cenové hladině nereálný).
Ten zmíněný Countax je hodně zajímavý stroj, který mě dráždí a zkusím o něm zjistit více. Ten sběr nemůžeme přeceňovat, ale na mokrou trávu to může hodně dobře fungovat. Jak píšete, chtělo by to vidět na vlastní oči, alespoň v prodejně to provedení metliček. Neměl jsem ani čas zjistit přesné cenové relace, jen vím, že distribuce v ČR je špatná nebo žádná, možná zmíněný Agrostis. Nebo že je možné Countax koupit v Polsku, kde se prodává. Ovšem jak je to ve skutečnosti s pozdějším servisem, hlavně s ND jsem do podrobna nezjistil a na Mountfield spoléhat nebudu.
Jirka
|
|
|
|
|
|
|
host - 191.214 (?), 18.11.2010 0:11
K Vašemu příspěvku není co dodat, budu reagovat na poslední odstavec.
Countax je vymyšlený v zemi, kde v podstatě nemrzne ale pořád prší.Sběr je tedy skutečně vymakaný vzhledem k nutnosti sbírat mokrou trávu. On vlastně nemá žádný výhozový tunel, materiál je metán válcem s metličkami přímo do koše, který není ze vstupní strany nijak zůžen.Nic jednoduššího nelze vymyslet, žádný stroj s nuceným podtlakem se tomu nemůže rovnat.Do našich podmínek ideální, suché trávy nebo listí se na podzim dočkáte i u nás těžko. Navíc je možné nastavovat výšku válce nad terénem - geniální.
Výrobce sám deklaruje schopnost sečení až 1m vysokého porostu a co si budeme povídat, nejsem otrokem trávníku a navíc např. letošní mokré jaro nedávalo šanci sekat pravidelně nebo za sucha.Sekací ústrojí je dodáváno v několika variantách - i speciálně mulčovací pro hustou vysokou trávu, ale hlavně - žací nože jsou tuším vždy 3 a nikdy se nepřekrývají - nemohou se tedy "potkat".Toto uspořádání nožů ale nevytváří sací efekt potřebný pro sběr trávy a taky proto je sběr řešen mechanicky.
Celý koncept je fakt vymakaný, můžete pouze sekat bez funkčního sběru nebo pouze sbírat již předtím posečené.
Teoreticky samá pozitiva, ale koukněte se raději nejdřív na ceny v ČR.Nebudou se Vám líbit.
Co se týče ND - už se tu o tom vedla diskuse, není problém objednat z UK a mám pocit, že by nebylo od věci zjistit ceny samotných strojů přímo z UK.
Countax a John Deere montují i vodou chlazené benzíny cca 20-26PS, tam se dá ta životnost cca 20 let předpokládat, navíc budou výrazně tišší, než vzducháče. Ale jsme opět u ceny.
Výhodou nafty bude sice spotřeba paliva ale životností bych si tak jistý nebyl, jedná se totiž o vysokootáčkové motory a jejich vysokotlakým vstřikovačům se v ČR břečka vadávaná za naftu nebude líbit dlouhodobě(i když jsou opět vodou chlazené).
MTF na ně ještě díly má, prodávat jako celé stroje je přestal asi kvůli ceně, ovšem prošvihl jsem výprodej Countaxů, kdy se jich MTF zbavoval v podstatě za poloviční ceny (slušná marže).
|
|
|
|
|
|
|
host - 34.33 (?), 18.11.2010 2:19
Ano, cena Countaxů je trochu mimo můj zmíněný strop, ale pokud se podíváme na ceny internetových obchodů v UK, tak celkem slušná C600 se dá pořídit se sběrem v přepočtu něco málo přes 100 000,- Kč. Člověk si udělá představu i na jejich stránkách.
Abych se přiznal, hodně se mi líbí příslušenství na zadní vývodovou hřídel, krom zmíněného sběru vyrábí různé účinné provzdušňovače, štěpkovač, atd.
Až budu mít více času, trochu projdu internet a zkusím zjistit, jak reálné je tento stroj za rozumné peníze koupit v okolních státech. Zatím se mi to vše zdá moc krkolomné, i když neskrývám, že se mi Contax hodně líbí.
Jirka
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|